[WN] Verbrande neus paint

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quartertje

Verbrande neus paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 17:13

Wat smeren jullie als bescherming tegen de zon op de roze neus van jullie paint?
Ik gebruik nu zwitsal factor 50 maar toch blijft de neus van mijn paintje schraal en rood.
Heeft er iemand tips hoe ik zijn neusje tegen de zon kan beschermen?

Zo'n lapje van de paardendrogist gebruik ik nooit meer, want hierdoor is hij al bijna een keer gestikt. Het lapje bleef nl op zijn neusgaten plakken omdat meneer het lapje vies had gemaakt. Gelukkig was de staleigenaar net optijd bij hem.

Dobel

Re: Verbrande neus paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:14

volgens mij gewoon zonnebrand maar nu begin ik te twijfelen..

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:15

uierzalf doen wij altijd

edit doen we op verbrande neusen .. sorry

Jumperken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:16

Ik denk dat daar een speciaal soort zalf voor bestaat,mss moet je eens gaan informeren/kijken in een ruiterzaak.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:17

Speciale zonnenbrand voor mensen met heel weinig pigment te koop bij een betere drogist bv van Lancaster.

Je heb bij de paardendrogist nieuwe vliegenkappen die beschermen de oren en ogen en neus, zit een extra filter op voor de zon

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:25

Ik gebruik van de groene oss special voor paarden dat werkt heel goed. Maar heb ook wel eens lancome gebruikt omdat het op was en dat werkt ook prima factor 30. Je moet het wel meerdere malen per dag insmeren dat is met elk zonnebrand product.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:28

Ik gebruik een total block voor de zon. Er bestaan trouwens ook vliegenmaskers met bescherming voor de neus.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:30

zonnebrand smeren van welk merk dan ook en als hij op stal staat of als je hem naar binnenhaalt smeren met sudocrem of iig zinkzalf dat verbeterd het genezingsprocess...ik heb er ook al lanf last van!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:16

Ik ben blijkbaar gezegend met een witte neus die niet verbrand Haha!
Volgens mij heeft eea ook te maken wanneer een paard op de wei komt. Ik heb de indruk dat paarden die 's ochtends op de wei staan als het gras nog nattig is wel last hebben van een verbrande neus en paarden die pas op het gras komen als het al droog is niet.
Verder zijn deze maskers erg fijn:
Afbeelding
Het gedeelte over de neus is niet te fijnmazig en zal niet dicht slibben. Ik kan me niet indenken dat dit neusgedeelte de luchtwegen kan gaan blokkeren iig.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:34

Bovenstaande masker heb ik ook.. zonder oren met neus á 32,50 bij Country Mill. Hij is er ook mét oren, of met oren zonder neusflap, of zonder oren en zonder neusflap of zelfs met ezelsoren (niet lachen, echt waar)
Gedeelte over de neus is't zelfde als voor de ogen. Slibt niet dicht want 't dekt de neusgaten niet echt af, 't ligt er losjes overheen en omdat de neusgaten meer aan de zijkant zitten valt'ie ook niet volledig over de neusgaten. Mijn paard accepteerde 'm in ieder geval direct en zonder protest. Fijn masker met een súper pasvorm en fijne stof die niet te warm is (ik haat die standaard zweet-bontrandjes aan de gemiddelde maskers). Ookal had ik de neusflap niet nodig (heeft ze in de paddock ook niet, alleen bij 't grazen wil haar neus van het natte gras nog wel es iets verbranden) dan nog zou ik dit merk nemen.
http://www.cashelcompany.com/ProductLis ... tegoryID=1

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:11

Ik gebruik altijd de zonnecreme van Pardoes aurora! Echt super spul, dat is speciaal voor paarden en je hoeft er niet heel veel van te smeren... Dit jaar heb ik het nog niet gebruikt, maar ik moet zeggen dat het erg goed gaat, terwijl ze wel dag en nacht in het land staan...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 01:00

Grin Francis je hebt te veel betaald Haha! Knipoog Bij de Loesdau koop je ze voor 14.95 euro Cool
Das incl de porto nog minder dan bij jou adres.

Ik heb er dus ook 1 (met oren Haha! ) werken perfect, en blijven goed zitten (tenzij Alex meent hem eraf te moeten slopen Duivel )

@DD weet wel zeker dat het tijdstip van op de wei staan (of naar de wei gaan) een invloed heeft. Nu ik mijn "wij verbranden altijd onze neus" Paint later naar buiten doe, heeft die helemaal geen last meer. Het is het vocht in combi met de zon die de neus zo verbrand. Dus of je paardje wat later naar buiten als het gras al droog is, of idd zon masker. Ik heb zeer slechte ervaringen met cremes, maar das ook omdat Lien, vanwege dat het altijd verbrand was, er panisch voor is als ik er wat opsmeer.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 06:53

Niks. Mijn ervaring is dat niks doen meer "helpt" dan smeren waar de huid toch elke keer week van wordt.

