[WN] pfew van dressuurzadel naar westernzadel...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

pfew van dressuurzadel naar westernzadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 23:06

zondag heb ik van een vriendn een wandeling cadeau gekregen op een western manege Ja
ik kwam daar op een gigantish paard te zitten(ben pony' s gewend) en op een westernzadel(auw mijn kont Koe )
de wandeling was echt leuk en nu ga ik vrijdag met mijn vriendin er een les nemen (zij kwam er al vaak)

dus vrijdag voor de 1ste keer een westernles en er worden foto's gemaakt! Haha!
ik hoop dat mijn kont al wat minder stijf is tegen dan want ik kon amper op mijn fietszadel zitten of op de schoolbanken Clown

Air

Re: pfew van dressuurzadel naar westernzadel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:07

Leuk *LOL*
Wil ik ook nog een keer doen Haha!

Maar hoezo stijve kont? Clown

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:33

Dat van die stijve kont snap ik ook niet helemaal

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:34

Ik ben gewend Engels te rijden, maar ben ook heilig van plan een westernzadel te kopen straks. Zit stukken beter. Lachen

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:39

Westernzadel is gewoon zo relaxt. Die knop is echt zo handig. Je zit ook veel steviger op je paard heb ik het idee. Helaas rijd ik nu weer met een Engels zadel, maar als mijn eigen paard er komt gaat er zeker een westernzadel op...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 00:43

Ik heb eigenlijk juist niet het idee dat ik steviger zit. Tenminste, juist het idee dat ik minder 'ingeklemd' zit en daardoor anders 'beweeg', hulpen kan geven.
Het maakt natuurlijk maar net uit, wat voor soort zadel je gewend bent, diepe zit of niet, enz...

Ik vind het in elk geval top. Zodra mijn pony wat verder ontwikkeld is, en ik een aantal dingen op een rijtje heb, ga ik zeker op zoek naar een fijn westernzadel. Ik heb toch geen startambities, dus ga keihard Engels rijden op een westernzadel, haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 06:06

Het kan natuurlijk zijn dat het zadel je gewoon veel te groot en breed was... Zeker als je aan een engels zadel gewend bent is de ruimte echt even wennen.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:48

Veel mensen die een ander zadel, dressuur of veelzijdig gewend zijn missen in eerste instantie de beenwrongen, waardoor ze het gevoel hebben veel 'losser' te zitten. Went snel hoor. Leuk dat het verder zo goed bevallen is.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 09:44

het zadel zat idd vele beter i.v.m. de ruimte en de stabiliteit maar het was beenhard Clown
daarom heb ik dus een pijnlijke kont Clown

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:36

Er kan behoorlijk verschil zitten in comfort tussen het ene zadel en het andere. Dat heeft niets met de stijl van het zadel te maken, maar met de manier waarop het is gemaakt. Zo zijn er zadels met keiharde zittingen en zadels met heerlijk zachte, zowel in western, dressuur en stock (en ongetwijfeld ook alle andere stijlen). Smaken kunnen behoorlijk verschillen, sommige mensen zweren juist bij die keiharde zittingen Ja
Een bepaalde stijl zadel is daarom ook niet per definitie comfortabel, het is maar net hoe het is gemaakt.
TS, hopelijk kom je met die les dan op een ander paard met een ander zadel terecht, het is erg jammer als je eerste ervaringen vertekend worden door een oncomfortabel zadel.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:39

(het doet mij denken aan mijn 1e keer op zo'n zadel. Ik probeerde licht te rijden:) erg af te raden).
Hopelijk gaat het vrijdag een stuk beter...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 11:40

lichtrijden ging vrij goed hoor Haha!
bedankt voor de reacties, ik hoop ook dat ik dan een zachter zadel heb en dat ik op een pony mag Clown

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:43

Kapi_Dust schreef:
(het doet mij denken aan mijn 1e keer op zo'n zadel. Ik probeerde licht te rijden:) erg af te raden).
Hopelijk gaat het vrijdag een stuk beter...

Haha! op een westernzadel kan je gewoon lichtrijden hoor *LOL*

ik ben zo`n 10 jr geleden overgestapt en mij krijg je echt niet meer in een Engels zadel

ik heb nu een custommade[was in eerste instantie voor een ander gemaakt maar ik had het geluk dat deze op mijn pony paste] en deze zit geweldig Sigaar

en er is iid veel verschil in zitting bij een westernzadel.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 23:04

de les was erg leuk *LOL*
ik zat op een pony dat net 3 maanden zadelmak was en het was een grappig opgewonden standje Haha!
zadel zat een stuk beter deze keer maar ik zat wel erg in de knoop met mijn teugels

ook legde mijn lesgever na mijn 1ste galopje uit dat we, als we op de engelse manier een babysit zijn en dus continu het paard bij ons houden en totaal ondersteunen en bij western een paardje op zijn eigen benen moet lopen
dus ik moet bij de andere galopjes veel meer teugel geven Ja

voor de rest ging het erg goed en is het zeker voor herhaling vatbaar Pling
*foto's krijg ik nog*

Horsezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:11

Ik wou dat er bij mij in de buurt western maneges waren

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:46

Fijn dat je eerste les zo fijn ging. Leek me alleen minder dat je al gelijk op zo'n jong dier moest? Ik vond het juist wel fijn toen ik na de omscholing met mijn pony eens op het paard van mijn toenmalige instructische mocht rijden. Alle knoppen zaten erop en ik kreeg het meteen te zien als ik verkeerde hulpen gaf, want dan ging hij opeens wisselen ofzo Haha!