[WN] verschil in training pffffffffff

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

verschil in training pffffffffff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 22:23

ik heb inmiddels op een aantal verschillende stallen gereden
maar vind dat er elke x zoveel verschil in lesgeven zit
ligt dat nou aan mij ??
hebben meer mensen dit
western is toch western ????
rij nu op een stal en krijg priveles maar voel me een beginner
ben benieuwd of ik hier alleen in ben

lindake

Re: verschil in training pffffffffff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:26

Iedereen geeft op een andere manier les en vind andere dingen belangrijk. Er zijn verschillende trainingsmethoden.
Heb van verschillende instructeurs leg gehad maar meestal sluite het wel aan bij wat ik kon. Ik voelde mij nooit een beginneling daardoor.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 22:28

ik vind er erg veel verschil in zitten
bij de een de teugels eraf en de ander er juist heel erg bij
zelfs de manier van achteruit gaan word anders uitgelegd
maar oke dan ligt het aan mij haha

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:17

Western is net zo min stern als engels engels is. Verschillende takken van de sport (pleasure/reining/trail/etc en bij engels springen/dressuur/etc.) Dat is al 1 groot verschil.

Daarnaast zoals lindake zegt, verschillende trainingsmethoden, verschillende meningen, verschillende instructeurs, ruiters en paarden.
Ik vind altijd duidelijk verschil tussen instructeurs, maar ook zeker in de manier van rijden en lesgeven. Sommige vond ik prettig, andere een stuk minder (vaak realiseer je je dat pas achteraf!).

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:29

zovvel ruiters, zoveel stijlen Knipoog

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:40

@cerescity, ik les bij 2 verschillende trainers ( jou welbekend allebei) en er is idd verschil. Ik voel me bij Barry geen beginner omdat ik dingen van hem en Ab combineer. Door zijn aanpak is Tina veel beter gaan lopen qua verzameling, daardoor presteerd ze beter dan ooit.
Gewoon goed luisteren en niet bang zijn om fouten te maken. Als je geen fouten maakt kun je niets leren.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:41

cerescity schreef:
western is toch western ????

In mijn ogen dus niet, net zo min als dat engels engenls is daar zit ook heel veel verschil in

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 07:50

je hebt heel veel verschillende manieren van opleren
de kunst is diegene te vinden die jouw aanstaat maar ook bij je paard past
zoek eerst uit welke richting jij het prettigste vind en waar jij mee uit de voeten kan
daar naast, ieder paard is anders en heeft een aangepaste trainingmethode nodig
wat voor de één heel belangrijk is om te oefenen kan de ander met zijn hoeven in zijn neus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:17

Zit inderdaad heel veel verschil in. Net als bij dressuur, springen, eventing en mennen.
Daarom vind ik het heel belangrijk om een instructeur te hebben waar ik me lekker bij voel. Die goed uit kan leggen, een gevoel over kan brengen, en zelf ook netjes met de paarden omgaat. Ik kijk dus voor ik evt. naar een nieuwe instructeur overstap altijd eerst hoe hij/zij zelf alles voor elkaar heeft, ik ga kijken als hij/zij lesgeeft aan anderen, en ik volg eens een paar leerlingen van zo'n instructeur op wedstrijd.
Daarnaast vind ik het persoonlijk erg leuk om zo af en toe eens een clinic of gastles te rijden bij anderen. Gewoon om eens met een andere blik bekeken te worden, en om kennis te maken met andere trainingsmethodes/visies/ etc.

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:46

Pfff ik ken het gevoel!! Rijd nu z'n 9 jaar western.
En elke trainer heeft weer zijn eigen visie op het rijden.
Ik ga altijd op mijn gevoel af!! Dat werkt bij mij het beste.
Op dit moment denk ik eindelijk iemand gevonden te hebben waar ik me volledig bij kan vinden.
En bij haar volg in nu ook een opleiding.
Eindelijk iemand gevonden die allround is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:46

Idd, iedereen houd er zijn eigen training op na. Maar ik vind het over het algemeen wel leuk om van anderen les te hebben. Ik rijd af en toe in Belgie bij een Canadese trainster, die geeft heel anders les. Maar ik heb er wel veel aan en dat is leuk.

Je zal overal in het begin het gevoel hebben alsof je een beginner bent. Maar dat zal na een paar lessen wel weg zijn of als je mee gaat rijden in de groepsles. Zolang je het maar kan vinden met de instructeur/trice. En dat hij of zij je maar niet het gevoel geeft alsof je er niets van bakt terwijl je je best doet.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:58

Uiteindelijk gaat het om het resultaat. Gaat je paard er beter van lopen? Ga jij vooruit met het geven van je hulpen en je timing? Dat zijn de dingen die van primair belang zijn. Daarna ga je kijken hoe prettig jij je voelt bij de ene of de andere instructeur. Een instructeur die voor de ene persoon perfect werkt, komt bij een volgende lesklant totaal niet door. Hou dus de resultaten in de gaten.
Voor controle is het handig om regelmatig filmpjes te laten maken van je les, dan kun je zelf ook zien wat er gebeurt.