Paarden die extreem snel verbranden staan vaak op verkeerde weides met teveel rode klaver.

Inderdaad helpt het al enorm als je ze niet met dauw op het gras laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:17

De neuzen van mijn paarden verbanden ook snel. Ik heb ze beiden met een vliegenmasker van Cashell, zoals Francis beschrijft. Erg fijn!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:30

Als ik't bedrag betaald had wat ik net noemde wel Rina Knipoog

Maar uh.. weet je zeker dat dat dezelfde is en niet een goedkopere namaak, want dat zou de helft zijn van de prijs die ook in Amerika gerekend wordt door de fabrikant en dat lijkt me wel érg sterk eerlijk gezegd.
Veel goedkoper dan de prijs van de Country Mill krijg je'm zelf ook niet naar Nederland, daar was ik nl. al mee bezig. Tenzij je de juiste maat via Ebay te pakken krijgt maar dat is mij dus niet gelukt want Dot had de 'horse-size' nodig.

SuperrrPaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:47

ik heb ook hetzelfde verhaal met een paard met verbrande neus. vorig jaar was he moeilijk tegen te gaan, maar nu heb ik het redelijk onder controle. smeer het gewoon in met 50+ zonnecreme van nivea, en iedere avond doe ik er even zwitsal op. en moet zeggen hij is nog niet verbrand

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:50

Mijn paard heeft een super roze neus, dus verbrand heel snel. Ik gebruik hetzelfde middel als Karolien van de Groene Os, speciaal voor paarden zonnebrand. Een nadeel heeft het wel je moet het er wel dik opsmeren en dat vindt mijn paard niet zo leuk.... Huilen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:40

AfbeeldingAfbeelding
Links die van DD rechts die van Loesdau, of het een goedkoop imitaat is geen idee, ik zie weinig verschil. hij is in ieder geval super mooi stug daar waar het nodig is en niks geen gezweet eronder.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:59

Kan het niet goed zien maar de echte heeft ook een opening voor de voorpluk.. verder lijkt'ie er idd veel op

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:55

Ook die zit erin. Zelfs een franje tegen het jeuken op de neus. (had de neusflap opgerold op deze foto.)
Afbeelding

Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:01

Ook ik heb een wit paard met een roze huid eronder. Niet alleen zijn neus verbrandt maar ook zijn lippen en rond zijn ogen. Verbranden doet dus hij makkelijk. Ik smeer 's avonds zijn neus en lippen in met uiercreme om de huid soepel te houden en kloven te voorkomen. Bij de oogleden smeer ik bright eyes, ook om de huid soepel te houden. Overdag smeer ik niet, in het voorjaar/zomer/najaar staat hij nml dag en nacht buiten. Jaren heb ik het geprobeerd tegen te gaan met hele hoge factor zonnecreme (40 of hoger), maar dat had in het natte gras geen effect. Hij veegde het er zo af. Ik merk wel naarmate hij ouder wordt (9 jaar nu), hij er veel minder last van heeft. Hij krijgt nu zelfs een bruine tint bij zijn lippen/neus/ogen.

Succes.

Monique

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:07

rina schreef:
Zelfs een franje tegen het jeuken op de neus

Ok, dan is het dus niet die van Cashel.. die heeft dat nl. niet.
En ben ik even blij toe.. Dot zou knéttergek worden van die franjes.. Heb haar als veulen ooit es zo'n sprietenfrontriem omgedaan.. die liep de hele tijd te ja-knikken van 'ik heb iets op m'n hoofd'...
Zie eerlijk gezegd ook het nut niet van die franjes in...lijkt me alleen maar irritant.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:10

Dan knip je die dingen er gewoon af Tong uitsteken

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:21

Bij mijn paint smeer ik iedere ochtend voordat hij de wei op gaat Sunblock op zijn neus. Ik heb dan de Sunblock voor sporters, zweet en water bestand. Gelukkig verbrand ze hierdoor dus nooit.
Maar als je paard toch een verbrande neus heeft kun je er s'avonds ook wat aftersun op doen om het te verzachten.
Die maskers gebruik ik even niet meer. Het is hier zo droog en stoffig dat die dingen alleen maar vol komen te zitten met stof en dat is niet goed voor de ogen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:27

Mijn ervaring is juist dat ze de ogen juist beschermen tegen het stof. Daarnaast heeft Dot blauwe ogen die - is mijn ervaring - lichtgevoeliger zijn en daardoor eerder tranen, waardoor ze weer meer last van vliegen hebben (enz. enz.), dus daar helpt'ie ook tegen... 't is haar 'zonnebril'. Masker draagt ze dus altijd al, sind kort dus een met neusflap. Haar neus verbrand ook alleen als ze op't gras komt.. in de paddock veel minder, maar omdat ze nu geen schuilmogelijkheid heeft wordt'ie bij echt heet weer toch wel wat rood merkte ik dus vandaar nu ook neusflappie.