Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nicole85 schreef:De jury (weet naam niet, was een blonde Belgse) kon ook geen antwoord geven op mijn vraag.

Sammy_Jo schreef:Nicole85 schreef:De jury (weet naam niet, was een blonde Belgse) kon ook geen antwoord geven op mijn vraag.
Wel raar dat een jurylid daar geen antwoord op weet ?

crow schreef:Ik denk dat dit was omdat bij de eerste keer expliciet werd gezegd 'stop your horse' Ze zeggen er altijd bij wat je moet doen "reverse in walk, of reverse in jog'

Francis schreef:Dan was het commanda 'reverse and stop' geweest en niet 'stop and reverse'Ok Rob, dat kan, ben d'r al een paar jaar uit... maar wat er ook gezegd wordt, je moet normaal gesproken dóen wat gezegd wordt en niet meer of minder... Dus als er na je reverse geen commando komt sta je stil...
Wat is de gebruikte term nu wel dan?
DubbelDun schreef:Als een jury een 'van hand veranderen' wil zien zal hij alleen reverse zeggen. De bedoeling is dan in de gang te blijven waarin je zit om dan om te draaien.
Vroeger (dus met die keertwending om de achterhand) moest er idd eerst een stop gevraagd worden.
@Rob: ik meen gelezen te hebben dat langer dan 5 passen in de verkeerde gang als gevraagd een DQ kan zijn. Maar ik heb het ding ook niet in mijn hoofd gestampt zitten
Rob_H schreef:Meteen of pas na een x-aantal passen (weer die 5 meen ik) ??...en het terugvallen in een gang is DQ

Francis schreef:Ja, dat 't reverse in walk of in jog is ok, maar het ging hier dus om een reverse na een stop. En als er dan niks achteraan gezegd wordt, dus stop your horses.... reverse your horses.... en daarna niks.. .dan blijf je dus staan.
Ik begreep uit 't verhaal van de topic starter dat ze daarna bij de tweede judge toch geacht werd door te stappen terwijl er geen 'reverse and walk' was gezegd... en dús is de judge daar fout geweest.