[WN] Hoe zit het nu bij Justwestern?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Hoe zit het nu bij Justwestern?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 18:15

begin dit jaar plaatste mijn stalgenoot (coentjuh) een bestelling bij Justwestern.nl. Dit na dat ik haar op deze shop had geattendeerd, omdat ik er altijd goede ervaringen mee had. Aangezien zij toch bestelde, liet ik haar voor mij een hoofdstel en 2 kinstraps mee bestellen. Er kwam echter maar niets. Zowel coentjuh als ik hebben gemaild, gebeld, gepbt, maar kregen geen reactie. Uiteindelijk kwam in maart mijn hoofdstel en wat spullen van coentjuh, maar zij kreeg haar bestelling niet compleet en heeft uiteindelijk geld terug laten storten.
Nouja, dit hele verhaal is viewtopic.php?f=4&t=748549&hilit= hier terug te lezen.
Dit topic gaf echter ook een verklaring van de problemen. Problemen met de leverancier, problemen in de prive sfeer, allemaal heel vervelend natuurlijk. Máár, je hebt wel een shop, en dus klanten die op je rekenen. Gooi je shop dan tijdelijk dicht als het allemaal niet werkt.
Maar goed, topic in kwestie beloofde ook betere tijden, dus ik bestelde 28-07 een riem. Op mijn uitdraai van de bestelling stond dat de riem niet leverbaar was en er 2 tot 3 weken levertijd was. Ok prima, duidelijk, kan gebeuren.
Ik kreeg problemen met mijn internet bankieren, waardoor ik het bedrag dat ik aan justwestern verschuldigt was pas op 11-08 kon betalen. Ik heb cornelie hier toen netjes een pb over gestuurd, met mijn excuses voor de vertraagde betaling. Was geen probleem, alleen het probleem was wel dat de riem nog niet binnen was. Ik verstuurde mijn pb betreft de betaling op 11-08, kreeg antwoord dat de riem nog niet binnen was op 21-08, maar goed, ze had een mail gestuurd naar de leverancier en wachte op antwoord.
Ik kreeg echter geen antwoord en stuurde op 31-08 een pb of ze al meer wist betreft de riem. Hier kreeg ik op 03-09 een antwoord op dat ze wederom een mail naar de leverancier had gestuurd. Ik daarop gereageert dat ik het dan weer afwachtte, en dat ik het erg jammer vond dat het nu weer zo liep, en dat dit niet goed voor het vertrouwen was.
En sinds dien is het stil en heb ik nog steeds geen riem.... (wel betaald dus)
Het andere topic is op slot gegaan omdat het een oud topic was, prima, beginnen we dus een nieuw topic, want ik vind dit gewoon heel erg jammer.
Wat moet je hier nu mee? (pb met verzoek om het bedrag terug te storten is zojuist verzonden)

GeneralFlynn

Re: Hoe zit het nu bij Justwestern?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:56

Ik zou iig. een mod waarschuwen,en ik zou mijn geld terug vragen.
Ik zou iig. niks meer willen bij die shop.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:57

Tinkerloos schreef:
Ik zou iig. een mod waarschuwen,en ik zou mijn geld terug vragen.
Ik zou iig. niks meer willen bij die shop.

Hoezo mod waarschuwen? Altijd goede ervaringen met haar, het is gewoon heel rot als de leverancier te laat/niet levert, kan zij niks aan doen. Gewoon geld terugvragen of hopen dat het snel geleverd wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 19:07

klopt jus, leveranciers kan ze niks aan doen (hmmz, geen zaken meer met die leverancier doen) maar zij kan wel iets aan haar communicatie doen

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:40

Je blijft maar klagen hier he, ik vind dit compleet ongepast. Oude topic werd opgehaald, werd gesloten en nu open je weer een topic over Justwestern om te lopen klagen.
Zoals ze zelf al enkele malen aan je heeft aangegeven, is de leverancier hier het probleem. Geduld hebben lijkt me een nuttige tip.
PB's verzenden heeft geen zin, Cornelie is vrijwel niet op Bokt. Mailen werkt wel.
Mocht je niet meer happy zijn met de service van JustWestern, bestel er dan niet en ga ook je gal niet lopen spuwen op een openbaar forum.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 21:22

ik ben altijd tevreden geweest FH. Ik had mijn re in het oude topic gepost wat op slot ging, als dat topic er niet geweest had had ik gelijk een nieuw topic gestart.
Ik ben altijd tevreden geweest over justwestern, maar het gaat nu 2 keer achter elkaar flink mis, en dat vind ik erg jammer.
Dat cornelie nauwelijks op bokt komt: Ze heeft de pb gelezen, dan is het een kleine moeite om daarop te antwoorden. Zo ga je gewoon niet met klanten om

