[WN] Western geschikt paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ferretangel

Western geschikt paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 10:43

Hoi,

Sinds een paar maandjes ben ik de trotse eigenaresse van mijn (huur)paardje Shabby.
Ik houd enorm van recreatief rijden maar ik wil toch iets met haar gaan doen om haar bezig te houden,voor haar spieren,voor de lol etc.
En nu is mijn oog gevallen op western,ik heb al eens lessen gehad en dat was al super..nu lijkt het mee helemaal wat om het dus te kunnen met mijn eigen paardje.
Maar nu was mijn vraag of jullie kunnen zeggen wat voor ras jullie denken dat Shabby is en of jullie aan de hand van de foto denken of ze voor western geschikt is.
Er zit duidelijk invloeden van appaloosa in maar er zijn mensen die denken dat ze een mixje is.
Ze is overigens 4 jaar en ik weet verder niets van haar bloedlijn of wat dan ook,we zijn bezig om te kijken of er nog ergens papieren van haar zijn.
Oh en ze heeft zomereczeem..daarom dus de korte manen Knipoog

Mijn tweede vraag is eigenlijk hoe ik het beste kan beginnen met western rijden,hoe zouden jullie beginnen met een groene ruiter en een vrij groen paard?
in ieder geval bedankt voor het lezen Lachen

Afbeelding
Mijn Shabby Go jij! Go jij!

chicopicaro

Re: Western geschikt paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:06

hoi hoi , Jammer dat je paardje exceem heeft ! maar verder een leuke stippel om te zien hihihi. Ik zou kijken of er ergens bij je in de buurt instructeurs zijn die je eerst op gang kunnen helpen met wat lessen !

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:11

Geschiktheid hangt een beetje samen met welk onderdeel van de westernsport je wilt gaan rijden. Er zijn vast wel mensen die je kunnen vertellen welke kenmerken een paard moet hebben voor welke onderdelen Ja En als ik niet zou weten dat het een mix is, zou ik zeggen dat het een Appie is: erg leuk is ie!

Qua beginnen: gewoon les nemen lijkt me een goede start Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:22

@Ferretangel : zoek een instructeur die jou op een lespaard het westernrijden wat bij kan brengen en zelf je paardje inrijd. Dan krijgen jullie beide een goede basis en voorál dezélfde basis mee.
Na een tijdje kun je dan zelf op je eigen paardje onder begeleiding van deze instructeur samen verder de basis uitbreiden.

Leuk stippel Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:29

Shabby lijkt me een Appaloosa Clown

Verder kun je met ieder paard western rijden, het ene ras zal er geschikter voor zijn dan het andere, en met een paard van het ene ras is het makkelijker dan met het andere om hoog in de sport te eindigen. Maar als jij recreatief western wilt rijden kun je dat met Shabby echt wel doen...

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:34

Sinds wanneer zijn Appies überhaupt ergens geschikt voor Tong uitsteken ?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:17

Pannenkoek schreef:

Zelfs voor het paard van Pipi Langkous moesten ze een stand in huren i.p.v. een appie Duivel

Zonder gekheid. Ga bij wat westerntrainers bij jou in de buurt kijken. Kijk welke stijl je aanspreekt en neem lekker les. Kan prima met jouw paard Ja

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:53

Ben ook van mening dat ieder paard western getraind kan worden, net zoals ieder paard 'engels' getraind kan worden. Kijk eerst of jij en je paard het leuk vinden (kan me niet voorstellen van niet) maar de eerste ervaring is goud waard, dus ook van mij het advies: Zoek goede begeleiding.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:11

Tuurlijk is je paard geschikt voor western! Het ligt er ook maar net aan wat je precies wilt gaan doen maar tot op bepaalde hoogte kun je er bijna alle diciplines mee doen. Als jullie er maar beiden plezier van hebben.
Zeker omdat jullie allebei nog groen zijn zou ik beginnen met lessen te nemen van een goede insrukteur.

Als ik naar de naam kijk heb je volgens mij fretjes. Klopt dat? Ik heb er in iedergeval 2.

Ferretangel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 10:59

Bedankt voor de tips allemaal! Lachen
Ja ze is best leuk hé,lekker ding van me Bloos
Ondertussen heb ik ook een PB gehad met meer info over Shabby,iemand van hier kent haar.
Ze blijkt rond de 6 jaar te zijn,op een ranch te hebben gestaan in Groningen en ze heeft een veulentje gehad...zo leuk om erachter te komen wat haar verleden is! Haha!

@Splash: ik stuur je nog een PB'tje,ik heb idd fretten Lachen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:45

een echte appie, ze is leuk!

ik denk niet dat ze manenexceem heeft maar net zoals andere appie's door het roannen haar manen en staartharen een stuk minder worden
dat is een nadeel van het prachtige kleurtje, maar is echt een appie eigenschap

verder
tuurlijk kun je met haar western gaan rijden!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:21

je kan met elk ras western rijden, misschien moet je je eisen bij het ene ras wat meer aanpassen dan bij het andere. Maar appies kom je gewoon tegen binnen de westernsport hoor!
ga voor goede instructie, neem les, begin bij de basisi en dan kom je er samen met je instructeur/trice vanzelf achter wat het beste bij jullie past. Western is harstikke veelzijdig dus er is vast ook een discipline die bij jullie past.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:46

hey, dacht ik ga hier ook maar even kijken omdta je had gezecht dat je hier stippie/shabby/amira ( Knipoog ) neer gad gezet Haha! maar echt leuk dat je nu meer weet over haar! een echt western paard en dan te bedenken dat ik er meteen naa 2 maanden een dresuur proef mee heb gereden die ze nog goed gereden heeft ook Bloos . maar veel plezier met het western rijden!

groetjes

Ferretangel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 22:15

Bedankt,leuk je hier te zien Lotte! Lachen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 23:25

Als ik zo naar je paardje kijk is het geen Amerikaanse Appaloosa. Misschien is het wel een Nederlandse Appaloosa. Het lijkt mij dus geen typisch westernras, maar dat betekent niet dat je er geen western mee kunt rijden. Gewoon doen dus, je kunt ook met dit paardje een heel eind komen!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:08

Wat een leuk paarjde om te zien en wat een leuke naam!
Ga maar lekker de westernsport in!

Bender_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:15

ik ken mensen die ook western rijden met de appaloosa
dat ziet er heel leuk uit met die witte zwarte stippen onder het zadel uit

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:51

Anya schreef:
Pannenkoek schreef:

Zelfs voor het paard van Pipi Langkous moesten ze een stand in huren i.p.v. een appie Duivel

Zonder gekheid. Ga bij wat westerntrainers bij jou in de buurt kijken. Kijk welke stijl je aanspreekt en neem lekker les. Kan prima met jouw paard Ja

appaloosa's zijn hele leuke paardjes hoor !