[WN] Troxel western hoed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meikie

Troxel western hoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 08:51

Anoniem

Re: Troxel western hoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:31

Nee, niet goedgekeurd dus je mag er ook niet mee starten (op een wran wedsstrijd dan Knipoog )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:12

@Niels: iets genuanceerder Haha!
Je mag er L1+L2 mee starten én L3 als je als L2 ruiter je groene paard in de L3 uitbrengt. In het laatste geval ben je dus niet verplicht om een helm op te doen.
Reguliere L5 t/m L3 mogen hier idd geen WRAN mee starten.
Overigens zou dit idd een hele mooie oplossing zijn voor die mensen die een probleem hebben met een helm mits een EU-retailer de moeite neemt dit produkt EU te laten keuren.

Ik heb het Troxel eens per mail gevraagd, maar helaas nooit een antwoord op gekregen.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:14

Meike; Ze hebben deze cap/hoed al eerder onder de aandacht gebracht bij de WRAN. Cool
En hij zou inderdaad een goede toevoeging zijn in keuze voor de cap maar wat toen ook is gezegd; "Hij is hier in Nederland nog niet goedgekeurd". Maar wel in Amerika waar de regels al behoorlijk streng zijn.
Maar dan moet er eerst een bedrijf zijn die het aan durft om ze hier te laten voor de keuring te laten testen( wat nogal wat kosten met zich mee brengt).En dan moet dat bedrijf een zekerheid hebben dat er ook genoeg vraag naar is.
Het WRANbestuur heeft naar mijn herinering toen wel gezegd zich er verder in te verdiepen. Vork
Maar ik ben het absoluut met je eens dat het een heel goed alternatief voor de cap zou zijn. Haha!

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 12:04

Bedankt voor jullie reacties, helaas, het was te mooi om waar te zijn dat je hiermee een wedstrijd mag starten.....jammer hoor. Een hoed maakt het plaatje toch net even meer af. Nu dus maar verder zoeken naar een mooie zwarte cap!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:33

DubbelDun schreef:
@Niels: iets genuanceerder Haha!
Je mag er L1+L2 mee starten én L3 als je als L2 ruiter je groene paard in de L3 uitbrengt. In het laatste geval ben je dus niet verplicht om een helm op te doen.
Overigens zou dit idd een hele mooie oplossing zijn voor die mensen die een probleem hebben met een helm mits een EU-retailer de moeite neemt dit produkt EU te laten keuren.

Is dit zo???? Ik vraag het mij af.Het zou best eens zo kunnen zijn dat als je kiest om met een cap te starten (of dat nu eigen keuze is of verplicht omdat ja als bv L2 ruiter een paard uitbrengt van een ander) dat die cap dan ook moet voldoen aan de eisen die de Wran in het regelboek opneemt.
En als een EU-retailer deze cap laat keuren dan ben je er nog niet.
Want een CE marking is nog geen NEN 1384.
Dus de vraag is nog niet correct cq volledig beantwoord Cool .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:51

Rob_H schreef:
Is dit zo???? Ik vraag het mij af.Het zou best eens zo kunnen zijn dat als je kiest om met een cap te starten (of dat nu eigen keuze is of verplicht omdat ja als bv L2 ruiter een paard uitbrengt van een ander) dat die cap dan ook moet voldoen aan de eisen die de Wran in het regelboek opneemt.

Dan mag de WRAN zijn eigen gestelde regels wel eens heel hard gaan naleven Cool

Rob_H schreef:
En als een EU-retailer deze cap laat keuren dan ben je er nog niet.
Want een CE marking is nog geen NEN 1384.
Dus de vraag is nog niet correct cq volledig beantwoord Cool .
EU-retailer was idd niet specifiek voor de NL-markt bedoelt. Al mag je toch wel aannemen dat een NEN gelijkwaardig is aan een CE, of is NL weer roomser als de paus en is NEN nog strenger??

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:13

DubbelDun schreef:
EU-retailer was idd niet specifiek voor de NL-markt bedoelt. Al mag je toch wel aannemen dat een NEN gelijkwaardig is aan een CE, of is NL weer roomser als de paus en is NEN nog strenger??

Om een NEN 1384 te krijgen MOET je een CE marking hebben.
Maar om een CE marking te krijgen hoef je geen NEN 1384 aan te vragen.Je hoeft helemaal geen NEN aan te vragen.
Maar als regels een NEN verplichten dan is een CE marking dus niet genoeg.
En als je dan ook nog zo slim bent om een specifieke NEN te verplichten,tja dan beperk je de loopholes tot 0.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:24

Wij zouden ze in april al binnen krijgen in de winkel maar helaas zijn ze er nog niet want ik ben best benieuwd hoe ze er in het echt uit zien en hoe ze zitten.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:06

mmm zoiets zou ik ook wel willen hebben. Zeker als je ermee mocht starten.. Want ik vind het toch ook mooier dan een cap. Een westernhoed hoort ook wel echt bij het westernrijden vind ik.
Ik rijd overigens altijd met cap savety first!
Maar als deze gekeurd is in Amerika he? dan zou je hem eventueel wel gewoon kunnen kopen om hier thuis mee te rijden? Bijv. op een buitenrit of in de bak. Hij is in principe wel veilig toch?
kan wel een nieuwe cap gebruiken... Dan vind ik deze toch wel leuk.
(ziet later de prijs en spaart nog even verder... Bloos )

