[WN] Teampenning: wat vinden jullie ervan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Teampenning: wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:48

(sorry als er al een topic over is, maar ik kon via de zoekfunctie niks vinden..).

Gisteren heb ik voor het eerst een teampenning-wedstrijd gezien (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=176&t=932244) en nu vroeg ik me eigenlijk af hoe jullie daarover denken. Ik kan me best voorstellen dat hier voor- en tegenstanders bij zijn..

Dus: wat vind jij van teampenning?
En heb je al eens een wedstrijd live gezien? Of alleen maar dingen over gehoord/gelezen?

crow

Re: Teampenning: wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:17

Wij zijn gisteren voor het eerst gestart in teampenning in Eersel. Ik vond het geweldig. het was een hele moeilijke kudde (zeiden ook de ervaren mannen) en je kon er niet veel druk op zetten want dan rende alles alle kanten op maar het was ontzettend gaaf om te doen en onze trainingen in de praktijk van de wedstrijd om te kunnen zetten. Het lukte ons zelfs om 1 keer 1 koe te pennen.

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:04

Ik heb in Canada voor een trainer gewerkt die aan teampennen deed. Ik vind het een gave sport. De judges letten op als je ruig met het vee omgaat, dus dan wordt je gedisqualificeerd.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:09

persoonlijk vind ik het 2 hele slechte filmpjes, die nu net precies weergeven hoe het niet moet en die weer eens een verkeerd beeld geven van het teampennen
dus [***] ik zou je adviseren om eens een keer te gaan kijken en niet op filmpjes af te gaan of een bij youtube teampennen in te tikken.
wij trainen hier elke week op teampennen en dat gaat er een stuk rustiger aan toe dan op deze filmpjes. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:11

Misschien is eerst goed lezen en kijken voor jou ook een optie Knipoog Ik hoef niet op filmpjes af te gaan want ik was erbij, de foto's en filmpjes zijn namelijk van mij ...

Die filmpjes hebben eigenlijk ook niks met de wedstrijd te maken, aangezien het ging om momenten waarop ze een bepaalde koe niet naar buiten gedreven kregen ... (wat er ook bijstaat). Ik heb ze net wel geplaatst omdat ik ze toch wat vind hebben, koeien die zich niet zomaar laten doen .. en dan enkele paarden die daar echt totaal niet van onder de indruk zijn. Zoals die bruine in het eerste filmpje bv. met die koe omgaat vind ik persoonlijk eigenlijk geweldig (maar dat mag ik misschien niet zeggen Bloos Tong uitsteken ).

Ik zeg ook nergens dat ik het niks vind ofzo, ik geef namelijk nergens een mening maar stel wel gewoon een algemene vraag. Dus om dan meteen te gaan zeggen dat ik niet op filmpjes moet afgaan vind ik wel een beetje raar eerlijk gezegd Clown

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:26

Ik heb het zelf wel eens een paar keer gedaan, gewoon voor de lol. Ik vind het wel leuk om te doen en te zien, maar door veel ruiters word er veel t ruw omgegaan met de paarden. Word er met scherpe bitten gereden, keihard in de mond van de paarden getrokken en gesjord, met sporen geprikt etc..
Veel mensen vergeten opeens hoe ze moeten rijden en hun paard met enig respect moeten behandelen als ze achter de koeien aan zitten te jassen.. Erg jammer..

Hierbij wil ik niet iedereen over 1 kam scheren, ik deel alleen mijn ervaringen van 'acties' die ik zelf gezien heb. Er zijn zeker teampenning ruiters die het goed doen.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:21

Ik heb nog nooit aan teampenning (of cutting) gedaan, maar het lijkt me wel geweldig om te leren. We hebben hier zelf koeien in de wei lopen en stiekem ( Cool ) ga ik wel eens de wei in met onze Wiskey (heeft ook cuttingbloed door haar aderen stromen Pling )en dan rustig in stap achter de koeien aan, prachtig vind ze het.
Verder dan in stap durf ik niet te gaan, vind toch wel dat ik dan eerst de basis moet leren...

