[WN] Westernles omg Alkmaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Westernles omg Alkmaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 22:12

Ik, als verstokt dressuurruiter Knipoog wil eens wat anders proberen... Namelijk: western!
Ik rij inmiddels al 17 jaar op een manege, altijd dressuur, afgewisseld met wat springen en de nodige buitenritten. Hoewel ik het allemaal hardstikke leuk vind, wil ik toch ook een keer wat anders proberen.
Al jaren trekt western mij erg. Ooit heb ik een keer "western-stijl" gereden bij een vrouw waar ik een tijdje geholpen heb met de verzorging van haar paardjes, maar nooit echt les gehad. Het lijkt mij dan ook erg leuk om een keer een proefles te doen, ik weet alleen niet goed waar. Liefst niet te ver weg. Ik heb op het moment namelijk geen eigen auto, dus ben afhankelijk van de auto van mijn ouders. Prive of groepsles maakt me niet zoveel uit. Iemand ideeen?

westernappie

Re: Westernles omg Alkmaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:25

er zijn een aantal mogelijkheden hier in de buurt.je kan naar trainingsstal starnmeer in de starnmeer,dat is richting west knollendam in de polder starnmeer.eigenaar-trainer evelien geerlof.zij hoort imo bij de top 15 van nederland.ze heeft een eigen site.
je kan nog verder weg naar manege kalverhoek,bij de zaanse schans.roy en jimmie v.d. hoeve,staan ook hoog aangeschreven hoewel ik niet zeker weet of ze nog manegegroeps lessen geven. je kan ook naar de veca ranch in beverwijk,hier word les gegeven door ilona vet,hierover hoor ik lovende commentaren,ikzelf kom hier af en toe,omdat een vriendin daar een paard heeft staan. als je ff ga googelen met deze namen kom je vanzelf de sites tegen met meer info.succes!!en hou ons op de hoogte.
(pas op western rijden is verslavend,je wil nooit meer terug voorspel ik Clown )

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 04:46

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 07:02

zoals al genoemd is, starnmeer !!
vlakbij en staat goed aangeschreven, mooie paardjes topaccomodatie.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 08:21

Die link had ik onderdaad gezien, maar wilde ook even kijken of er misschien nog dichterbij mogelijkheden waren, en ook de "meningen" van mensen over deze stallen...

Dat western verslavend is geloof ik wel Haha!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:37

westernappie schreef:
er zijn een aantal mogelijkheden hier in de buurt.je kan naar trainingsstal starnmeer in de starnmeer,dat is richting west knollendam in de polder starnmeer.eigenaar-trainer evelien geerlof.zij hoort imo bij de top 15 van nederland.ze heeft een eigen site.
je kan nog verder weg naar manege kalverhoek,bij de zaanse schans.roy en jimmie v.d. hoeve,staan ook hoog aangeschreven hoewel ik niet zeker weet of ze nog manegegroeps lessen geven. je kan ook naar de veca ranch in beverwijk,hier word les gegeven door ilona vet,hierover hoor ik lovende commentaren,ikzelf kom hier af en toe,omdat een vriendin daar een paard heeft staan. als je ff ga googelen met deze namen kom je vanzelf de sites tegen met meer info.succes!!en hou ons op de hoogte.
(pas op western rijden is verslavend,je wil nooit meer terug voorspel ik Clown )

we hebben op de kalverhoek geen manege lessen meer. alleen pension. Knipoog

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:25

Je kunt ook bij Jos en Roel van Dijk in Beets gaan kijken!
Krijg je heel goed les op een zeer paardvriendelijke manier Ja
En zij weten goed de aansluiting te geven voor dressuurruiters.

Veel plezier!

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:27

als ik van alle stallen die aangeboden zijn zelf mocht kiezen zou ik les nemen bij Jos en Roel van Dijk in Beets.
het is persoonlijker en niet te groot.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:01

Laura24 schreef:
en ook de "meningen" van mensen over deze stallen...

Ik les nu zo'n 3 jaar bij Trainingsstal Starnmeer en m'n paard staat er nu ook. De lessen zijn heel leerzaam en ze hebben erg leuke paardjes op stal. Lachen

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:10

Maar welk onderdeel wil jij in de western dan gaan proberen?/ reining, pleasure, trail, western horsemanship, cutting ik noem er maar wat hoor.
Veca stables is ook dichtbij in beverwijk.
Ik zelf begin dit jaar met pleasure maar ga trainen bij Wendy van Osh in Venhorst want hier in de buurt zijn helemaal geen pleasure trainers te vinden alleen reining en dat vind ik best wel jammer.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:36

Mijn jongste merrie wordt op dit moment op trainingsstal Starnmeer Western Pleasure getraind en op wedstrijden uitgebracht. Het zwaartepunt ligt bij Trainingsstal Starnmeer op de reining, maar ze kunnen je ook helpen bij andere disciplines.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 08:28

knuffelkont schreef:
Maar welk onderdeel wil jij in de western dan gaan proberen?/ reining, pleasure, trail, western horsemanship, cutting ik noem er maar wat hoor.
Veca stables is ook dichtbij in beverwijk.
Ik zelf begin dit jaar met pleasure maar ga trainen bij Wendy van Osh in Venhorst want hier in de buurt zijn helemaal geen pleasure trainers te vinden alleen reining en dat vind ik best wel jammer.

Heel eerlijk: geen idee Knipoog Ken de verschillende onderdelen wel een beetje, maar niet genoeg om te zeggen: dát wil ik. Ik weet niet of de basis voor de verschillende onderdelen erg verschillend is? Het gaat mij echt om 1 proefles, ook met mogelijk wat uitleg over de verschillende disciplines en dat soort zaken.

edit: ik heb ff in de wiki gekeken, om een duidelijker beeld te krijgen van de verschillende disciplines... Een aantal lijken mij niet direct geschikt voor iemand die voor het eerst western rijdt Knipoog Zo staat er dat reining in galop wordt verreden, maar het lijkt mij handiger om eerst een juiste houding en de basis te leren. Veel andere onderdelen vereisen volgens mij ook al enige kennis van het westernrijden, zoals de onderdelen waarbij je "oefeningen" moet doen (bijvoorbeeld western horsemanship). Ik krijg het idee dat pleasure het meest aansluit bij een absolute beginner in het western rijden Knipoog
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 21-02-08 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 08:38

Als het je een proefles wilt, zou ik je sowieso even aanraden om even met Evelien Geerlof contact op te nemen. Haar telefoonnummer staat op de website in mijn profiel, onder "Home" en "Contact".