[WN] WRAN en kosten KNHS ivm aansluiting/samenwerking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

WRAN en kosten KNHS ivm aansluiting/samenwerking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 19:20

Ik heb op de site van de KNHS even zitten kijken wat dat daar zo'n beetje kost en daar ben ik toch wel van geschrokken.

Nu zeggen alle kreten die gebezigd worden mij niet zoveel (wedstrijdcategorie 1 t/m 4 bijvoorbeeld), maar de bedragen lopen aardig op.

Hier de link met de komplete kosten
http://www.knhs.nl/objects/00007929.pdf
en uit een snelle rekensom kom ik op rond de 125 euro wat een starter kwijt zou zijn aan verplichte registratie, lidmaatschap, startkaart en startcoupons.

Citaat:
Contributie KNHS (verplicht): € 13,50.
Abonnement Paard&Sport ( verplicht voor startkaarthouders en officials): € 27,00.
Startkaart: paard € 39,75 / pony € 24,75 / bixie gratis.
Startcoupons (set van 16 stuks*1): € 16,50.

Registratiegelden:
Paarden 22,25
Pony’s 15,75*2
Personen 3,10

*1 startcoupons blijven ook geldig als het jaar van aanvragen voorbij is
*2 de prijs voor ponies gaat alleen op voor uiters onder de 18 jaar, boven de 18 wordt men als 'paard' aangemerkt

De kosten voor de verenigingen laat ik even buiten beschouwing, maar ook dat zullen de leden op moeten brengen.

In de volgende link staat nog iets over wat een jurylid mag vragen en wat de kosten zijn bij het administratief in verzuim blijven
http://www.knhs.nl/objects/00008390.pdf
Citaat:
Vergoeding juryleden
Juryleden mogen maximaal de volgende vergoedingen vragen:
Dressuur B t/m Z2 max. € 15,- per dagdeel (= 4 uur)
Dressuur vanaf ZZ-L max. € 30,- per dagdeel (= 6 uur)
Springen cat. 2 en 3 max. € 15,- per dagdeel (= 4 uur)
Springen cat. 1 max. € 30,- per dagdeel (= 6 uur)
Voltige max. € 15,- per dagdeel (= 4 uur)
Endurance max. € 15,- per dagdeel (= 4 uur
Mennen Dressuur en Vaardigheid max. € 15,- per dagdeel (= 4 uur)
Mennen Samengesteld max. € 10,- per dag
Juryleden Aangespannen Sport cat. 1 t/m 4 max. € 25,- per dag
Reiskostenvergoeding: € 0,28 per kilometer

Citaat:
Administratieve heffing als gevolg van administratief verzuim leden*
Bij een 1e overtreding: officiële waarschuwing
Bij een 2e overtreding: € 20,-
Bij een 3e overtreding: € 30,-
Bij een 4e overtreding: € 55,-
Bij een 5e overtreding: € 75,-
Bij een 6e overtreding: € 100,-
Bij een 7e overtreding: € 130,-
Bij een 8e en volgende overtredingen: € 150,-
Wanneer in een periode van 12 maanden 8 overtredingen zijn geregistreerd (vanaf de
overtredingdatum), kan de KNHS bij de eerstvolgende overtreding binnen deze periode opgave doen
bij de Aanklager of andere maatregelen nemen.

En zo staan er nog enkele administratieve heffingen onder waar je op zijn minst niet vrolijk van wordt als je je zaakjes niet goed geregeld hebt.

Verder moet even duidelijk vermeld worden dat een starter bij de KNHS verplicht bij een vereniging moet zijn aangesloten om te mógen starten, dit was tot nu toe bij western niet het geval.
Startkaart was verplicht, lidmaatschap vereniging niet !!

Ik vrees dat western-rijdend Nederland nog heel wat voor de kiezen gaat krijgen voor alles in kannen en kruiken is.

