[WN] Mijn eerste westernles!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Mijn eerste westernles!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 14:53

Ik heb gisteren mijn eerste westernles (bij de "Trail ranch" in Smilde) gehad! Het was helemaal super en ik heb er echt van genoten!

Het was natuurlijk wel even wennen, maar hij vond dat ik een erg goede zit had en dat ik er mooi ontspannen opzat. Sturen vindt ik nog een beetje verwarrend, maar ik denk dat dat na een paar lessen wel bij zal trekken Knipoog

Izmir (als ik het goed spel Knipoog ) van bokt was er ook met haar paardje, via haar ben ik aan dit adres gekomen en ik ben zeker van plan ermee door te gaan Haha!

Zijn er trouwens nog mensen die wat tips voor mij hebben wat betreft het sturen? (Rechtsom= hand naar rechts + linkerbeen aandrukken) Hier raak ik afentoe nog even de weg kwijt omdat ik verkeerd ga zitten.

Het was in ieder geval een geweldige avond en ik kan niet wachten op de volgende keer Haha!

Anoniem

Re: Mijn eerste westernles!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:55

Leuk zeg! Ja, het begin is altijd een beetje vreemd. Tips kan ik je niet echt geven, je moet het jezelf echt aanleren om die dressuur tics weg te laten. Maar na een tijdje ben je helemaal into western mode hoor Knipoog

Veel plezier met het westernrijden!

Noor1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:18

Ik heb ook mijn eerste western les gehad, dit was in Weert. Ik vond het super leuk en ga zeker door met western! Ik heb nu iemand gevonden die in veldhoven les (Sylvia van Grimbergen) geeft dus dat is een stuk dichterbij dus morgenavond daar ook een proefles!

Lijkt me ook super om wedstrijden enzo te gaan rijden maar daar is het nu nog een beetje vroeg voor Knipoog

Misschien eerst maar eens een bijrijd western paardje zoeken zodat ik flink kan oefenen! (als iemand nog ideeen heeft omg eindhoven Knipoog)

heiditjj: jij ook veel succes gewenst, misschien dat we elkaar in de toekomst nog tegen komen op een wedstrijdje? Knipoog

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:04

Leuk dat het zo goed meegevallen is! Dat sturen komt nog, een paar lesjes geduld Haha! Ik rij nu 7 maanden western en soms komt er toch nog een dressuurticje in bij het rijden. Maar western is echt tof hé Haha! Mij krijg je niet meer op een dressuurpaard.

Izmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:53

Hey Heidi

Het ging best goed hoor zo voor de eerste keer!!!! En dat met
dat sturen dat krijg je vanzelf onder de knie. Kom je volgende
week dinsdag weer?

Groetjes Marieke (Izmir)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 07:28

Nee volgende week niet, het is voor ons nogal een eind rijden, dus dat wordt erg veel elke keer. Waarschijnlijk over 2 of 3 weken weer Knipoog

Mijn arabiertje reageert trouwens vrij goed op de "stuurhulpen" waar ik nog zo'n moeite mee heb Tong uitsteken

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:06

voor paarden lijkt het veel logischer. ik dnek dat het voor hen een natuurlijkere manier is dan de engelse dressuur hulpen. ik had een goren paard en leerde daar op western rijden. (samen werden we dus omgeschoold.) mijn paard reageerde steeds meteen en leek het telkens eerder door te hebben dan ik haha
Was voor mij wle een teken dat het een fijne manier van rijden is het western!
leuk dat je zoveel plezier hebt gehad!
het is even wennen maar daaarna wil je nooit meer anders hoor!