[WN] Gezocht westernles Bergen op Zoom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denisevm

Gezocht westernles Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 14:59

Afgelopen zaterdag heb ik een cursus gevolgd bij Annemarie van der Toorn (Monty Roberts).
Ik heb onder andere 2 keer met haar hulp een join up mogen doen, en op een westernpaard gereden.
Ik ben ineens helemaal omgeslagen! Ik ben helemaal weg van western. Haha!
Zelf rij ik 2 keer per week op een manege met mijn verzorgpaard, dit wil ik wel blijven doen.
Alleen ik vind mijn 'engelse rijstijl' ineens veel minder leuk sinds zaterdag.
Ik wil mijn verzorgpaard niet laten stikken, dus ben ik op zoek naar westernles erbij in Bergen op Zoom of omgeving.
Dit zou dan gaan om 1 keer per week. Ik heb geen eigen paard en mag met mijn verzorgpaard geen westernlessen nemen.

Ik heb gehoord van JPK stables in Oud Gastel alleen dit vind mijn vader te ver om mij te brengen/halen.
Daarom ben ik op zoek naar iets wat dichter bij. Ook les bij een particulier iemand lijkt me leuk, het hoef tniet persé een manege o.i.d. te zijn.
Wel wil ik graag dat er goed en respectvol met de paarden om wordt gegaan. Bloos

Heeft iemand een suggestie?
Of misschien iemand in Bergen op Zoom of omgeving met een eigen paard die mij lessen zou willen geven?

Julia_14

Re: Gezocht westernles Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:56

Op manege de paardenhoeve is het volgens mij ook mogelijk om zo af en toe eens een westernles te nemen. Maar raad dit persoonlijk niet aan
Toch zou ik proberen je vader over te halen om bij JPK stables te gaan lessen! Jan Pieter kan ontzettend goed les geven, zodat je zeker weet dat alles je goed wordt aangeleerd! Ikzelf les ook 1x per week met mijn verzorgpaard bij hem, en kan alleen maar positief zijn Lachen
Wat betreft je vader nog: Ik snap wel dat je pa geen zin heeft om op en neer te rijden, maar aangezien de lessen vaak maar een halfuur duren (priveles kost 20 euro per halfuur) en er een hele gezellige foyer aanwezig is waar je pa lekker een kopje koffie of wat anders kan halen terwijl jij rijd wil hij misschien wel blijven wachten? Knipoog Succes!

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 16:01

Julia_14 schreef:
Op manege de paardenhoeve is het volgens mij ook mogelijk om zo af en toe eens een westernles te nemen. Maar raad dit persoonlijk niet aan
Toch zou ik proberen je vader over te halen om bij JPK stables te gaan lessen! Jan Pieter kan ontzettend goed les geven, zodat je zeker weet dat alles je goed wordt aangeleerd! Ikzelf les ook 1x per week met mijn verzorgpaard bij hem, en kan alleen maar positief zijn Lachen
Wat betreft je vader nog: Ik snap wel dat je pa geen zin heeft om op en neer te rijden, maar aangezien de lessen vaak maar een halfuur duren (priveles kost 20 euro per halfuur) en er een hele gezellige foyer aanwezig is waar je pa lekker een kopje koffie of wat anders kan halen terwijl jij rijd wil hij misschien wel blijven wachten? Knipoog Succes!

Ik vond het er op de site van JPK stables wel ontzettend goed uitzien, en je hoort iedereen er goed over praten.
Natuurlijk zou ik kunnen proberen hem over te halen door aan te bieden de benzinekosten te betalen..
Het 'probleem' zit het denk ik volgens mijn vader in dat het een half uur heen, een half uur rijden en een half uur terug is,
dus dat de reistijd langer dan de rijtijd is zegmaar.
Ik snap hem wel, maar wil het wel heel graag!

De paardenhoeve lijkt mij inderdaad niet zo goed.. Ze zijn daar niet zó paardvriendelijk als ik zoek.

In ieder geval bedankt voor je reactie! Ga het toch nog eens proberen bij m'n vader. Clown

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:23

Zou het zeker blijven proberen! Want zo te horen zitten wij ook een beetje op 1 lijn wat betreft De Paardenhoeve Vork dus dan zul je Jan Pieter wel geweldig vinden! Ja Echt waar hoor, het is echt een super instructeur, die op een hele goede manier met paarden omgaat.
Je zou misschien een keer naar Jan Pieter kunnen bellen om te vragen of je een proefles mag nemen, zodat jij aan je vader kunt laten zien dat het echt de moeite waard is. En desnoods begin je gewoon met 1x in de 2 weken lessen, zo ben ik ook begonnen! Lachen Dan hoeft je vader niet iedere week weg, en dan kun je na een paar lessen het misschien gaan hebben over 1x per week, als het zo goed bevalt Knipoog
Succes!!

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 18:16

Woehoeww! *springt een gat in de lucht*
Ik mag 1 keer per maand les bij Jan Pieter! Go jij! Go jij!
Met als voorwaarde dat ik de benzine betaal. Clown
Ik ga eind van de week eens bellen, en als het hem ook uitkomt in de vakantie een proeflesje.

Bedankt voor jou reacties! Zonder dat had ik never nooit gemogen,
maar ik liet het mn pa lezen en hij vond 1 keer per maand wel goed.
Misschien kom ik je wel een keer tegen.. Tong uitsteken

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:18

Haha als je op donderdagavond rond 8 uur gaat lessen kom je me zeker tegen Knipoog Vind het heel leuk voor je dat het mag van je vader!! Haha!

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 19:30

Julia_14 schreef:
Haha als je op donderdagavond rond 8 uur gaat lessen kom je me zeker tegen Knipoog Vind het heel leuk voor je dat het mag van je vader!! Haha!

Jammer, op donderdag avond heb ik "gewone" Clown paardrijles..
Achja, misschien een ander keertje.
Ik vind het echt super! Pling

Er kan een slotje op dit topic.

Even offtopic: Mag ik je als vriend toevoegen? Je lijkt me erg aardig!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:32

Ja hoor, tuurlijk mag dat Lachen Kunnen we verder pm-en Tong uitsteken