[WN] Nieuwe regels, wanneer van kracht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marith_Ov

Nieuwe regels, wanneer van kracht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 00:54

Is er toevallig al bekend of de nieuwe regels na het NK van kracht gaan?

Ik kan nl een pony starten van iemand anders (mits mijn zadel gaat passen), maar onder de huidige regels mag ik als Amateur zijnde met een paard van een ander alleen in de Open klasses starten. Hier ben ik met deze pony nog lang niet aan toe.

Met de nieuwe regels kan ik hopelijk met deze pony in L3 starten (wat wel zo fijn zou zijn aangezien ik dan een cap op mijn hoofd mag zetten Clown ). In de L3 zal het in het begin zeker moeilijk genoeg zijn, maar dan kan de pony een beetje ervaring op doen op vreemd terrein.

Op de WRAN-site staat nog verder niets over een eventuele datum dat de nieuwe regels van kracht zullen gaan.

Ik zou graag aan het einde van het jaar een keer met deze pony willen starten. Moet ik dan fanatiek gaan trainen om een klein beetje met de Open ruiters mee te kunnen komen, of kan ik het wat rustiger aan doen, omdat het Level-systeem er aan zit te komen?

Romkabouter

Re: Nieuwe regels, wanneer van kracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:09

Je kan bij de wran een formulier aanvragen waarmee je dispensatie kan krijgen. Je moet dan twee handtekeningen van andere amateurruiters vergaren en dat forumiler terug sturen. De Wran is dan op de hoogte dat je geen prof bent en je kan dan amateur starten als de wran besluit dit toe te staan. Op de wransite, bij "Over WRAN" en de bestuur staat de naam Marijke Kuis, moet je die even bellen over hoe en wat Lachen

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:22

ook kan je een leasecontract afsluiten. Even naar de Wran een mail sturen end an sturen ze je een formulier op die je kan invullen en opsturen. Ook dan kan je in de amateur blijven starten. De eigenaar van het paard mag dan echter niet voor een bepaalde tijd starten op het paard. Wel weer als het leasecontract is afgelopen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:35

Niet moeilijk gaan doen.
Na het NK gaan de nieuwe regels in.
Eigenpaard regel komt in zijn geheel te vervallen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:51

Als je "einde van het jaar" dus definieert als na het NK (eind september) dan is er geen probleem Haha!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 10:36

Het einde van het jaar bedoel ik inderdaad na het NK.

Gelukkig is er het verlossende antwoord dat de nieuwe regels na het NK in gaan en hoef ik me geen zorgen te maken Haha! . Ik kan het lekker wat rustiger aan gaan doen met deze pony.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:09

Is het nou al 100% zeker dan dat het door gaat

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:29

MSQuincyTE schreef:
Is het nou al 100% zeker dan dat het door gaat

Het nieuwe gaat in op de komende wedstrijd van 14 okt 2007, zeer zeer spoedig meer nieuws hierover.
Peter