MSQuincyTE

Re: WRAN en kosten KNHS ivm aansluiting/samenwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:31

Dat word dan een duur grapje als je wilt gaan starten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:33

Jurykosten zijn zo te zien juist goedkoper Ja Dat zou voor de wedstrijd organisaties wel prettig zijn denk ik. Knipoog
(of heb ik dat mis? heb het niet opgezocht)

Die laatste regel is in tegenstrijd met de APHA regels. dus dat wordt al een probleem indien de FNW als geheel met de Paints aanhaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:35

Of men houdt het tegen bij de ALV.
In hoeverre dat kan, want je weet maar nooit of je er over mag stemmen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 19:37

@Jeddah: geldt voor de Quarters ook, nu er weer een kleine toenadering schijnt te zijn Haha!
@jurykosten: hoe gaan ze dat doen met buitenlandse (Amerikaanse) jury's.

@niels: jij hebt geen stem als jeugdlid, dus jij houdt al helemaal niks tegen Duivel

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:38

Voor een dressuur of springruiter valt het dan wel weer mee MSQ, want je start maximaal 4x op een wedstrijd (2x dressuur en 2x springen als er twee proeven uitgeschreven worden) maar je hoeft nooit ver te rijden. En inschrijfgeld is ook rond de 10 euro.

Je moet inderdaad lid van een vereniging zijn. Dat kan dan één van de westernverenigingen zijn. Die verplichting kent de KNHS inderdaad wel.

Startkaart, inschrijfgeld, startcoupons e.d. moet je inderdaad betalen. En voor startende deelnemers is het abonnement op de paard & sport verplicht. Bij dressuur en springen i.i.g. Ik weet niet hoe dat bij bijvoorbeeld endurance zit.

Jurykosten lijken me goedkoper. Maar ik zie ook verschillen in jurykosten tussen de disciplines.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:41

DubbelDun schreef:
@Jeddah: geldt voor de Quarters ook, nu er weer een kleine toenadering schijnt te zijn Haha!

@[***]: jij hebt geen stem als jeugdlid, dus jij houdt al helemaal niks tegen Duivel

Zegguh, zoek je ruzie Nors opkijken

Ik zet er men bij. Ik kan alleen maar hopen dat de ALV het tegen houdt.
Op deze manier wordt starten idd wel erg duur, ik hoop dat er toch wat DRHA en AQHA wedstrijden dit jaar gehouden worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 19:42

nielsd schreef:
Zegguh, zoek je ruzie Nors opkijken

Ik zet er men bij. Ik kan alleen maar hopen dat de ALV het tegen houdt.
Op deze manier wordt starten idd wel erg duur, ik hoop dat er toch wat DRHA en AQHA wedstrijden dit jaar gehouden worden.
Nee hoor geen ruzie Ach gut , ik geef alleen maar aan dat jij helaas weinig kunt met je mening 'daar waar het telt'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:43

Inderdaad, ik mag niks stemmen. Ik geef wel mijn mening over die dingen (niet dat het iemand interesseert) maar ach. we betalen wel lidmaatschap, dan mag ik toch wel iig mijn mening geven Tong uitsteken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:45

Niels, mag een ouder wel voor jou stemmen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:46

Nee, dat mag niet.
Mijn vader mag wel stemmen, maar dat komt omdat hij lid is van de wran.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:48

Hmm stom is dat? Je betaald toch net zoveel lidmaatschap? Is dat met elke vereniging zo? Vroegah stemden mijn ouders volgens mij wel op de rijvereniging Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:52

De contributie voor de jeugd is ,volgens mij, 22,00.
Voor de volwassenen 30.00.

Het zou idd wel zo fair zijn als mijn ouders mochten stemmen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:53

DubbelDun schreef:

Dát red je niet voor 30 euries..... Clown

Maar bij de WRAN hebben ze toch nooit Amerikaanse jury's? Hooguit bij de NK, maar die worden weer gedeeltelijk betaald door de NQHA, en díe krijgen weer een vergoeding voor een jury van de AQHA.

Je moet trouwens wel heel erg veel van je 'vak' houden om voor gemiddeld 4 euro per uur min of meer geconcentreerd te gaan zitten kijken naar de verrichtingen van ruiters en 'ruiters'....
Ik vind het maar slecht betaald.
Maar dat zal ik wel verkeerd zien..... Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:56

Dat is toch ook een stukje promotie van de sport en vrijwilligers werk waar je aan meedoet als jury zijnde. De meeste jury's zijn ook trainers, dus uiteindelijk is het ook voor zichzelf dat ze het doen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:41

Nee Niels heeft geen stem.Dat is ook zo bij vele andere organisaties.Eerlijk of niet,het is zo.
DD heeft ook geen stem (zover ik weet is ze geen lid van de wran.
En toch voel je je geroepen om dit topic te openen over hoe duur het allemaal gaat worden.
Wat wil je nu?????? Serieus aangeven dat men dit goed moet bespreken bij de onderhandelingen of wil je gewoon weer de boel opruien?????

