Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

vera schreef:<knip>
Maar de nieuwste Horse & Rider zet je wel aan het denken dat er nog steeds niet zo kritisch gekeken word in de USA...
Wat ik wel een minder punt vind is de robotachtige uitstraling van de hoofden. Die mogen van mij wel wat vrolijker en minder "vast' zijn.
ikke schreef:Er is mij zelfs gevraagd wat ik met mijn Quarter had gedaan, die kwam opeens bokkend en gillend uit de wei, iets wat ie nooit deed voordat ik hem had.....
) je mee in een trend die je eigenlijk verfoeit.....en hopelijk daar "uit" dreigt te raken.
Waratje schreef:Gloeiende, gloeiende, gloeiende, dat is toch echt geen lopen wat die beesten doen. Triest gehobbel is het. Geweldig "engagement" waar die man het over heeft heb ik bij geen enkel paard gezien, paarden in drie stukken heb ik gezien, dralopjes heb ik gezien, maar engagement? Echt niet. Nou weet ik dus weer waarom ik ben afgeknapt op het western gebeuren. Als dit de top moet voorstellen (veel championships gewonnen) dan is er geen hoop voor de basissport
storrum schreef:Ik vind deze reactie wel een beetje overtrokken.... er zijn mensen die (goede) pleasure wel mooi vinden om naar te kijken (ik ook![]()
Dat jij het niet kunt waarderen, dat mag ook maar om er zo op af te geven...
Een pleasurepaard dat als pleasurepaard gefokt is, wil graag langzaam gaan, ook als er geen ruiter op zit. Wat is daar mis mee?
storrum schreef:Radical Revolution wordt gebruikt in een video van de AQHA om te laten zien wat de ideale pleasuregangen zijn.
Wat ik niet mooi vind is een paard, dat daar eigenlijk niet voor gemaakt is, proberen om langzaam te laten gaan, dan wordt het onnatuurlijk en lelijk.
Maar ik vind dit bijvoorbeeld heel mooi om te zien http://www.zipschocolatechip.com/zcc.cfm
ikke schreef:Ik vindt het elke keer weer verbazend wat tegenwoordig als geweldig wordt neergezet iets totaal anders is als wat Willem Burgmeijer mij leerde.........
storrum schreef:Waratje schreef:Gloeiende, gloeiende, gloeiende, dat is toch echt geen lopen wat die beesten doen. Triest gehobbel is het. Geweldig "engagement" waar die man het over heeft heb ik bij geen enkel paard gezien, paarden in drie stukken heb ik gezien, dralopjes heb ik gezien, maar engagement? Echt niet. Nou weet ik dus weer waarom ik ben afgeknapt op het western gebeuren. Als dit de top moet voorstellen (veel championships gewonnen) dan is er geen hoop voor de basissport
Ik vind deze reactie wel een beetje overtrokken.... er zijn mensen die (goede) pleasure wel mooi vinden om naar te kijken (ik ook![]()
Dat jij het niet kunt waarderen, dat mag ook maar om er zo op af te geven...
Een pleasurepaard dat als pleasurepaard gefokt is, wil graag langzaam gaan, ook als er geen ruiter op zit. Wat is daar mis mee?
Radical Revolution wordt gebruikt in een video van de AQHA om te laten zien wat de ideale pleasuregangen zijn.
Wat ik niet mooi vind is een paard, dat daar eigenlijk niet voor gemaakt is, proberen om langzaam te laten gaan, dan wordt het onnatuurlijk en lelijk.
Maar ik vind dit bijvoorbeeld heel mooi om te zien http://www.zipschocolatechip.com/zcc.cfm
radicalM schreef:Wat ik heel belangrijk vind in de gangen van een pleasuregefokt paard, is dat er niet teveel aan die natuurlijke pleasuregang wordt gewerkt. Juist door al dat gefrut aan teugels en oververzameling verrampeneer je meer dan je goed doet.

