Ik rij zelf dressuur, heb totaal geen kijk op het hele westernverhaal, vandaar dat ik de vraag hier stel. Wat voor mijzelf een ideale bodem is weet ik wel.
Ik hoor graag jullie mening. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik hoor graag jullie mening. ElCamino schreef:Een Agterberg bodem bv is volkomen kl*te voor een westernruiter. Deze is veel te stroef, dus alles met snippertjes etc werkt niet. Tenzij je pleasure rijdt natuurlijk oid.

Ik heb het idee dat mede daardoor de bodem op onze manege steeds slechter wordt en dat de bodem steeds slechter egaal/glad te slepen is. Maar goed, mss zit ik er helemaal naast en heeft dat "rondjes draaien" er niks mee te maken..... vossie schreef:Wat is jullie mening hierover? Is het mogelijk om als dressuur/spring/western ruiters bij elkaar te rijden in dezelfde bak, met ieder zijn specifieke oefeningen, zonder dat de bodem erdoor zeer slecht wordt?

vossie schreef:Wat is jullie mening hierover? Is het mogelijk om als dressuur/spring/western ruiters bij elkaar te rijden in dezelfde bak, met ieder zijn specifieke oefeningen, zonder dat de bodem erdoor zeer slecht wordt?

ElCamino schreef:Een Agterberg bodem bv is volkomen kl*te voor een westernruiter. Deze is veel te stroef, dus alles met snippertjes etc werkt niet. Tenzij je pleasure rijdt natuurlijk oid.
Een zandbodem kan prima voldoen met het juiste zand en bv een eb/vloed susteem.
ElCamino schreef:Van spinnen en kleine cirkels gaat de bodem echt niet stuk...
Tenzij je het dag in dag uit op exact hetzelfde plekje doet.

(imo niet alleen voor de westernsport maar voor alle takken van paardensport)