[WN] Grote westernwinkel in het zuiden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Grote westernwinkel in het zuiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 18:24

Ik woon in Zuid-Limburg, en hier in de buurt zijn niet zo veel westernwinkels.
Zaterdag gaan we een dagje naar de zee, naar Renesse of Scheveningen ofzo, en ik was van plan om tussendoor eens langs een echte grote westernwinkel te gaan, eentje die een beetje op onze route ligt.
Via de webwinkels is het moeilijk te zien welke nu echt groot zijn, dus misschien dat jullie me kunnen helpen.
Ik wil vooral kijken voor een mooi westernhoofdstel. Dus een hele wand vol hoofdstellen zou mooi zijn Haha!

We gaan via Limburg, Antwerpen, Zeeland.. óf via Limburg, Brabant, Zuid-Holland.
Dus als iemand een grote winkel kent op die route, laat maar horen Haha!

Alvast bedankt allemaal!

CM_

Re: Grote westernwinkel in het zuiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:26

volgensmij is die in vorstenbosch best groot,maar dat laat ik even over aan de kenners Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:27

die wand vol westernhoofdstellen...die staat bij arthur Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 18:41

Oke gaaf Haha! Dan ga ik daar eens langs.
Op de site leek ie inderdaad al erg groot, maar dat weet je nooit vantevoren he. Zo ben ik eens naar Zutendaal geweest, en dat bleek een klein keldertje te zijn Tong uitsteken

En bij Arthur, is die winkel gewoon altijd open, of moet je vantevoren bellen of mailen?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:51

Hij is vooral erg vol....... heerlijk....... Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 18:56

Ja super Haha! Ben benieuwd of mijn ouders daar ook zo blij mee zijn Nagelbijten / Gniffelen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:36

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:14

Ik zou wel even bellen als je gaat, het kan voorkomen dat je voor een dichte deur staat. Wel heel veel keus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:16

crow schreef:
Ik zou wel even bellen als je gaat, het kan voorkomen dat je voor een dichte deur staat. Wel heel veel keus.

Zijn telefoonnummer hangt op de deur, een belletje en hij is bij je! Van te voren zeggen dat je komt is niet echt nodig.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:18

Ik ben ook wel nieuwsgierig, is er niet een andere grote winkel? Arthurs Westernstore is volgens mij best prijzig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:19

Coentjuh schreef:
Ik ben ook wel nieuwsgierig, is er niet een andere grote winkel? Arthurs Westernstore is volgens mij best prijzig..

Valt reuze mee moet ik zeggen, je moet gewoon goed zoeken.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:29

Hmmm ik zie niet eens normaal geprijste halsters op de site. Maar is er geen andere grote westernwinkel in het land?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:34

Bij het Gareel in Schijndel (http://www.hetgareel.nl )hebben ze wel wat westernspullen voor hele leuke prijzen, maar western is bijzaak. Het Gareel is wel een hele leuke winkel om voor weinig geld leuke paardenspullen te kopen (ik kom namelijk ook altijd met veel te veel thuis Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:35

Westernspullen zijn nu eenmaal veel duurder dan de engelse ruitersport zaken. Een halster wordt door mij dan ook gekocht in de engelse ruitersportzaak. Hij heeft ook niet alles op zijn site staan, mijn ervaring is dat hij veel meer heeft liggen ook in lagere prijsklasses. Een vriendin van mij heeft er bijvoorbeeld nette rijlaarzen op de kop getikt voor 75 euro. Wil je echt goedkoop winkelen kun je wachten tot de kerstsale. Maar dan is het superdruk, en moeilijk iets zoeken.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:15

het is toch wel DE westernwinkel van nederland hoor als ik dat zo mag zeggen. Werkelijk alles hebben ze daar en een super werkelijk superservice! Arthurs heb ik het dan over Knipoog

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:58

Cheveyo schreef:
het is toch wel DE westernwinkel van nederland hoor als ik dat zo mag zeggen. Werkelijk alles hebben ze daar en een super werkelijk superservice! Arthurs heb ik het dan over Knipoog

helemaal mee eens!!! Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:24

Coentjuh schreef:

