[WN] Interesse voor een groepsles in het midden van het land?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silvester

Interesse voor een groepsles in het midden van het land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 21:19

Samen met _Suzanne_ en nog een andere vriendin, ben ik bezig om te kijken of we een westerntak bij de plaatselijke rijvereniging de Valleiruiters in Woudenberg op kunnen zetten.
Deze vereniging heeft een eigen accomodatie met een schitterende binnenbak van 20x80 mtr., een buitenbak en een longeercirkel.

Het plan is om een leuk groepje westernruiters bij elkaar te krijgen die dan lid worden van de vereniging.
De bedoeling is dan dat je daarvoor 1x in de 14 dagen op vrijdagavond westernles krijgt met een groepje (ca. 6).
We kiezen bewust voor de groepsles om dingen als een gezamelijke pleasure, horsemanship, line-up etc. te trainen. En ook voor de gezelligheid natuurlijk, want de vereniging zorgt dan dat de bar open is zodat je na afloop van de les nog samen even wat kunt drinken.

Verder mag je als lid van de vereniging altijd gebruik maken van de accomodatie en meedoen met de diverse andere activiteiten.
De lessen zullen verzorgt gaan worden door Ed Gosen.

Een en ander moet allemaal nog met het bestuur doorgesproken worden, maar die staan er wel positief tegenover.

Om het rendabel te maken moeten we minimaal met 6 personen zijn; we hebben er nu 4.

Ik wil eens polsen of er hier nog mensen zijn uit de omgeving die hier interesse in hebben.

_yvonne

Re: Interesse voor een groepsles in het midden van het land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:39

Ik denk er nog even over na.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:42

tja, wel leuk! maar ik ben al lid van een vereniging, dus ik zie het niet zitten om van de Valeiruiters ook lid te worden (als dat al mag van de knhs!?)
voor losse lessen zou ik meer interesse hebben, dus zonder verplichting van lidmaatschap.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 18:11

@Juval: Volgens mij mag je gewoon lid worden van verschillende verenigingen hoor.

Maar ik wil wel even een toelichting geven waarom we voor de vereniging kiezen:

Als we kiezen voor de stal waar Ed staat, dan moeten we apart daarbij de binnenbak huren. Hij moet dan speciaal voor ons gereserveerd worden, zodat de pensionklanten er dan niet in mogen rijden.
Dat kost dus een vast bedrag per keer en dat moet gedeeld worden door het aantal ruiters. Vallen er dan weer een paar af, dan worden de kosten voor degenen die overblijven weer hoger.

Bij de vereniging wordt je lid voor een jaar en in dat lidmaatschap zitten je lessen bij inbegrepen. Kom je een paar keer niet, dan heeft dat verder geen financiele gevolgen voor de andere ruiters.
Verder mag je als lid altijd gebruik maken van de binnenbak; wat met dit weer van de laatste tijd ook wel heel aantrekkelijk is.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:50

juval schreef:
tja, wel leuk! maar ik ben al lid van een vereniging, dus ik zie het niet zitten om van de Valeiruiters ook lid te worden (als dat al mag van de knhs!?)
voor losse lessen zou ik meer interesse hebben, dus zonder verplichting van lidmaatschap.

Wat heeft de KNHS daar mee nodig dan als je ook nog eens lid word van een andere vereniging

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:21

Omdat je bij de knhs niet lid mag zijn van 2 verenigingen.

Dus zul je de ene op moeten zeggen om bij de andere lid te kunnen worden.
Als dat clubje niks met de knhs van doen zou hebben, zou het natuurlijk geen probleem zijn

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 09:42

Rom waar staat dat dat niet mag bij de KNHS dan. Ik ben al jaren lid van zowel KNHS als de WRAN. Hebben ze nooit wat van gezegd.. Ook niet op de vereniging of zo.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:02

Nee, dat zeg ik ook niet Knipoog

Je mag niet tegelijkertijd lid zijn van twee verenigingen die aangesloten zijn bij de KNHS.
Dus in dit geval de vereniging waar juval nu lid van is en de Valeiruiters.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:10

Ja dat klopt inderdaad.... voor springen en dressuur i.i.g.
Maar als je nu pakweg sgw en voltige doet?
Of dressuur, springen en western en de WRAN gaat naar de KNHS.