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:35

trickywonder schreef:
mmm zoiets zou ik ook wel willen hebben. Zeker als je ermee mocht starten.. Want ik vind het toch ook mooier dan een cap. Een westernhoed hoort ook wel echt bij het westernrijden vind ik.
Ik rijd overigens altijd met cap savety first!
Maar als deze gekeurd is in Amerika he? dan zou je hem eventueel wel gewoon kunnen kopen om hier thuis mee te rijden? Bijv. op een buitenrit of in de bak. Hij is in principe wel veilig toch?
kan wel een nieuwe cap gebruiken... Dan vind ik deze toch wel leuk.
(ziet later de prijs en spaart nog even verder... Bloos )

Welke prijs heb je gezien dan? De meeste troxel helmen zijn duurder (tenminste hier in Amerika).

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:39

119,95 dollars staat er in die link

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:28

Da's nog geen 80 Euro .. dat valt toch wel mee?

Ik vind het wel een zeer acceptabel model Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:31

Maar die 80 euro komen óf nog de verzend- + inklaringskosten bij óf als het via een NL-retailer gaat de bedrijfsvoering- + winstkosten (en evt ook nog verzendkosten indien via i-net gekocht).

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:32

Ja ok, maar dan nog ... voor een standaard cappie betaal je toch ook al snel tussen de 75 en 100 Euro. Dan mag je voor zo'n bijzondere best een paar tientjes meer betalen vind ik persoonlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:36

En als het hoed-gedeelte van een redelijke kwaliteit is gaat dat ook meetellen natuurlijk.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:07

DubbelDun schreef:
Maar die 80 euro komen óf nog de verzend- + inklaringskosten bij óf als het via een NL-retailer gaat de bedrijfsvoering- + winstkosten (en evt ook nog verzendkosten indien via i-net gekocht).

Bij de douane moet je gewoon geluk hebben. Tot nog toe heeft niemand iets bij hoeven te betalen die iets bij mij bestelde maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat niet kan gebeuren in de toekomst. Maar ik denk wel dat het iets te maken heeft met de manier waarop ik het verpak.
De verzendkosten zijn ook niet zoveel. De helm is niet zo zwaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:09

Het gaat niet om het gewicht van de doos maar om de waarde die op de verzendbon staat. De manier van verpakking heeft daar ook niets mee te maken. Haha!
Maar het is idd een kwestie van geluk hebben Haha!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:16

mmm omgerekend 80 euro valt me dan weer mee. inderdaad een cap kost tegenwoordig ook wel wat. zeker een troxel.. en dan een hoed erbij/ over. dat is 2 voor de prijs van 1 dan he?
Wel jammer dat je het dan niet kan passen eerst als je het via internet en de VS Besteld.
Dat zou eventueel via jou kunnen splash?
Wat zouden de verzendkosten zijn?
Kun je gokken natuurlijk. Als ze in Nederland verkocht gaan worden zijn ze vast ook duur.
je hebt nu in Nl ook dit soort helmpjes waar je een hoed overheen kan doen. http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ct_id=1715
iemand ervaringen mee? zou de troxel beter zijn?
De helm is niet zo duur maar dan zul je los nog een hoed moeten bestellen. hoeden zijn ook niet goedkoop natuurlijk...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:20

@trickywonder : dat losse schaaltje is ook niet goedgekeurd en je hent een hoed nodig die 2 a 3 maten groter is, dus daar heb je 'normaal' dan ook niets aan.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:26

nee, maar das met die troxel hoed uiteraard ook zo.
is het losse schaaltje in de VS wel goedgekeurd?
Zijn de verschillen in het keuren in de VS en Europa groot?
Kijk, ik heb een nieuwe cap nodig, rijd voornamelijk recreatief in de bak en buitenritten op een ouwe lieve fjord.
Ik wil wel wat bescherming voor de zekerheid, dus rijd wel met cap. Maar met een hoed vind ik mooier.
Dit is misschien een leuk alternatief?
die troxel of dit schaaltje. ben benieuwd wat de verschillen zullen zijn.
Is de troxel beter?
Troxel heeft wel een goeie naam opgebouwd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:56

Ik denk dat de Troxel beter is Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:01

Voor Amerika nog even geduld dus en voor Europa/Nl nog meet geduld Clown
Citaat:
Dear M,

Thank you for your interest in the Western Hat Helmet.
At this time there are no plans for the European market. It will be about 2 Months before all big tack stores in the US carry the brand new Western Hat Helmet. The demand and feedback from our US customers will decide if we expand this product to Europe.

Best Regards,
Dustin Touchton
P: 858-587-7742
F: 858-587-7733
dtouchton@troxelhelmets.com
www.troxelhelmets.com

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:28

bedankt!
ff wachten... Hat helmet! haha

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:45

Ik zou het een prachtoplossing vinden, maar zie ook al dat gedoe qua keurmerk, import enz. etc.
Dit gaat het weer niet worden
En western wedstrijden met een cap op? Ik denk dat we nog ff wachten...