Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anya schreef:De KNHS zou een goede zijn voor het ontwikkelen van jeugdbeleid en het sponsoren van talent. Helaas zie ik in de onderhandelingen met de KNHS weinig terug van zulke zaken. Ik zie eigenlijk alleen een capverplichting in ruil voor aansluiting. En als je al kiest voor aansluiten, dan is dit het enige moment er echt wat uit te slepen. Je onderhandelt immers als minder machtige partij met een meer machtige partij. Iedere dorpsvereniging is groter dan de westernsport, heeft meer starts en meer wedstrijden per jaar. Of je nu horizontaal of verticaal instroomt doet dan niet ter zake... je ben een ukkie tussen de reuzen.
)
er iets mee doen, c.q. dat het meegenomen wordt op een ALV. Rietveld schreef:Over NVVR gesproken. Is dat geen alternatief om bij aan te sluiten of sla ik nu een plank compleet mis?
DubbelDun schreef:@Ikke: er is een overkoepelend orgaan , de FNW waaronder nu 4 organisaties zich hebben aangesloten; de WRAN, NL-Paintclub, DRBF=
Dutch Reining Breeders Foundation en een western Arabierenclub.
Een aantal hebben zich er ook duidelijk van gedistancieerd; NL-Quarterclub, NL-Appies en de grote reining(ruiter)club.
ikke schreef:Geen idee, ik denk dat er meerdere redenen voor waren.Waarom hebben zij zich gedistancieerd?

APHA nederland schreef:Bent u van plan om met meerdere personen één Paint Horse te starten, let dan op het volgende: volgens de FNW dient een ieder die start voor elk paard waar mee gestart wordt een startnummer aan te vragen. Volgens de APHA is een startnummer op een show paardgebonden en niet persoonsgebonden en dient het paard dus gedurende een show hetzelfde startnummer te hebben ongeacht hoeveel personen het paard op deze show uitbrengen.