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 05:39

Dan staat t je toch vrij om er niet meer te bestellen?
't Is inderdaad niet zo netjes nee maar ik ken haar een beetje en denk dat ze er een goeie reden voor heeft..
Als jij t vertrouwen niet (meer) hebt, koop je toch je spullen ergens anders?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 05:42

Als mensen niet reageren op je berichten is dat heel vervelend, probleem met de leverancier moet kunnen, maar ik zou het geld allang naar je terug gestort hebben en evt. contact opnemen als de riem wel weer leverbaar is.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 06:06

Ik vind het ook erg jammer, leuke spullen, nette prijzen. Had er aantal jaren geleden ook besteld, redelijk snel binnen, alles goed gegaan. Maar laatste x was gewoon ***. Had 9 januari betaald, kreeg half maart een gedeelte spullen, wachtte toen nog op handschoentjes van 1,50 en cowboy magic artikelen. Heb die cowboy magic artikelen toen geannuleerd, tsja je weet nooit en cowboy magic was een aardig bedrag. Dus alleen gewacht op de handschoentjes die half april pas kwamen..

Beetje jammer, want zij heeft wél die mooie Equitheme halsters die ik pas haast wilde bestellen en veel andere leuke spullen voor nette prijzen..

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 06:19

Je kan het als vriendin dan wel opnemen voor haar, het blijft blijkbaar zo dat ze haar zaken nog niet op orde heeft.
Natuurlijk heel jammer maar trek daar dan je conclusies uit. Verbeter jezelf of stop ermee.
Ik bestel regelmatig iets op internet maar als ik iets bestel dat niet op voorraad is, hoef ik niet vooraf te betalen. Ik krijg een mail als het binnen is en maak het dan over. Natuurlijk loop je daarmee ook het risico dat de klant al iets anders heeft gekocht, zeker als het zo lang duurt maar dat is jouw risico. Als je iets aanbied hoor je het op voorraad te hebben, want wat je niet hebt, kun je niet verkopen. Pak dan ook niet het geld aan.......
Heel jammer want ze heeft leuke spullen.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:04

Gelukkig zijn er honderden klanten die uitermate tevreden zijn. Ik erger me er inderdaad aan dat iemand op een openbaar forum hier gal loopt te spuwen en op deze manier haar handel een schop probeert te geven, een andere reden kan ik niet verzinnen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 09:51

Ik heb eergisteren een bit besteld, gisteren een mail gekregen, en het bit is onderweg. Ik zie het probleem niet. Service is prima. Ze heeft alleen overdag geen internettoegang meer.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 11:09

FlyingHigh schreef:
Gelukkig zijn er honderden klanten die uitermate tevreden zijn. Ik erger me er inderdaad aan dat iemand op een openbaar forum hier gal loopt te spuwen en op deze manier haar handel een schop probeert te geven, een andere reden kan ik niet verzinnen.

Dat is een risico van verkoop per internet, je kunt goede kritieken krijgen en ook slechte.
Het is trouwens bij de Westernsupplier ook gebeurt.... daar heb ik niemand voor hem zien opkomen......

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:18

Hier ook een goede ervaring met Justwestern!!

Ik heb vorige week vrijdagavond haar voicemail ingesproken. 5 minuten later belde ze me terug. Maandag had ze contact met de leverancier en woensdag kreeg ik een sms dat het bestelde binnen was. Woensdagavond heb ik het zelf uit Zwolle gehaald alwaar Cornelie's vriend me stond op te wachten.

Ik heb toen ook verteld dat ik door het vorige topic enigszins huiverig was, maar dat dat in mijn geval dus duidelijk niet aan de orde was. Ik ben heel tevreden.

