Dan neem ik dus aan dat je op twee handen rijdt en op trens?
Wat is je eigen achtergrond? Wel al Engelse les gehad, of freestyle of ... ?
Kunst gaat worden om het paard te leren dat hij daar gaat lopen waar hij ruimte krijgt. Dus niet dwingen een bepaalde kant op te gaan, maar alle andere kanten onaangenaam maken.
Dus heel consequent eigenlijk hetzelfde doen als met freestyle/grondwerken/longeren: ruimte geven waar je 'm heen wilt hebben (binnenhand duidelijk naar binnen) en 'onaangenaam' maken waar je 'm niet wilt hebben door daar druk te geven (buitenhand tegen de hals, sluit andere mogelijkheden af)
Met natuurlijk bijbehorende beenhulpen, maar dat vind ik even lastig uitleggen want ik weet niet welke instructeur je hebt/had en de meningen zijn daar nogal over verdeeld. Bij mij loopt een paard gebogen op een lichte bump van het binnenbeen, maar er zijn ook ruiters die niets met het binnenbeen doen.
Verder natuurlijk goed meekijken in je wendingen, sturen met je navel en schouders.
Wat gaat er precies niet goed met het sturen?
Laat 'ie z'n schouder vallen, of pakt 'ie het bit vast, of buigt 'ie niet lekker in het lijf?
Doe eens iets meer info?
edit: schiet me achteraf onder het haar: als je nog niet zo lang bezig bent, dan verwacht je toch hopelijk niet nu al met een perfect doorhangend teugeltje te kunnen rijden he? Daar gaat nl. nog een soort van trajectje aan vooraf 
Plaats eens wat rijfoto's, daar kunnen we denk ik het meeste mee.