, begonnen in het boek van Bil Dorrance, "True Horsemanship through Feel" .Het boek van zijn zoon Tom "True Unity through Feel", is hierna aan de beurt.Ik zou dit aan iedereen, die ernaar streeft op een eerlijke manier met zijn paard om te gaan, van harte aan bevelen. De schrijfstijl alleen al is de moeite waard, het is vrijwel net zo opgetekend als Bill het verteld heeft en daardoor heel apart en kleurrijk om te lezen. Je moet de Engelse taal wel redelijk tot goed beheersen. Bill is een van de "groten" op paardengebied en het voorbeeld geweest voor mensen als Pat Parelli, Buck Brannaman, etc.
Geboren in 1906 en overleden in 1999, hij heeft tot zijn laatste levensjaar gereden, iemand die voor velen een voorbeeld is geweest.
Op zijn 88e heeft hij nog een "probleem" paard in handen gekregen welke hij in ca. een jaar tijd weer alle vertrouwen heeft kunnen teruggeven.
Ik moet dit hier even kwijt omdat ik met volle teugen geniet van dit boek en de wijsheden die er in staan.
En misschien ook voor die mensen die haast hebben met de opleiding van hun paard een aanbeveling omdat het hopelijk voor hen kan werken als een "eyeopener".

.