Ik vind het zo jammer dat er niet wordt begrepen wat er gaat gebeuren.
De FNW gaat in onderhandeling met de KNHS.Wat daar gaat uitkomen is belangrijk voor de organisaties die dan wel of niet willen aansluiten bij de FNW en zo dus aangesloten zijn bij de KNHS.

Alle aspecten zullen besproken worden neem ik aan.Dus ook de kosten die betaald moeten worden.Of dat op dezelfde manier gebeurt zoals TS opsomt betwijfel ik.Maar dan nog mogen de organisaties beslissen om niet aan te sluiten.

Deze onderhandelingen zullen misschien wel 2 jaar gaan duren (lees verhaal van Jan Trel).
Ik weet dat de meesten ervan uitgaan dat de voorzitter van de wran alles er doorheen wil duwen.
Hou dan rekening met het volgende!!!!!
De termijn van de voorzitter van de wran is 3 jaar.(dus nog 1 jaar) Dus naar alle waarschijnlijkheid is de huidige voorzitter op het moment dat aansluiting bij de FNW gaat spelen geen voorzitter meer. (ik zou tenminste hier geen zin meer in hebben)

En ik weet dat DD slim genoeg is om dit ook te bedenken,dus denk ik dat je de boel aan het opruien bent.
Waarom???????? Wie wordt hier beter van????????

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:45

Ik voel een beetje wrijving tussen DD en Rob_H,
kan dit kloppen??
Het enige wat wel veel goedkoper is,zijn de jurykosten.
als je de plussen en minnen tegenoverelkaar zet,maakt het volgens mij niet zoveel uit.
groetjes , Jan

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:55

RobH was jij het niet die vroeg of er wat vriendelijker over en weer kon worden gediscussieerd?

- nu ik er over nadenk is het eigenlijk wel raar dat jeugdleden ook via de ouders geen stem hebben. Ik kan me voorstellen dat daar een voorstel tot verandering voor komt. Zeker gezien: de jeugd heeft de toekomst. Want om wel invloed te kunnen uitoefenen verplicht je eigenlijk één van de ouders ook lid te zijn. De statuten zijn toch vrij oud.. misschien tijd ze eens aan te passen.

- De kosten van KNHS lidmaatschap vallen an sich nog wel mee. Voor één combinatie. Maar voor meerdere combinaties wordt het wel snel duurder. Tenzij je een blanco startkaart neemt (iets van 800 euro zo uit mijn hoofd, mag je ieder paard starten).

Het is wél erg duur als je weinig start, bijvoorbeeld 1 of 2 wedstrijden per jaar.

Nu kun je volstaan met een startnummer aanvragen en de wedstrijdgelden te betalen. In de situatie dat je bij de KNHS zou zitten moet je lid zijn van een vereniging, inschrijven, startkaart, en een verplicht lidmaatschap van paard en sport, plus de wedstrijdgelden. In dat geval is dus sprake van meerkosten.

En vanuit die optiek is dit zeker ook relevant voor niet-leden van wran of andere verenigingen. Nu kunnen ze starten zonder lid te zijn. In een KNHS-situatie kunnen ze dan niet meer starten, tenzij daar iets voor geregeld wordt. Vanuit die optiek hebben alle niet-leden wel degelijk een belang.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:06

DubbelDun schreef:
Ik heb op de site van de KNHS even zitten kijken wat dat daar zo'n beetje kost en daar ben ik toch wel van geschrokken.

Nu zeggen alle kreten die gebezigd worden mij niet zoveel (wedstrijdcategorie 1 t/m 4 bijvoorbeeld), maar de bedragen lopen aardig op.