Ik heb ook al eens aangegeven dat een aantal wran-leden waarschijnlijk al lid is van de KNHS. Dus die kunnen niet twee keer lid worden stel dat aansluiting zou doorgaan.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:34

Anya schreef:
Ja dat klopt inderdaad.... voor springen en dressuur i.i.g.
Maar als je nu pakweg sgw en voltige doet?
Of dressuur, springen en western en de

sgw en voltige is geen probleem, zolang je het maar onder de vlag van 1 vereniging doet.

Anya schreef:
WRAN gaat naar de KNHS.

Nou, dat valt nog te bezien. En alleen al het praktijkprobleem wat dan de kop opsteekt is een aandachtspunt Knipoog

Anya schreef:
Ik heb ook al eens aangegeven dat een aantal wran-leden waarschijnlijk al lid is van de KNHS. Dus die kunnen niet twee keer lid worden stel dat aansluiting zou doorgaan.

Precies

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:25

als de wran aansluit krijgt die wrs een speciale status net als de DER (endurance), geldt dan niet als srijvereniging
als der lid moet je ook lid zijn van en andere vereniging als je dressuur of springwedstrijden wilt starten, dit kan en mag niet onder de vlag van de der.
ik verwacht dat dat bij evt aansluiting van de wran niet anders zou zijn Lachen

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:05

Je mag wel lid zijn van 2 verenigingen alleen kan je maar via 1 vereniging je startkaart aanvragen (voor dressuur, springen etc.)
Als je met meerdere paarden start moet dat via een startkaart van een en dezelfde vereniging, dat kan niet via 2 verschillende verenigingen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:13

misschien dat ik ook wel interesse heb maar wil graag weten hoeveel eea gaat kosten op jaarbasis enzo.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:00

Cheveyo, volgens mij liggen de kosten rond de 200 euro per jaar (misschien iets meer). De lessen zijn hierbij inbegrepen. Als ik het goed heb mag je naast de tweewekelijkse westernles meedoen aan nog een les. Er wordt ook wekelijks dressuur en menles gegeven. Eens in de twee weken is er een erg leuke springles. Voor de veelzijdigen onder ons is er dus genoeg te doen. Als we het rond krijgen doe ik ook mee!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:06

Romkabouter schreef:
Nee, dat zeg ik ook niet Knipoog

Je mag niet tegelijkertijd lid zijn van twee verenigingen die aangesloten zijn bij de KNHS.
Dus in dit geval de vereniging waar juval nu lid van is en de Valeiruiters.

Mag wel hoor en soms moet het zelfs.
Zo is Lia lid van een KNHS rijvereniging en van een KNHS menvereniging.
Dit moest juist voor de startkaarten...
Via de menvereniging lopen de basis KNHS afdrachten en via de rijvereniging betaald ze aan de KNHS alleen voor de startkaarten.
Er zijn maar weinig verengingen die alle takken van paardensport bedienen en daarom mag je gewoon van meer verenigingen lid zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:09

Dus ik denk dat het niet mag om lid te zijn van 2 RIJ-verenigingen bijvoorbeeld ??

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:14

Lid zijn mag wel, dat maakt de KNHS niets uit maar een startkaart kan niet via 2 verenigingen

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:21

CZarabians schreef:
Lid zijn mag wel, dat maakt de KNHS niets uit maar een startkaart kan niet via 2 verenigingen

Tenzij voor verschillende disciplines.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:34

Even een update van hoe de zaken er op dit moment voor staan.

We (de initiatiefnemers) hebben op maandagavond 21 januari een gesprek met het bestuur van de vereniging.
We hopen er dan uit te komen, zodat we lid kunnen worden en kunnen starten met de lessen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:37

oh leuk nieuws!
Ik wacht af, kan nog niet gelijk meedoen ivm herstel na grote operatie maar heb nog steeds interesse.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 14:24

Wij hebben gisteren een gesprek gehad met het bestuur.
Het komt er in het kort op neer dat het bestuur er wel voor in is om westernruiters tot de vereniging toe te laten en voor ons westernlessen aan te bieden.

De lessen zullen gaan plaatsvinden op vrijdagavond.

Degenen die al eerder hebben aangegeven geinteresseerd te zijn, hebben pb ontvangen met meer informatie.

Heb je ook interesse, laat het ons even weten