Waratje schreef:Vraagje uit nieuwsgierigheid: hoeveel gezonde, goed lopende quarters van 17 jaar of ouder kun je noemen? Liefst ook nog uit eigen ervaring, ik geef niets voor verhalen over "daar in de VS", maar wil graag paarden in NL waar je zou kunnen gaan kijken (bij wijze van spreken).
storrum schreef:Waratje schreef:Vraagje uit nieuwsgierigheid: hoeveel gezonde, goed lopende quarters van 17 jaar of ouder kun je noemen? Liefst ook nog uit eigen ervaring, ik geef niets voor verhalen over "daar in de VS", maar wil graag paarden in NL waar je zou kunnen gaan kijken (bij wijze van spreken).
Bedoel je nu quarters met whatever achtergrond? Of specifiek pleasurepaarden?
Dat gaat toch op bij alle paarden? Op een gegeven moment als paarden ouder worden, wordt het nu eenmaal wat minder. Bij mensen ook trouwens...![]()
storrum schreef:Ga eens in de talrijke paardenklinieken kijken hoeveel probleemgevallen je daar wel niet bij elkaar vindt, van jong tot oud. Paarden die al veel werk gedaan hebben en paarden die nog nooit "een vinger uitgestoken hebben". Paarden die al vroeg begonnen zijn en paarden die pas op latere leeftijd begonnen zijn. Problemen zijn er altijd. Maar goed ook voor de klinieken
storrum schreef:Waar ik wel van overtuigd ben is dat een (pleasure)paard geréden moet worden. Dus voorwaarts gedurende de training, en pas op het eind van het trainingsuur nog 5 of 10 minuten langzaam op de hoefslag.
storrum schreef:Trouwens.... zijn "ikke" en "waratje" dezelfde persoon? Jullie lijken het zo met elkaar eens
Waratje schreef:Gloeiende, gloeiende, gloeiende, dat is toch echt geen lopen wat die beesten doen. Triest gehobbel is het. Geweldig "engagement" waar die man het over heeft heb ik bij geen enkel paard gezien, paarden in drie stukken heb ik gezien, dralopjes heb ik gezien, maar engagement? Echt niet. Nou weet ik dus weer waarom ik ben afgeknapt op het western gebeuren. Als dit de top moet voorstellen (veel championships gewonnen) dan is er geen hoop voor de basissport
Wranglerbutt schreef:ikke schreef:Ik vindt het elke keer weer verbazend wat tegenwoordig als geweldig wordt neergezet iets totaal anders is als wat Willem Burgmeijer mij leerde.........
Heb je het nu over reining?
Met alle respect; Willem was, tot zover ik mij herinner, voornamelijk geïnteresseerd in reining, WCH en cutting en heeft zich tot zover ik weet nooit serieus bezig gehouden met western pleasure (afgezien van de jonge jaren van de WRAN, toen hij in vrijwel alle onderdelen, waaronder barrelrace, polebending en trail startte).
Western pleasure met reining vergelijken is IMO als het vergelijken van GP dressuur met IJslanderwedstrijden (ik noem maar wat)
Splash schreef:Waratje schreef:Gloeiende, gloeiende, gloeiende, dat is toch echt geen lopen wat die beesten doen. Triest gehobbel is het. Geweldig "engagement" waar die man het over heeft heb ik bij geen enkel paard gezien, paarden in drie stukken heb ik gezien, dralopjes heb ik gezien, maar engagement? Echt niet. Nou weet ik dus weer waarom ik ben afgeknapt op het western gebeuren. Als dit de top moet voorstellen (veel championships gewonnen) dan is er geen hoop voor de basissport
Euhmm, sorry hoor maar hier moet ik even op reageren. Pleasure is echt niet de enige tak van de western sport. Ik zelf ben ook helemaal niet kapot van de Pleasure. Trouwens, je moet Pleasure echt niet als de basis van de western sport zien want dan zie je het helemaal verkeerd!! Pleasure is één van de vele takken van de westernsport. Heb je je wel eens verdiept in de andere takken?
Dingen als trail en horsemanship vind ik echt wel leuk, daar kun je heel aardig kijken hoe ruiters "problemen" oplossen en daar zie je soms verrassend leuke combi's aan de gang. Maar ik kan de moed niet meer opbrengen om naar wedstrijden te gaan vanwege de kramp in m'n tenen voor wat er verder rondspookt op wedstrijdterreinen (geldt trouwens net zo voor dressuurwedstrijden).