Hier de link met de komplete kosten
http://www.knhs.nl/objects/00007929.pdf
en uit een snelle rekensom kom ik op rond de 125 euro wat een starter kwijt zou zijn aan verplichte registratie, lidmaatschap, startkaart en startcoupons.

Citaat:
Contributie KNHS (verplicht): € 13,50.
Abonnement Paard&Sport ( verplicht voor startkaarthouders en officials): € 27,00.
Startkaart: paard € 39,75 / pony € 24,75 / bixie gratis.
Startcoupons (set van 16 stuks*1): € 16,50.

Registratiegelden:
Paarden 22,25
Pony’s 15,75*2
Personen 3,10

*1 startcoupons blijven ook geldig als het jaar van aanvragen voorbij is
*2 de prijs voor ponies gaat alleen op voor uiters onder de 18 jaar, boven de 18 wordt men als 'paard' aangemerkt

De kosten voor de verenigingen laat ik even buiten beschouwing, maar ook dat zullen de leden op moeten brengen.

Hier in huis rijdt er iemand KNHS wedstrijden. Registratie voor de pony is eenmalig, startkaart ook (WRAN dus niet, ieder jaar weer).
Startcoupons kent men, geloof ik, toch niet in de westernwereld? Echter, strartgeld is zo'n E 4,50 per proef, komen dus de kosten van 2 x een startcoupon bij omdat we in de dressuur 2 proeven mogen rijden per wedstrijd/paard. Ik meen me te herinneren dat ik eens zo'n E 10,-/E 15,- heb betaald voor 1 start.
Ook hier zijn we lid van de rijvereniging en de KNHS. Paard en Sport is best een leuk blad, daar zouden dan dus ook westerngerichte stukken bijkomen, ook weer leuk...... Voor een starter zouden er dus bepaalde kosten eenmalig zijn......
Verder hangt het van de eventuele te maken afspraken af die de WRAN met de KNHS zal maken voor wat er nog voor kosten bij gaan komen..... Bovendien geldt dat alleen voor diegene die er voor kiest lid van de WRAN te zijn EN die de wedstrijden wil rijden.
Even voor de duidelijkheid, ik ben lid van de WRAN geworden om de westernsport met ANDERE dan de Quarters te steunen, niet om de wedstrijden te rijden.....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:10

inschrijfkosten is eenmalig, startkaart niet. Die moet je ieder jaar opnieuw betalen. Startcoupons bleven geldig. Als ze op waren moest je nieuwe bestellen en betalen. Startcoupons zijn de briefjes waar je punten op ingevuld werden. Weet niet hoe ze dat bij western zouden willen doen.

Of hoe dat pakweg bij endurance of voltige of zo gaat.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:16

Bij endurance heb je geen startcoupons. Gewoon 1x per jaar een startkaart, per wedstrijd inschrijvingskosten en verder niks.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:19

Anya schreef:
inschrijfkosten is eenmalig, startkaart niet. Die moet je ieder jaar opnieuw betalen. Startcoupons bleven geldig. Als ze op waren moest je nieuwe bestellen en betalen. Startcoupons zijn de briefjes waar je punten op ingevuld werden. Weet niet hoe ze dat bij western zouden willen doen.

Of hoe dat pakweg bij endurance of voltige of zo gaat.

Wij hebben al een paar jaar dezelfde startkaart, vreemd.... of bedoelen we iets anders???

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:21

Ik bedoel een kaart met de naam ruiter, naam paard, rijvereniging waar je lid van bent, KNHS nummer en een jaartal. Ik kreeg ieder jaar een nieuwe en bij de rekening van de vereniging stond keurig uitgesplitst kosten lidmaatschap vereniging, kosten startkaart, paard en sport (wat ik overigens een onfelofelijk saai blad vindt). Oh ja.. en kosten afkopen verplichte bardienst Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:30

Je houdt inderdaad wel dezelfde startkaart, alleen betaal je wel elk jaar het geld. Ja heb het namelijk net voldaan. Haha!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:32

Ik dus ook, startkaart er even bijgepakt. Deze is vanaf 2005 geldig, nooit een nieuwe betaald en/of gekregen. Hij wordt wel jaarlijks verleng zolang we niet afmelden, dat zal dan wel in de nota het lidmaatschap zitten.....