Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, misschien zijn haar tanden aan een stevige poetsbeurt toe
. Ligt het zadel wel goed, heeft ze geen rug/beenproblemen.

of zoals het AQHA Legends boek het noemt: Leo was a speed horse and one of the all time great shires. A sizzling Speed Horse
Jos schreef:Xono .... als jij het zegt klinkt het allemaal zo makkelijk B)
ik wou dat ik nog zo jong was
Maar ik wist even gauw niet hoe ik het 'moeilijk' op moest schrijven. Tuurlijk werkt die methode niet bij elk paard, en de ene kun je harder aanpakken dan de andere, maar dat is wel de methode die het eerst in me opkomt als ik zo'n paard ga rijden. Dan kun je per paard wel beoordelen of het eventueel uit zou pakken.
XoNo schreef:Paarden die omhoog gaan hebben gewoon geen respect, en dat dwing ik altijd voor het rijden al af, als ik het niet vrijwillig krijg. Paarden zijn groot en sterk, en moet je onder de duim houden, lukt het niet goedschikt, dan wel kwaadschiks. En een paard wat bij mij omhoog komt, krijg klapjes
Leo_American schreef:hallo allemaal.
ik rijd sinds ongeveer een jaar western en ben heel blij dat ik via via een verzorgpaardje heb gekregen. ze is 19 en heet Leo American.

). Die was door een erg goede ruiter ingereden. Toen ik er met mijn 1,5 jaar paardrij ervaring opstapte werd het helemaal niks. Ik kon de eerste versnelling nooit vinden
. Daar is dit volgens mij een veel te gevoelig paard voor. Dat lost in dit geval niks op. Overigens heb ik Leo-American ook nergens zien beweren dat Leo omhoog komt. Ze gaat alleen te hard. XoNo schreef:Paarden die omhoog gaan hebben gewoon geen respect, en dat dwing ik altijd voor het rijden al af, als ik het niet vrijwillig krijg. Paarden zijn groot en sterk, en moet je onder de duim houden, lukt het niet goedschikt, dan wel kwaadschiks. En een paard wat bij mij omhoog komt, krijg klapjes
Leo_American"]
[quote="Blaze schreef:Misschien een idee om met het paard het onderdeel te gaan trainen waar ze goed is was,en dus waarschijnlijk ook lol in had.
denk dat je wel weet welk onderdeel ik bedoel.