vandaag voor het eerst geprobeert
ik héb men dressuurzadel op gelegt , men dressuurhoofdstel uiteengehaalt tot dat ik alleen de frontriem en bit had , hij vond het veel fijner zo te rijden dan met de dressuur zelf , hij liep in de draf fijn naar beneden met zijn hoofd , heel ontspannen , soms wel heel diep ( neus richting grond )
ik heb nog wel soms de neiging om mijn teugels strak aan te nemen , maar ze hebben 90% van het rijden door in een boog gehangen
de galop , daar reed hij heel rustig , maar het hoofd wel te hoog , maar na een tijdje ontspande hij daar ook wel ietsje in
ben wel trots , hij had 2 weken niet meer gereden
ik had hem wel elke dag op de weide gezet , gepoetst , mee gaan stappen enzo
( dit kwam omdat ik in de knoop zat met mezelf en mijn frustraties over dressuur of western niet op hem weilde afwerken ! dan zou ik hem pijn doen daar ben ik zekers van )
ik ben zoo blij dat het zo goed gegaan is , , , ik hem mijn beslissing genomen om nog even te wachten voor western artikkelen te kopen , ik blijf nu zo verder rijden met een half dressuurhoofdstel en zadel ... tot het goed lukt qua teugels opnemen , rijden , houding ,
ik ga vragen aan een western op de manege hoe het bij hen zit met het rijden of ik is een keer een zadel kan lenen
bedankt voo rhet helpen !!!!!! dankuwel