[WN] aan het trainen voor de northen trail ride! 1e buitenritje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trickywonder

aan het trainen voor de northen trail ride! 1e buitenritje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 20:02

In de zomer heb ik Tricky ingereden. Veel op buitenrit mee laten gaan. Na de zomer werd het frisser en Tricks ook. Daar kwam bij dat ze ineens heel dominant gedrag ging vertonen, ze werd stuurloos, als ze terug wilde keerde ze maar zo om, ook kon ze ineens super schrikkig zijn. Ik durfde niet goed meer op buitenrit met haar en besloot eerst in de bak de controle terug te krijgen en mijn zelfvertrouwen op te vijzelen met het werken in de bak.
Maar ja, ik wilde uiteindelijk wel weer lekekr op buitenrit kunnen. dus heb ik mij opgegeven voor the northen trail ride, stok achter de deur.
En dus moest ik buiten trainen.

Ik wilde vandaag mn eerste buitenritje maken met een grote groep.
Nu kon ik wel met een groep mee maar die wilden serieus gaan trainen voor de endurence in kootwijkerbroek en dus een hele lange rit maken. Dus buitenritje werd flinke buitenrit.
We gingen naar het bos en daar moeten we een stuk langs de weg en zelfs over een viaduct die over de A28 gaat. (doodeng vind ik dat...)
Maar het ging allemaal goed!!!!
Af en toe schrok ze als een ander paard schrok, dan ging ze echt op de noodrem, 4 benen als aan de grond genageld of ze sprong opzij. (ik was weer eens super blij met mn westernzadel, daar zit een mooie hoge voorkant op en een knop bij nood.)
Ik heb geprobeerd zelf heel ontspannen te blijven. (denk aan blije dingen!)
En Tricks af en toe achter een fjord geparkeerd. Het ging echt lekker!
Ik had ook echt alles onder controle, ze was stuurbaar, voorwaarts, er zat ook een rem op. Heel fijn!
Het was heerlijk in het bos, een paar hele diepe plassen op de paden waar Tricks zo vrolijk doorheen stampte haha (heel gaaf!) een groep reeën en hazen gezien! Het was echt superrrrr gaaf!
Ik durfde nog geen foto's te maken. Bleef in opperste concentratie, beide handen aan de teugels. Maar wel genoten!

2 en een half uur gereden! mooie route! geweldig gehad dus!
Ik heb er weer wat vertrouwen in! Komt helemaal goed met de northen trail ride haha

Anoniem

Re: aan het trainen voor de northen trail ride! 1e buitenritje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:07