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:14

Hallo,

@ [***], die bruine das mijn paardje. De 2e x dat hij met koeien mocht spelen, gevoel heeft hij er dus wel voor (hihi)

Zelf was ik eerst ook niet zo voor de koeienspelletjes, maar ik merk dat mijn paardje het super leuk vind met de koeien, op het filmpje was ie het echt beu, zoals iedereen kan zien zoals hij die koe in het hok drijft. De koeien waren echt enorm vervelend en zeer brutaal. Maar goed dat het paard z'n reactie naar de koe gaf anders was het misschien anders afgelopen, omdat deze koeien geen respect hadden voor de paarden.

PS. zo je dat filmpje door willen mailen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:55

Dat is leuk Haha!
Ben jij ook de persoon die erop zit of is dat iemand anders?

Maar vind het echt een supertof paardje, ook de reactie naar die koe toe Ja Lachen

Als je even je e-mailadres via pm stuurt dan zal ik proberen of het filmpje tot bij jou geraakt Knipoog

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:01

Ik snap er eerlijk gezegd niet veel van. Wat een geschreeuw allemaal zeg. Maar dat hoort dus niet zo, begrijp ik? Was dat bij die andere filmpjes dan ook zo?

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:26

sorry hoor sabine je hoeft niet zo aangebrand te doen.
het enigste wat ik probeerde te zeggen op de door jou gestarte topic is: dat de mensen geen verkeerd beeld moesten krijgen van het teampennen.
mijn ruiters reden daar nl. ook en zijn daar eerste geworden.
mijn probleem met dit soort van filmpjes is dat ik voordurend mensen moet uitleggen dat het geen halsbrekende en voor het paard mondscheurende aktie's zijn.
dat teampennen mits het netjes gedaan wordt het een tacktisch gespeelde sport is die van de ruiters ook nog enig denk werk vergt om de koe zo snel mogelijk naar de pen te brengen en als de ruiter het ook nog goed doet er niet aan de mond van het paard getrokken hoeft te worden.

en met youtube bedoelde ik alleen te zeggen, wil men een beetje een goed beeld krijgen van teampennen en hoe het gespeeld wordt moet men daar eens kijken.

je startte nl. je topic wel met "ik heb deze week voor het eerst en teampen wedstrijd gezien" en je vroeg naar mensen die er wel eens van gehoord hebben of live gezien hebben.
ja ik dus... ik leef van koeien en de koeien onderdelen
dus leg even uit wat dan jou probleem is... als ik antwoordt en tips geef

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:30

ik heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me wel gaaf .. Lachen
ik geniet er van bij een tv-serie (McLeod's Daughters) ook al gaat dat niet zo hard (snel bedoel ik dan) Knipoog
Het lijkt me echt gaaf.. Haha! alleen mijn paard is bang voor koeien Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:32

piggeljay schreef:
sorry hoor [naam] je hoeft niet zo aangebrand te doen.
het enigste wat ik probeerde te zeggen op de door jou gestarte topic is: dat de mensen geen verkeerd beeld moesten krijgen van het teampennen.
mijn ruiters reden daar nl. ook en zijn daar eerste geworden.
mijn probleem met dit soort van filmpjes is dat ik voordurend mensen moet uitleggen dat het geen halsbrekende en voor het paard mondscheurende aktie's zijn.
dat teampennen mits het netjes gedaan wordt het een tacktisch gespeelde sport is die van de ruiters ook nog enig denk werk vergt om de koe zo snel mogelijk naar de pen te brengen en als de ruiter het ook nog goed doet er niet aan de mond van het paard getrokken hoeft te worden.

en met youtube bedoelde ik alleen te zeggen, wil men een beetje een goed beeld krijgen van teampennen en hoe het gespeeld wordt moet men daar eens kijken.

je startte nl. je topic wel met "ik heb deze week voor het eerst en teampen wedstrijd gezien" en je vroeg naar mensen die er wel eens van gehoord hebben of live gezien hebben.
ja ik dus... ik leef van koeien en de koeien onderdelen
dus leg even uit wat dan jou probleem is... als ik antwoordt en tips geef

Ik heb helemaal geen probleem Lachen
Vond het alleen een beetje jammer dat ik meteen als reactie kreeg dat ik maar eens moest gaan kijken en niet op filmpjes moest afgaan ... terwijl het mij niet leek dat zo'n reactie mijn richting uit moest komen Knipoog