Groeten Margot

odakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:06

Ach het valt overal wel eens tegen, maar dat wil dan nog niet zeggen dat dat altijd het geval is.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:41

ik heb dezelfde ervaring als de topic startster.
Ik heb 29 juli een hoofdstel besteld en die heb ik nog steeds niet binnen.
Het was beschadigd tijdens het vervoeren ofzo, maar ondertussen 6 weken later heb ik nog niks.
Ik had hem besteld om er 2 september mee te starten. Ik bedoel, het was 2-3 weken levertijddus ik had nog alletijd.
Nu heb ik nog steeds niks.
Daarvoor ging het al verkeerd omdat er verkeerde spullen voor me waren besteld. Ik vind het zonde van je winkel want dit is niet de eerste keer dat ik het hoor.
Ik krijg geen reactie over mail en telefoon.
Nu hoop ik toch echt dat ik hem deze week binnen krijg anders heb ik niet eens een goed hoofdstel om mee te starten op het NK.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:58

Ik denk dat sommige problemen niet bij Cornelie zelf liggen!
Zij is ook afhankelijk van leveranciers etc en die komen ook niet altijd hun afspraken na, waardoor Cornelie en de klant gedupeerd zijn.

Ik had afgelopen april een hoofdstel besteld, levertijd 2-3 weken stond er op de site van justwestern.nl , maar ik had het hoofdstel pas in juni.
De leverancier werkte gewoonweg niet mee!

Ok, Cornelie reageerde ook traag of niet op mijn mails, maar kan me voorstellen dat zij ook zoiets heeft van: "heb je haar weer!"..

Uiteindelijk een mailtje gestuurd dat ik "nu" wilde weten hoe het zat en ik kreeg netjes een bericht dat het pas half juni zou worden en dit is het ook geworden.
Zat nog een leuke goedmaker bij ook.

Voordat ik weer iets bij Cornelie zou bestellen, zou ik eerst vragen of het op voorraad is en zoniet, hoe lang de levertijd is.
Ze verkoopt prima spul, dus zal me er niet van weerhouden om niks meer bij haar te kopen na dat akkefietje Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:34

Nicole85 schreef:
Ik had afgelopen april een hoofdstel besteld, levertijd 2-3 weken stond er op de site van justwestern.nl , maar ik had het hoofdstel pas in juni.
De leverancier werkte gewoonweg niet mee!

Misschien is het in dit soort gevallen beter om pas dingen te koop aan te bieden als ze ook daadwerkelijk 'in huis' zijn. Dat scheelt iig een hoop frustraties bij zowel koper als verkoper.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:57

ik koop spullen van haar waar ze met stand staat.
in ieder gevalniet prettig.

had toen x pad kapot kreeg wel een nieuwe terug netjes opgestuurd.
dus ja....jammer voor de gene van waar het misgaat.

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 06:22

.
[Edit: bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door Deborah2 op 18-09-07 06:39, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 06:36

heet er wat hier gebeurd geen laster?..
zo op het bedrijf (persoon) af negatieve reclame maken..?
ik ben geen advocaat hoor...en heb er verder geen verstand
van...
maar voor dit soort dingen is toch consumenten bond enzo in t leven geroepen?
ik zou het in elk geval nooit zo doen....

hoe onbehoorlijk de service ook is ergens...en hoe lang ik ook moest wachten..
ik vind het laster...

maar goe..ik ben blont ..dus jah..

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:57

het is ook niet zo een probleem als het dan wat langer duurt. Wat er gezegd wordt ivm leveranciers, maar je wordt ook niet op de hoogte gehouden en krijg geen contact dat is gewoon heel er vervelend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:19

bicci schreef:
heet er wat hier gebeurd geen laster?..
zo op het bedrijf (persoon) af negatieve reclame maken..?.
Nee Bicci dat is geen laster, maar je recht om je eigen verhaal te vertellen, als dat in Nederland al verboden gaat worden wordt het tijd om te emigreren Cool

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:24

ow ok..als jij t zegt zal t wel...
vroeg t me gewoon af... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:28

't is pas laster als er dingen verteld worden waarvan de schrijver weet dat ze niet waar zijn.
Smaad heb je eerder, dat doe je al als je opzettelijk negatief over iemand praat in het openbaar Knipoog

Maar ik snap 't punt van de TS niet zo eigenlijk...
Er zijn problemen met de leverancier, maar de TS geeft daar Justwestern de schuld van?

Zoals ík het lees, heeft Cornelie je juist prima op de hoogte gehouden van de levertijden enzo.

Als je nou iets besteld had, en betaald en vervolgens helemaal nooit meer iets hebt gehoord, dán zou ik zeggen: ja... je hebt recht van spreken.

Maar dit lijkt me gewoon een leveranciers-probleempje.
Gewoon open kaart spelen, cornelie even bellen, je situatie uitleggen en vertellen wat jij graag wil dat er nu gaat gebeuren: geld terug + bestelling annuleren of gewoon nog even wachten.