[WN] Trick Riding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Trick Riding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 13:51

Zijn er hier op bokt mensen die daar aan doen?
Ik heb op youtube een aantal leuke filmpjes ervan gezien, en onze vorige manegebaas kon ook aardig wat leuke kunstjes te paard. Ik vroeg me af, zijn er ook maneges waar je dit kunt leren? Of mischien bokkers in de buurt van Zierikzee die me dit kunnen leren? Het lijkt me namelijk onwijs leuk! En waar kun je aan aangepast tuig voor deze sport komen?
Wie o wie kan mij meer vertellen?

(Oja, ik hoop dat het hier goed staat... Ik zag namelijk ook al een topic met foto's hiervan bij western itp dus ik dacht dat mijn topic hier dan wel zou passen.)

piggeljay

Re: Trick Riding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:32

Arthur van Oss mischien?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 14:34

Wie is dat dan precies?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:36

hi, ik doe trick riding http://www.youtube.com/watch?v=-dxslabkQxQ
Kijk op www.rodeotrickrider.com onder links en daar vind je plaatsen in Europa waar t gedaan word en zelfs scholen waar je t kunt leren. Je kunt daar ook een video band bestellen en zelf aan de slag gaan Lachen De eerste paar tricks kun je op een gewoon zadel leren maar later is het handiger om een trickzadel te hebben

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 15:38

Ok dank je, daar kan ik zeker wat mee!
Mischien is het ook handig om het in combinatie met voltige te doen? Omdat dat ook goed is voor je evenwicht enzo.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:40

Mn zusje doet voltige en trick riding maar ze zegt dat het toch heel anders is, met voltige heb je een ander soort balans nodig omdat je alles 'los' doet en langzaam, en met trick riding ga je snel en heb je een zadel en meer houvast. Maar de vaults (erop en eraf springen ) heeft ze wel met voltigeren geleerd en was zo gemakkelijker te doen met trick riding

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 15:44

Ok dankje!
Ik ga nu afsluiten maar morgen zal ik zeker nog even rondneuzen op de site.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:52

rodeotrickrider is een goede site. Van de fotos en filmpjes kun je veel leren. Zo ben ik ook begonnen, alles in stilstand oefenen en dan opbouwen. Het is niet zo moeilijk. Belangrijk is dat je paard betrouwbaar is en het parcours kent (weet waar hij moet stoppen) Zorg dat er altijd iemand bij is (op de grond) Binnen een paar maanden ken je meestal al een paar tricks en vanuit daar oefen je verder.
Trouwens: Het filmpje is gemaakt tijdens piraten week (we zijn niet altijd zo gekleed) Haha!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 07:16

Haha ik vond het wel gaaf, die piratenkleding! Haha!
Ik zal eens rondvragen op de manege... Mijn instructrice deed ook aan voltige met haar pony, dus mischien zou zij mij willen begeleiden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:10

ik heb jaren terug kozakkenvoltige getraind, komt aaardig overeen met trickriding... ik deed het in het Groot Russisch Staatscircus en het Staatscircus van Moskou (mijn ex werkte bij de kozakkengroep)... Ik heb overigens nooit zonder veiligheidslijn getraind (als ik dreigde te vallen konden ze me omhoog trekken)

Overigens zijn de "vrouwentrucjes" lang niet zo moeilijk als ze eruit zien... het vergt alleen heel veel spierkracht Lachen

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:55

Banjer schreef:
ik heb jaren terug kozakkenvoltige getraind, komt aaardig overeen met trickriding... ik deed het in het Groot Russisch Staatscircus en het Staatscircus van Moskou (mijn ex werkte bij de kozakkengroep)... Ik heb overigens nooit zonder veiligheidslijn getraind (als ik dreigde te vallen konden ze me omhoog trekken)

Dat heb ik nog nooit geprobeerd maar gaat denk ik in een normale arena moeilijk. En van vallen leer je ook een hoop Knipoog

Banjer schreef:
Overigens zijn de "vrouwentrucjes" lang niet zo moeilijk als ze eruit zien... het vergt alleen heel veel spierkracht Lachen

De beginner trucks niet maar hoe verder je komt hoe moeilijker ze zijn. Tegenwoordig zijn er weinig trucks die alleen nog door mannen gedaan worden ! In het begin gaat iedereen voor de makkelijke trucks maar hoe verder je komt hoe meer je wilt... De stroud en brug bijvoorbeeld in de filmpjes hieronder zijn niet simpel !

Hier heb ik afgelopen winter getraind; Graham Sisters in Canada. Daar heb ik veel nieuwe tricks geleerd; http://www.youtube.com/watch?v=fV-T58KRq5M

Kansas van Riata Ranch (een van de oudste en beste trick riding scholen in de wereld) rijd nu voor Cavalia; http://www.youtube.com/watch?v=nXrWC5zD4tM

Cowgirl Chicks; Een van de beste teams van de wereld;
http://www.cowgirlchicks.com/video.htm

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:08

Volgens mij doet of deed Joyckuh op bokt ook aan trickriding.
Zij zit bij Trickridingteam 'The future guys'.

