Ik heb een 6-jarige quarter ( zoon van Personality's Listo en Del Lena Offenbach) die nu ongeveer een 8-tal maandjes onder 't zadel is. En dat gaat vrij goed, op af en toe enkele bokkesprongen na! Hij is erg lief, aanhankelijk, heeft een duidelijk leidende hand nodig, en profiteert snel als hij onzekerheid voelt bij de ruiter. Maar het gaat steeds beter, en we gaan met sprongen vooruit.
Nu ben ik sinds een 3-tal weken van manege verhuisd, dichter bij huis, dus 't komt er sneller van om naar m'n paardje te gaan zonder dat ik een hele namiddag weg ben. ('k Heb ook nog een huishouden met man en peutertje te "runnen", dus kan me niet permiteren om heel de dag weg te zijn
)Nu sinds ik verhuisd ben met m'n paard heb ik precies een ander paard..
Hij schrikt van de kleinste dingen en gaat er dan in een rotvaart vandoor, zowel aan de longe als onder het zadel. Hij is heel erg schrikkerig in z'n stal, doet moeilijk als ik hem op de wei wil zetten, heel erg kijkerig. Als er een ander paard in de bak komt, zet hij heel de boel op stelten... Kortom een heel ander paard! Zo erg zelfs, dat er niet deftig meer mee te rijden valt...
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Omgeving, voedsel, ... ???
Ik weet het even niet meer, en de moed zakt me in m'n schoenen
Shorty

'k Ben een rasechte vlaming hè