Ik, als endurance en trec-fan, wil met mijn 3 jarige Merens western gaan rijden. Pony woont in Lunteren.
Ik heb niet de behoefde echt westernwedstrijden te gaan rijden, geen hoeden, laarzen etc. Ik heb een Guichard zadel (westernzadel zonder knop en zonder fenders) en wil daar voorlopig mee blijven rijden omdat het mij gewoon goed bevalt voor de TREC, buitenritten en endurance.
Ik wil gewoon de pony 'dressuurmatig' op de westernmanier gaan berijden. Ze kan nu stappen en draven en galop (er in rennen is het nu nog meer) en sturen. Maar wil het liefst nu beginnen met die lessen om haar dan direct de juiste hulpen aan te leren, en niet na een half jaar of een jaar die pony weer helemaal in de war te maken.
Wie kan mij een advies geven over welke trainingstal beter geschikt voor mij zal zijn; de Dancing Horse Ranch in Otterlo of de Mill Ranch in Ede?
Ik heb bij de DHR wel een keer gekeken, en heb de MR gebeld.
MR kreeg ik al de opmerking 'ja maar wij hebben alleen quarters. het kan wel hoor maar duurt wel langer' Ja dat snap ik, ik weet ook, maar kwam niet erg over alsof ze open staan voor andere rassen.
Wie heeft er ervaring met een van deze twee stallen, of kan iemand anders uit de buurt aanbevelen?
Er moet dus geen verplichting zijn tot toeters en bellen, en ze moeten open staan niet-western rassen.
Bedankt voor het mij op weg helpen. Ik voel mij haast weer een soort beginner
, ookal is het je goed recht en het zegt niet dat de ander slecht lesgeeft, maar gewoon niet echt mijn stijl was (te passief, voor mijn gevoel moest ik steeds vragen om uitleg of een nieuwe 'taak' om te doen in de les) 
)