En hun paarden staan + trainingsadres is in Vorstenbosch, bij Burgmeijer.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:16

Klopt, volgens mij is ze gestopt na haar zwangerschap, je kunt haar eens pb-en

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:20

Ze valt nog af en toe in geloof ik gelezen te hebben in haar profiel.. Haar zusje zit iig nog wel bij het team.. Lachen

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 15:34

Ok hier kan ik zeker wat mee!
Er is net een nieuw paardje op stal.
Een stoere maar brave tink van 1.62.
Ik ga kijken of ik daarmee zou kunnen oefenen.
Die krijgt ook een gehandicaptenzadel, mischien zou ik dat kunnen gebruiken omdat zo'n zadel meer steun geeft?

Maar eerst eens afwachten, hij is nog maar op de proef.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:59

je zou Muiske07 kunnen pm'en, haar vriend maakt nl. speciale trickridingzadels Lachen

@ trickrider89: Ben het met je eens dat hoe verder je komt hoe moeilijker het wordt.. maar ik was idd alleen met de beginnerstrucjes bezig, ik trainde niet vaak genoeg mee om aan het moeilijkere werk beginnen en ik ben er nu ook al weer een paar jaar uit (ik deed o.a. in 1 beugel staan in galop, overdwars hangen naar de binnenkant van de piste, zakdoekjes op de grond gooien en het volgende rondje weer alles oprapen)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 18:00

het lijkt me leuk om op de open dag deze zomer een showtje te geven. Aangezien er niks leuks voor kinderen is, alleen maar dressuur en springen en carousel.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:45

Ik had een tink die als ik in een beugel ging staan meteen stil stond, hoop voor je dat deze niet zo is Knipoog
We willen natuurlijk wel foto's zien van je vorderingen hè Schijnheilig

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:25

coydog schreef:
Ik had een tink die als ik in een beugel ging staan meteen stil stond, hoop voor je dat deze niet zo is Knipoog

Dat doen de meeste paarden in het begin Haha! Is ook natuurlijk, we leren ze eerst dat ze stil moeten staan wanneer we op en af stappen en dan vervolgens maken we dezelfde beweging in de galop en dan verwachten we dat ze door blijven rennen...maar ze leren het eigenlijk best snel..wel geduld hebben, want belangrijk is dat het paard niet bang word en daarom gaat rennen !

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 15:55

coydog schreef:

Haha is goed hoor!
Mischien ook wel filmpjes, kunnen jullie zien hoe ik ga zandhappen. Haha!

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:52

wou net een nieuw topic open tot ik deze tegen kwam.
Ik kan zelf niet veel vinden over trickriding terwijl ik het al een lange tijd helemaal geweldig vind.
maar ik was erg benieuwd hoe jullie het geleerd hebben, zijn jullie begonnen met een normaal zadel? en hoe zijn jullie aan een trickriding zadel gekomen.
Hebben jullie de paarden zelf getraind?
En hoe is die dvd, heb je daar daadwerkelijk iets aan?
En kun je het ook ergens leren in europa, of is amerika etc. beter?

sorry dat ik het topic weer omhoog heb geschopd maar ik hoop dat ik antwoord krijg op mijn vragen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:09

Bij westernstageprops en bij Veach verkopen ze trick riding zadels. Ik heb eerst een tijdje met een gewoon (ruim oud roping) western zadel geoefend, maar later met een trick riding zadel was toch wel fijner. In Europa heb ik bij Pullman City getraind en in Canada bij de Graham Sisters. As. winter bij Riata Ranch USA. Ik vind in de USA/CAN trainen fijner maar dat is persoonlijk denk ik... De DVD heb ik nog niet gezien. Het boek Fancy riding and trick riding wel en dat is goed Lachen Je paard kun je het beste zelf trainen vind ik zodat je beter op elkaar ingespeeld bent Lachen op rodeotrickrider.com vind je veel info en fotos Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:27

Ik vind dit topic onwijs interessant. Heb geen ervaring met trickriding en weet er ook weinig van af. Gewoon een reactie om te laten weten dat ik dit topic waardeer. Lachen

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:59

bedankt voor de reacties, maar nog even een vraagje de meeste zijn echt jong 15-19 jaar, ik ben inmiddels 22 jaar, is het nog makkelijk aan te leren?
en wat doen jullie aan kracht training?
ik las op een site dat je minimaal 10 x moet kunnen opdrukken en langer dan 5 sec op je handen kunt staan etc. etc.
ik ben beniewd wat jullie kunnen

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:25

Ik was 28 toen ik met trick riding begon Clown Bloos Ik ken trick riders van over de 40 dus ik denk niet dat leeftijd een probleem is. Het team waar ik in de USA mee rijd is de jongste 15 en de oudste 35 jaar Lachen Ik doe Yoga en stretch oefeningen om flexibel te blijven en ga 3 keer in de week naar de sportschool voor conditie trainen en train ook met de gewichten. Buikspieren en opdrukken iedere dag 10 min. en veel rijden natuurlijk Lachen