Dat zijn alle western winkels

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:57

Hij heeft veel meer in de winkel en ook betaalbaarder dan wat alleen op de site staat. Gewoon gaan kijken, hij heeft werkelijk alles en slaag je niet kan je altijd eens verder kijken.
Ik vind hem juist vaak onder de prijs van de kleinere shops zitten. En hij is erg makkelijk, ook met opsturen enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:25

Wat ik het nadeel vind van kleinere shops is dat alles besteld moet worden. Dat duurd dan vrij lang, en je hebt het niet eerst kunnen zien. Ik heb een pony met een korte rug, daar vind je niet zomaar een pad voor. Gelukkig bij Arthur wel, na wat speurwerk tussen de stapels pads!

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:25

Mocht je via belgie rijden kun je ook in zonhoven bij de country store stoppen. Hebben ook n fijn assortiment. Ligt misschien een kwartiertje verder rijden dan het keldertje van Myra Knipoog

http://www.thecountrystore.be/

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:27

die laatste daar zijn wij pas geweest, tjee wat een niet service zeg.....ook niet a,q,p kunnen in de western lopen....en aangezien TS net zo'n mooie vlek heeft als ik Knipoog, nee zonde van de benzine en tijd en moeite...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:08

V.w.b. prijzen, ik heb daar mijn Troxel helm € 20,- goedkoper gekocht dan hij bij anderen op de sites staat.
Vorige week heb ik bij een mevrouw een singel gekocht die ik dezelfde week ergens anders weer € 40,- duurder zag. Ik vind dat hele grote verschillen (aangezien ik het terugrekenen in guldens nog steeds niet kan laten).
Het loont echt de moeite om een wat prijzen vooraf te vergelijken op internetsites zodat je een idee krijgt wat bepaalde dingen kosten............

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:12

Heb bij arthur mijn bosal + hoofdstel en mijn beenbeschermerss gekocht. Samen voor 175 euries.
Mijn schoonouders vertrekken komende maand naar canada en gaan een zadel voor me meebrengen Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
We gaan een kartonnen mal van bell's rug maken en die nemen ze mee.
Als het dan nog niet past zien jullie het wel op bokt voorbij komen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 12:50

Ik ben gisteren bij Arthur's langsgeweest. Jee wat een grote winkel Wow! Ik moest eerst eens een minuutje nadenken aan welke kant ik ging beginnen. Het was nog groter dan ik had gedacht.
Véél mooie spullen! Wat een boel hoofdstellen!
Kwam ik ook nog een hoofdstel tegen, precies wat ik zocht, voor maar 25 euro Haha! Meteen meegenomen dus. Een leuk rood-bruin hoofdstel, met extra brede bakstukken en frontriem, wit stiksel, en met basketmotief. Leer was wat dun, maar goed wat wil je voor die prijs.
Voor de rest vond ik de spullen redelijk duur, maar wel heel erg gaaf allemaal, bijna alles goed kwaliteit, ik heb mn ogen uitgekeken. Als mn beurs weer eens vol zit dan ga ik nog eens terug voor een showbit en zadeltassen Haha!
Alleen jammer dat de kleinere spullen niet geprijsd waren. De kinriempjes, veel teugels, een paar bitten.. allemaal zonder prijs. En de verkoopster was druk bezig met een andere klant. Maargoed gelukkig had ik nog een paar oudere teugels in dezelfde kleur thuis liggen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:43

MysticTinker, hoe laat was je d'r gister?
Grote kans dat ik de verkoopster aan het bezig houden was.... Bloos

Arthur's Westernstore is een hele grote maar best prijzig.
Western Import Company zit tegenwoordig in Luyksgestel; je kunt daar wel terecht maar de winkel is nog niet helemaal ingericht, de opening is in oktober. Als je daar naar toe wilt, moet je eerst even bellen. Superservice hebben ze daar *LOL*
In Hamont (net over de grens in Belgie) zit Klein America; hebben ze ook best veel.