Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:De gemiddelde FNRS-jury die ik hier rond zie lopen heeft al geen drol verstand van dressuur, dus als ze nou ook nog wat van western moeten gaan vinden dan ga ik denk ik liever cavia's fokken
mehlika schreef:Dacht dat juist het hele systeem in het leven was geroepen om de overgang minder groot te maken en drempelverlagend te werken...
Door L5 los te gaan koppelen schiet je dat doel iig al voorbij.
Evenals de open ruiters die L2 gaan starten om in L3 een groen paard uit te brengen...ben benieuwd.
) voor de L4 gekregen kan worden ofzo?

spatter schreef:peter maar waarom moet mijn dochter eerst naar een FNRS manege(joost mag weten waar die hier zijn) om een westernproefje te rijden op ons eigen paard en gejureerd te worden door iemand die niet eens weet wat jog is
gaat zo'n manege dan ineens trailmateriaal aanschaffen om een wedstrijdje te organiseren waar ze zelf geen kennis van hebben?
spatter schreef:hoeveel van die maneges zijn er in westernstijl?
spatter schreef:dat zulke manege ruiters gebruik gaan maken van de level 5 is toch geen enkel probleem als er een wedstrijd georganiseerd gaat worden op zo'n manege?
spatter schreef:waarom moet ons systeem nu ineens op de schop voor FNRS maneges
level 5 is er voor western ruiters die willen beginnen in de sport
dat kan jeugd zijn, maar ook oudere instappers, mensen met eigen paarden of een paardje van een ander dat zijn niet alleen manege ruiters

Is denk ik een ietwat rooskleurig ingekleurd plaatje... OFFFFFF willen we dat Engelse instructeurs op hun manier westernles gaan geven op Engelse trapzakken en laten we dan alleen "de ruiter" beoordelen door de eerder beschreven FNRS-jury's? Sonja schreef:Je ZOU natuurlijk gewoon een L3-licentie aan kunnen vragen, met JPK als referent....
@Peter: 100 tot 200 FNRS-maneges waar je W-proeven kan rijden? Ik zou zelf even wat rondbellen voor je de FNRS hierin op het woord gelooftIs denk ik een ietwat rooskleurig ingekleurd plaatje... OFFFFFF willen we dat Engelse instructeurs op hun manier westernles gaan geven op Engelse trapzakken en laten we dan alleen "de ruiter" beoordelen door de eerder beschreven FNRS-jury's?
*voelt enorme drang om cavia's te gaan kijken bij de Intratuin nu*
PeterV schreef:spatter schreef:peter maar waarom moet mijn dochter eerst naar een FNRS manege(joost mag weten waar die hier zijn) om een westernproefje te rijden op ons eigen paard en gejureerd te worden door iemand die niet eens weet wat jog is
gaat zo'n manege dan ineens trailmateriaal aanschaffen om een wedstrijdje te organiseren waar ze zelf geen kennis van hebben?
Waar staat dit, heb aangegeven dat het de organisatoren vrij is om L5 uit te schrijven, en in pril gesprek zijn met de FNRS om vorm te geven aan de vooral jonge in stromers, met western gerichte ogen.
dat stond ergens anders toch heel anders geschreven
de L5 werd voorlopig niet uitgeschreven, al niet op de eerste de beste wedstrijd in het nieuwe systeemspatter schreef:hoeveel van die maneges zijn er in westernstijl?
Niet in westernstijl, gaat uiteindelijk om de stijl van de ruiter, maar ik denkwel dat er tussen de 100 en 200 stallen zijn waar W proeven kunnen gereden worden.
ik zou graag een lijst van adressen willen zien
ik geloof namelijk niet dat die er werkelijk zijnspatter schreef:dat zulke manege ruiters gebruik gaan maken van de level 5 is toch geen enkel probleem als er een wedstrijd georganiseerd gaat worden op zo'n manege?
Klopt, maar wat wij graag willen is dat er geen verschil is in het beoordelen van L5 bij de WRAN, en bij de W proef van de FNRS. Vind dit zelf een heel nobel streven van beide organisaties uit.
erg nobel, maar de vraag is of je hier nu de westernsport mee promoot
verder betwijffel ik of engelse instructeurs in staat zijn om western ruiters western te leren en te beoordelenspatter schreef:waarom moet ons systeem nu ineens op de schop voor FNRS maneges
level 5 is er voor western ruiters die willen beginnen in de sport
dat kan jeugd zijn, maar ook oudere instappers, mensen met eigen paarden of een paardje van een ander dat zijn niet alleen manege ruiters
Op de schop, pffffffffffffffff, sluit je ogen nou eens, vergeet even je eigen ding, en denk mee hoe wij de westernsport breder kunnen gaan wegzetten, en dat kan in mijn beleving beter, als je durf hebt voor samenwerking. Of te wel korte termijn politiek loslaten.
DubbelDun schreef:Ik ben ook vurig vóór een L5 én verplicht op o.a. C-shows zonder samengevoegd te worden met L4
spatter schreef:we moeten gewoon bij iedere wedstrijd vragen om level 5 uit te schrijven!
blijkt er na een paar wedstrijden genoeg animo voor te zijn zal het verder wel geen probleem meer zijn