Wat ik niet begrijp is dat we, zoals op dit forum alleen delen met anderen of we iemand een goede trainer vinden en niet wanneer we dit niet vinden.
Want zolang we blijven zwijgen weten deze raddraaiers altijd weer nieuwe "slachtoffers" te paaien die het dan ook weer allemaal zelf moeten ondervinden.
Kunnen we niet een topic starten over wie welke trainers heeft gehad, en de goede en minder goede ervaringen hiermee.
De goede komen er dan logisch goed vanaf en zullen zo meer leerlingen krijgen (als ze daar tijd voor hebben)
En de slechte moeten gewoon weer op kantoor gaan zitten ofzo.
Ik bedoel dit dus niet persoonlijk op een trainer gericht. Dus geen vuilspuiterij maar echt een evaluatie van ervaringen van de westernruiters hier. Het gaat ook niet om op welk nivo de trainers les geven. Ik heb persoonlijk liever les van iemand die geen prijzen heeft behaald maar wel diervriendelijk is.
Ik begrijp dat het een moeilijk dilemma is maar wat denken jullie ervan?

) een eigen paard heb aan het overstappen op western.
) De 2e trainer vond het allemaal wel grappig en ik kon daar niet tegen. Ik wil graag wat bereiken en dan heb ik niks aan een lollige les. De derde ging verhuizen naar de andere kant van het land. De vierde had ik telkens conflicten mee. Wel grappig hoor maar ik hoorde mezelf steeds vaker zeggen: nee, dat doe ik niet. Persoonlijk een heel aardig innemend persoon maar paardvriendelijk, nee. Ik vermeld ook zeker de naam niet want zoals blaze al zei, je kan ze altijd tegenkomen op wedstrijden etc en dat is mij dus ook gebeurd. De persoon was mijn jury, was ik ff blij dat ik 'normaal' ben gestopt met de lessen. Nu heb ik eindelijk mijn trainer gevonden. Maar 1 van mijn criteria is toch dat iemand actief in het wedstrijdcircuit moet meedraaien. Vaak zijn die toch net wat 'scherper' met hun lesgeven. En bovendien zijn ze vaak goed op de hoogte van de regels. Wat blaze verder zegt klopt ook zeker, er zijn trainers die in een clinic ontzettend paardvriendelijk overkomen maar in hun eigen tijd dat totaal niet zijn. Ga maar eens naar een grotere wedstrijd en kijk naar het losrijden. Nee, niet overdag als de officials er zijn maar 's avonds/'s nachts. Je weet soms niet wat je dan tegenkomt. Of clinics die de ene dag vrij toegankelijk zijn en voor amateurs enzo en de volgende dag achter gesloten deuren voor trainers. Rara, wat gebeurd er dan? Voor wat betreft de recreatieve westernruiter. (ik wil niemand persoonlijk aanvallen hoor!!) Er zijn er zat die denken dat ze westernrijden omdat ze op een westernzadel zitten en de teugels wat losser hebben. Maar ja, als je maar lol hebt