Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

XxNadiehxX schreef:Ik doe vooral reining en trail. Waarvan oefeningen:
stops
spinns
poging tot galopswissels.
gewoon :
wijken voor het been
zijwaards
trail
achteruit bochten maken
poortje
zigzaggen
en dan voor afleiding zonder hoofdstel en springen
MSQuincyTE schreef:XxNadiehxX schreef:Ik doe vooral reining en trail. Waarvan oefeningen:
stops
spinns
poging tot galopswissels.
gewoon :
wijken voor het been
zijwaards
trail
achteruit bochten maken
poortje
zigzaggen
en dan voor afleiding zonder hoofdstel en springen
Dan vergeet je het bruggetje, walk overs, jog overs, L achterwaarts, vierkantje, lope overs
En wat is zigzaggen?

Sonja schreef:Ik kan er niks zinnigs over zeggen, gewoon omdat "de standaardopbouw" van een training het grootste deel van de tijd toch niet uitkomt. Stomweg omdat je met losrijden al ergens tegenaan loopt waar je op dat moment even mee verder wilt, of eenvoudigweg omdat een klok wat mij betreft tijdens een training niet bestaat. Ik kan niet zeggen hoeveel minuten ik losrij, en waar de grens precies ligt tussen loswerken en trainen, of tussen trainen en afwerken. Soms pak ik tijdens het afwerken toch nog een keertje wat op, blijf ik in het loswerken hangen omdat ik daar een dik half uur werk aan heb, of gaat iets dusdanig fijn en makkelijk dat ik met 10 minuten eigenlijk al "klaar" ben met wat ik in m'n hoofd had voor die dag.