[WN] [RT] naar binnen vallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

[RT] naar binnen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 10:19

hoi iedereen.
ik heb een paar vraagjes:

ik ben na jaren engels rijden overgestapt op het westernrijden, na eerst een poos recreatief te hebben gereden ben ik nu echt gaan lessen. waar ik nu tegenaanloop is het volgende.. in de bochten val ik zelf nogal naar binnen, iets waar ik bij het engels rijden nooit last van had.. heeft er iemand tips wat te doen..

verder lijkt het wel of ik nooit heb leren paardrijden (en ben toch al 15 jaar bezig).. nooit gedacht dat iets wat er zo relaxed uit ziet zo moeilijk is..

verder ben ik nog op zoek naar een goed adres om mijn (toekomstige) paardje western in te laten rijden.. engels zou ik zelf kunnen, heb ik ook eerder gedaan, maar ik wil nu gelijk goed beginnen en zadelmak maken ga ik natuurlijk zelf doen...

xxx

Paintless

Re: naar binnen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:17

ik weet niet waar je woont, zal zo je profiel even bekijken maar ik weet wel een goed adresje waar je je paardje kunt laten trainen.

irmadehoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:15

'k Weet niet wat je precies bedoelt met naar binnen vallen, maar ik kreeg bij het naar binnen vallen de tip van een klassiek geschoolde instructeur om mn paard dan direct de andere kant op de sturen. Hij zou zijn gewicht te veel op zn binnenbeen plaatsen, wat te corrigeren is om dan naar buiten te sturen. 't Werkt bij mij goed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:10

Waar kom je vandaan. Er zitten verschillende stallen en trainers door het hele land. Als iemand die je aanstaat in je omgeving zit, kan je er regelmatig naartoe. Maar ga op meerdere stallen kijken en met mensen praten!! En dat naar binnen vallen komt dan ook wel goed!

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:38

Dat je zelf naar binnen valt? Of je paard? Ik ga ervan uit dat je zelf naar binnen valt. Ik heb daar een tijdje last van gehad, maar op een gegeven moment ging mijn trainer daarop letten. Telkens als ik les had en ik ging naar binnen hangen, riep hij heel hard: NIET NAAR BINNEN HANGEN! Ik ging dan vlug recht zitten, na een paar x blijf je dan wel recht zitten! Tong uitsteken Voor je gevoel moet je gewoon een beetje naar buiten gaan hangen. Je kunt gewoon een x gaan rijden en alleen maar letten op je eigen houding, dat werkt ook goed!

xx Michelle

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:19

Neem een paar lessen Centered Riding om je eigen zit en balans te controleren en te corrigeren. CR is niet rijstijl afhankelijk, dus kan ook gewoon met westernstijl gebruikt worden.
Zelf naar binnen hangen kan uit zoveel verschillende dingen voortkomen, dat je er zo via Bokt niet heel veel zinvols over kunt zeggen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:00

hmmmm.... zbij het zelf naar binnen van de ruiter vallen lijkt me eigenlijk niet iets wat op zich door het western rijden gebeurt .
Kan zijn dat je op een mega-zadel zit van 18 inch of zo terwijl je uit een klein dresuurzadeltje komt??? Dan glibber je gewoon over je zitting heen...

En je zegt dat je les hebt, dan kun je je instructeur toch vragen waar het probleem zit? Ofe beter gezegd: die had dat allang moeten zien...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 22:26

Je hebt nu westernles?
Waarom gaat je trainer, jouw paardje niet beleren dan?
Het is het fijnste als je eigen trainer dat doet of samen....
Zelf naar binnen vallen? Moet je tijdens de les op gewezen worden en tijdens je huiswerk goed aan denken. Als je het voelt, weet je het toch?