[WN] Stef goes western..!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

messica

Stef goes western..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 13:59

Laat ik me even voorstellen ik ben Stefanie 25 jaar en ik heb op Zaterdag 31 maart mijn eerste westernles!! Haha! Ik ben gisteren wezen kijken bij de kolderhoeve in Haaksbergen (bekend bij iemand?) en dat zag er allemaal erg leuk uit..!! Ik heb het altijd al leuk gevonden en was bij toeval op de westerndag bij equitana.., dus toen kon ik al mooi aan het hele gebeuren snuffelen! Het grappige is dat toen ik daar gisteren in Haaksbergen was ik me echt ook weer een beginner voelde Clown . Ik rijd al heel wat jaartjes "engels" maar dit is weer zo'n ander paardenwereldje!! Maar het lijkt me in ieder geval erg leuk allemaal!! Dus we zullen zien wat ik ervan terecht ga brengen.. Knipoog ...Hoe was jullie eerste ervaring met western??

Achterom

Re: Stef goes western..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:48

Leuk hoor!
Ik ben weleens bij de Kolderhoeve geweest ja, alleen dan tijdens een wedstrijd om te kijken.
Een collega van me gaat er binnenkort ook lessen, die vroeg al of ik kwam kijken. Dus misschien kom ik je daar nog eens tegen Haha!

messica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 15:04

Hey leuk!! Misschien zie ik je daar wel een keer Pling

Suus85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:17

leuk dat je gaat beginnen!!
ik rijd zelf ook al jaren engels en heb nu 10 lesjes western gehad. poeh je hebt inderdaad het gevoel dat je een beginner bent die maar een beetje rondhobbelt. gelukkig leer je wel snel omdat je al wel ervaring met paarden hebt. veel plezier en succes!!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:37

ja dat je je eerst weer even beginner voelt herken ik wel! waar zitten die knoppen nu??? Maar dat gaat snel over hoor! want al snel zul je merken dat de hulpen veel logischer zijn, ook voor het paard die pikt het echt allemaal sneller op dan de engelse rijstijl heb ik het idee, net of het een meer natuurlijkere manier van rijden is. en veel relaxter, stoerder, veelzijdiger ik ga niet meer terug! Hoop dat je net zo enthousiast word! enne posten hoe de lessen verliepen! lezen!!!

messica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 00:10

Ja ik ben al veel aan het ronkijken en lezen op het western gedeelte van het forum!! Slim Ik ga samen met een vriendin die ooit eens een paar maandjes heeft gereden en nu al jaren niet meer. Maar die instructrice zei wel dat het vaak nog makkelijker is om het te leren als je nog niet veel ervaring hebt!! Pling Dit is misschien ook wel logisch omdat het engels rijden toch heel anders is en je als ervaren engels ruiter/amazone nu des te meer moet afleren als aanleren!! Haha!

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:00

Wat leuk zeg, ik ben ook net begonnen met over te stappen naar het western.
Ik heb net zes lesjes gehad geloof ik en vind het lastiger dan ik me heb voorgesteld. Wel 10 keer fijner Haha!
Ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan Lachen

messica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 23:19

Ja ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat!! Ik heb er in ieder geval al wel veel zin in! Haha!

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:18

Enne.. Hoe ging het? Vork

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:21

Ik had na 1 jaar nog steeds de houding van een dressuuurmiep Tong uitsteken (ook al reed ik geen wedstrijden etc Tong uitsteken )
Maar verder zal het echt wel meevallen, succes nog Lachen

messica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 13:43

Nou mijn eerste les zit er op!!! Ik mocht op Skippy. Ik heb er niet heel erg lang op gezeten, want we kregen eerst ook nog uitleg over het opzadelen etc. Het was erg leuk alleen was Skippy behoorlijk voorwaarts (ik ben niet zo'n held)!! In stap ging alles nog prima, beetje om pionnen heengestuurd om het sturen in de vingers te krijgen en stukje achterwaarts en halthouden, ging allemaal prima!!

Toen mochten we een stukje draven ahum!! Nou die van mij had ook wel zin in een galopje een erg hard galopje kan ik wel zeggen en ik was dus een beetje de controle kwijt haha!! Whoosh! Ondertussen nog al springend over een pion voordat hij weer een beetje kalmeerde...pfff dat was wel even schrikken!! Maar ik vond het in ieder geval wel erg leuk en de volgende les is alweer besproken...alleen wil ik dan wel graag op een iets slomere quarter..!! Haha!

Het moeilijkste vond ik dat ik het gevoel had geen contact te hebben doordat je de teugels zo los hebt, zo van als hij nou aan de kletter gaat wat dan, dus dat was erg wennen!!!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:40

Grappig want dat heb ik nooit gehad, ook al was mijn paard best voorwaarts.
Had wel de idee dat er contact was met stem.