[WN] Overstap naar andere klasse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kmvreter

Overstap naar andere klasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 08:48

Mag je bij behalen van genoeg punten ook middenin het seizoen overstappen naar een hogere klasse?

crazycactus

Re: Overstap naar andere klasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:44

Ja dat mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:07

Sterker nog, het mag ook zonder "genoeg" punten. Op DIT moment dan he. Met de nieuwe regels heb je straks te maken met een minimum en een maximum aantal punten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:09

Volgens mij is er niet zo veel 'seizoen' meer over en ik kan me indenken dat de organisatie nu even 'rust' wil om te kijken waar iedereen straks onder de nieuwe (WRAN)regels zal (moeten) gaan starten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:11

Volgens mij hadden we op de ALV bepaald dat iedereen dat zelf bepaald Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:13

Binnen bepaalde grenzen zal dat ook wel zo zijn, maar bij te grote afwijkingen naar boven of beneden lijkt me 'bijsturing' door de organisatie toch wel logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:16

Waarom? Die mensen corrigeren zichzelf wel. Wie zich te hoog inschaalt degradeert en wie zich te laag inschaalt promoveert binnen de kortste keren. Reguleert zichzelf volgens mij vrij snel.

Tot nu toe hoor ik overigens vooral ruiters die zich (imo) te laag inschalen. Mensen die flink in de prijzen rijden op het NK en nu gaan beweren dat ze in de L3 thuishoren...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:22

Sonja schreef:
Tot nu toe hoor ik overigens vooral ruiters die zich (imo) te laag inschalen. Mensen die flink in de prijzen rijden op het NK en nu gaan beweren dat ze in de L3 thuishoren...

Maar mensen die zich te laag inschalen worden pas het jaar daarop 'verplicht' een leveltje hoger te starten. Dat zou inhouden dat alle 'echte' L3'ers het komend jaar dus wel kunnen schudden. Dát zou ik niet eerlijk vinden.

En degraderen doe je ook niet zo snel, dat gebeurt meen ik pas na 2 jaar. Leuk voor de klasse-vulling, maar ook niet echt de bedoeling.

Als alle L3, 4 en 5'ers nu idd verplicht een cap op moeten (zie eerdere link in ander topic) dan willen ze misschien wél weer ineens naar de L2 toe Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:38

Volgens mij gaat dat wel meevallen. Als je je te laag inschaalt heb je geen lekkere uitdaging in je wedstrijden ivm gevraagde manouvres, of sluit je jezelf zelfs uit van bv een NK.
En als je je te hoog inschaalt dan eindig je eeuwig achteraan, en daar is ook weinig lol aan.

Volgens mij komt dat wel goed, en zijn het vooral niet-wedstrijdruiters/niet-WRANleden/WRAN-leden die niet op ALV's komen, die zich hier erg druk om maken Haha! En dat verbaast mij...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:54

Als niet-WRAN-lid kán ik me híer alleen maar 'drukmaken' Haha!
Dus zo verbazend is dat niet Knipoog

Overigens zijn er ook ruiters die niet 'gaan' voor de uitdaging, maar voor de zekerheid van een lint, zeker omdat die op een NK ook met lege handen thuiskomen (al dan niet omdat die gewoon nog niet zover zijn).

Maar ik ben ook heel benieuwd wie er in welk level gaan starten Lachen

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 13:55

Dus met de komst van de nieuwe regels mag je zelf bepalen op welk niveau je gaat starten?

Ik hoop voor die tijd een of twee wedstrijdjes te kunnen rijden en dan te bepalen op welk niveau we gaan instromen.
En inderdaad uiteindelijk zal iedreen wel op de juise plek uitkomen maar het zal even wennen zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:12

Het zit hem in het woord 'uiteindelijk' wat de onduidelijkheid teweegbrengt.
Ik vrees dat als er teveel ruiters in 'verkeerde' levels starten dat het hele systeem hierdoor benadeeld wordt.
Een systeem staat of valt tenslotte met de personen die er mee van doen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:18

Daar heeft de regelcommissie vast wel goed over nagedacht Knipoog
Laten we maar rustig de verdere communicatie afwachten. Komt vast wel goed...

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:23

Sonja schreef:

Tot nu nu was ik voorstander van een systeem dat op welke manier dan ook reguleert,dit gebaseert op mijn gedachte dat er teveel mensen zich te hoog gaan inschalen.
Nu lees ik en extra rede om niet zo maar iedereen zelf te laten beslissen waar ze gaan starten.
Te laag inschalen.
Nu is dit in principe makkelijk op te lossen.
L1 en L2 is NK start gerechtigd.
Dus ruiters die de afgelopen 2 of 3 NK,s zijn gestart kunnen in principe niet meer in aanmerking komen voor L3.(zomaar een manier)

Voor de rest ben ik het zowel met Sonja als met DD eens.
Dus!!!!!!!!! Wel zelf bepalen in welk level je wil gaan starten.EN tegelijkertijd bepaald een samengesteld groepje mensen of dit wel kan.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:25

Sonja schreef:
Daar heeft de regelcommissie vast wel goed over nagedacht Knipoog

Helaas niet.Althans het werd inderdaad afgedaan met het idee dat men zelf wel weet waar je thuis hoort

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:59

@Rob: En dat zal best voor 80% ook wel op gaan, maar juist die 20% zal zo zwaar gaan wegen dat het systeem daar onder kan gaan lijden. En dát zou zonde zijn.

Citaat:
L1 en L2 is NK start gerechtigd.
Dus ruiters die de afgelopen 2 of 3 NK,s zijn gestart kunnen in principe niet meer in aanmerking komen voor L3.(zomaar een manier)
In principe mee eens, uitgezonderd die ruiters die nu een nieuw/jong paard hebben, maar daar voorzag de regel al in dat je dan een klasse lager mocht.

Misschien dat de regelcommissie gewoon voor zichzelf een lijstje zou moeten maken wie in welk level zou horen te starten. Stop dat in een kluis zodat het niet openbaar wordt Knipoog
Leg het dan naast de aanvragen die de ruiters zelf aangeven en bekijk de verschillen en handel daar naar.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:06

Dat is iets wat niet door de regelcomm.gedaan wordt(zou wel kunnen).
Het wran bestuur bepaald hoe en wat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:09

Het is om het even wie het doet Haha!
Het lijkt mij gewoon straks voor de voortgang wel zo prettig. Niets zo vervelend als op het laatste moment nog allerlei geschillen moeten oplossen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 23:32

DubbelDun schreef:
Als alle L3, 4 en 5'ers nu idd verplicht een cap op moeten (zie eerdere link in ander topic) dan willen ze misschien wél weer ineens naar de L2 toe Knipoog

Of ze gaan gewoon niet meer starten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:15

Tja dat is ieder zijn keus Haha! , maar ik denk dat dat wel meevalt.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 08:31

MSQuincyTE schreef:
DubbelDun schreef:

Of ze gaan gewoon niet meer starten

He, heb ik net een mooie hoed aangeschaft Huilen . Ik wist dit niet ga het betreffende topic even opzoeken.

Maar met een helpje oprijden is toch geen reden om te stoppen. Ik weet het je lijkt net valimero maar zoalng hij op je hooft zit zie je het toch niet. Misschien dat zo'n helm in een houd ook mag. maar ik ga eerst het andere topic lezen....