Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

debbietjuh schreef:hoi,
ik had een vraagje.
ik rijd met mijn quarter western, maar nu vroeg ik me af of ik ook dressuur met hem zou kunnen rijden.
En daar bedoel ik dan mee dat ik hem dus ook aan de teugel vraag.
Alleen ik heb het idee dat hij in de war zou raken omdat ik dan de ene keer western rijd, dus met zijn nek zeg maar op de western manier. en de volgende keer aan de teugel...
heeft iemand hier misschien ervaring mee?
alvast bedankt..

Jolande schreef:Precies, ik sluit me helemaal bij Splash aan.

Citaat:ik rijd met mijn quarter western, maar nu vroeg ik me af of ik ook dressuur met hem zou kunnen rijden. En daar bedoel ik dan mee dat ik hem dus ook aan de teugel vraag.

debbietjuh schreef:hoi,
ik had een vraagje.
ik rijd met mijn quarter western, maar nu vroeg ik me af of ik ook dressuur met hem zou kunnen rijden.
En daar bedoel ik dan mee dat ik hem dus ook aan de teugel vraag.
Alleen ik heb het idee dat hij in de war zou raken omdat ik dan de ene keer western rijd, dus met zijn nek zeg maar op de western manier. en de volgende keer aan de teugel...
heeft iemand hier misschien ervaring mee?
alvast bedankt..

Romkabouter schreef:Volgens mij vraagt ze niet of ze hem aan de teugel kan rijden, maar of ze er dressuur mee kan rijden
En dat afwisselend
Maar je kan het inderdaad ook lezen zoals jij het zegt en dat ze met dressuurrijden alleen maar aan de teugel bedoeld.
debbietjuh schreef:Alleen ik heb het idee dat hij in de war zou raken omdat ik dan de ene keer western rijd, dus met zijn nek zeg maar op de western manier. en de volgende keer aan de teugel...
Het gaat om verzameling en dat is in de western net zo van belang als in de dressuur. Ik denk dat dat gewoon evt lessen die ze krijgt nog niet goed naar voren is gekomen.