Omdat ik het dressuren soms wat saai begin te vinden en graag wat meer variatie wil aanbrengen voor mijn paard (11 jarige Friese merrie), lijkt het mij leuk om naast recretatief dressuurmatig, ook western met haar te gaan rijden.
Nu rijd ik zo'n 5 keer per week (dressuur in de bak), en ik dacht er aan om bijvoorbeeld 2 keer engels, 2 keer western en 1 keer wat anders (longeren, buitenritjes, wandelen) met haar te gaan doen. Ik merk namelijk dat ik het een beetje saai begin te vinden, als dat dressuurwerk
Uiteraard nemen we les! ik heb ook eens in de week dressuurles.Nu heb ik een aantal vraagjes, ik hoop op nuttig advies:
- kan dat uberhaubt: dresssuurmatig en western rijden door elkaar heen (uiteraard niet binnen een training
, maar met hetzelfde paard)- Ik wil eerst uitproberen wat mijn paard en ik er van vinden en ben dus niet onmiddelijk van plan een vermogen aan en zadel uit te geven. Ik dacht aan een barefoot boomloos (arizona of nevada). Ik heb al eens een week eem barefoot te leen gehad (de gewone uitvoering) en daar liep ze prima onder. Eventueel 2e hands om de kosten wat te beperken.
- Is een Fries uberhaubt voor basis western werk geschikt? (mijn paardje is wel leergierig!)
- Ik ben 1.72, weeg 62 kg en met broekmaat 38, wat voor maat zadel moet ik aan denken want ik ben alleen bekend met engelse maten
Alle andere nuttige adviezen zijn natuurlijk heel erg welkom!
Vast bedankt voor de reacties
.