Een vraagje aan de western kenners. In de toekomst wil ik de overstap naar Western maken en daar ook intensief met wedstrijden mee gaan doen. Ik rij nu nog engels (met verschillende paarden Z-dressuur en ook fanatiek aan het springen) maar ben hier en daar al een beetje aan het kijken en proeven van het westernrijden.
Ik zit met een aantal vragen eigenlijk:
Ik wil graag een raszuivere AQHA merrie die de capaciteit heeft om op hoog niveau in de sport te lopen (dat wil niet zeggen dat ik dat ga kunnen, maar het streven is er iig wel
) en dan in de disciplines reining en het werken met koeien. Ik zit nog een beetje te dubben of ik een ervaren leerpaard neem of een jong paard. Mijn neiging gaat toch uit naar een jong paard (jaarling/tweejarige) waar nog niks mee gedaan is, dan kan ik in de tussenliggende jaren verschillende omscholingstrainingen volgen etc. Helaas ben ik alleen maar thuis in de warmbloedenfokkerij en heb geen verstand van het vereiste exterieur en gangenwerk van quarters en ook niet van bloedlijnen/afstammingen die geschikt zijn voor wat ik zoek.
Wie weet/kent mensen/bedrijven die me daar echt mee kunnen helpen om goed en betrouwbaar advies te geven?
Tweede punt: met bovenstaande eisen, met welke aanschafprijs zou ik ongeveer rekening moeten houden, ik heb begrepen dat quarters vrij prijzig zijn?
Ik ben benieuwd!
) .

.