Randypaard schreef:Wilde ik ook net zeggen, ligt niet alleen aan het paard, maar zeker ook aan de ruiters!!! Quarters staan bekend om hun coole kop en hun hete bloed, daar wanneer het nodig is. Das gewoon top bij een quarter!!!
Maar ga maar naar een western wedstrijd, daar rijden ze al heel snel met zn 20-en tegelijk in een bak om in te rijden. Of de tractor begint vast te rijden en de quarters kijken ernaar en nix hysterie. Altijd muziek aan tijdens de wedstrijden, gillende kinderen aan de bak, veel blaffende hondjes, fotografen.... t kan allemaal!!! heerlijk!
Maar de westernmensen zelf zijn ook veel relaxter.... sorry dat ik het zo zeg, maar ken beide werelden. Rij al vanaf mn 5e, begonnen met Engels rijden en sinds 6 jaar western........... ik ga nooit meer switchen naar Engels!!!!
Owkee, zal niet generaliseren.... het ligt aan de ruiter; als jij als ruiter al gezien hebt dat er mogelijk iets spannends aankomt, dat voelt jou dier, de voeten worden in de beugels gedaan, de teugels aangenomen, alvast wordt er "braaaaaaf" of "rustig maar" gezegd..... logisch dat het paard dan bij de eerste de beste spannende witte paal in een deuk vliegt!!!
Gewoon negeren, tuurlijk met je ogen alert blijven maar verder vooral nix doen waaruit blijkt dat er iets spannends komt! Ook niet daarna belonen of zo.... gewoon doen of het normaal is.... Daar zouden "de ruiters" eens mee moeten beginnen......
Ik herken dit helemaal! Ook dat tijdens het losrijden bij een westernwedstrijd een tractor gewoon de bak inging om te slepen, no problem, echt lachen!!