[WN] Tommy Lee Frekle is een watje :-)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JB55

Tommy Lee Frekle is een watje :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 20:05

Mijn Tommy heeft een paar maanden op stal gestaan met Whiskey als zijn buurman. Zij stonden ook altijd samen buiten, stalvriendjes. Begin deze maand is zijn buurman en vriendje verhuisd, dat gebeurd nou eenmaal.
Tommy is een duidelijk aanwezige, laat geruinde, dominante Quarter. Tot mijn verbazing bleek hij toch errug onder de indruk van het verdwijnen van zijn stalvriend
Zaterdag wilde Tommy niet meer eten, was loom en bleef in een hoekje met zijn hoofd hangend staan en reageerde nergens op. Toen ik op weg was naar stal werd ik gebeld door de stalhoudster die vroeg of ik naar stal kwam en mij vertelde hoe Tommy er bij stond. Daar ben ik behoorlijk van geschrokken. Vrijdagavond was er niets aan het handje
Hij stond er idd heel zielig bij, waardeloos om dat zo te zien! Ik heb z'n deken afgedaan en zag eigenlijk nix bijzonders. Hij at een appel uit mijn hand, keek goed uit zijn ogen, vacht zag er normaal uit ( niet geschoren -> vacht als een boskabouter ) Ik heb een stukje met hem gelopen, ook alles normaal zij het dan heel traag, loom, lusteloos.
Na een kwartiertje poetsen, een schop of twee, een aai over zijn oren en nog een appel was eigenlijk alles weer goed Toen ik na een uurtje of zo van stal ging stond hij weer hooi te eten, had wortels op en was weer vrolijk. Hij miste gewoon zijn buurman!
Zondag is hij 1 box opgeschoven naast een gedistingeerde oude hengst en zijn er 2 friezen in het rijtje bijgezet. Toen ik 's middags op stal kwam was Tommy weer helemaal blij en gewoon. Super!
Helemaal wanneer je beseft dat Tommy voor een paar maanden geleden nooit de indruk had gegeven ook maar ergens om te geven.
Dit was een reactie die ik nooit achter hem gezocht had. Tommy is nu een half jaar of zo bij mij en hij gaat mij steeds meer vertrouwen en wordt ook steeds liever. Er zijn mensen die hem niet meer zullen herkennen.
Moest ik even kwijt.

_________________ Haha! Haha!

vrolijk

Re: Tommy Lee Frekle is een watje :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:29

lekker voor tommy dat het zo goed met hem gaat.
fijn dat jullie het ook zo goed met elkaar kunnen vinden.
niet veel mensen vonden tommy zo leuk Haha! inc. ik Knipoog
hoop dat jullie samen een leuke tijd tegemoed gaan.

groetjes kim

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:05

Je herkent 'm niet meer terug hoor Kim Lachen
Hij is gewoon lief geworden... heel bizar Clown

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 23:08

Ben dan wel erg benieuwd naar Tommy!! Foto's??!!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:22

Haha hier nog iemand die Tommy niet zo leuk vond Nagelbijten / Gniffelen
Maar wel fijn dat het goed met hem gaat idd!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 09:39

heb tommy ontmoet toen hij te koop stond. Mijn vriendin zocht een quarter en Tommy werd ook aangeboden. Zij wilde graag een jong paard dus hij viel snel af.
Wat ons beide bij was gebleven is dat we hem erg ongelukkig vonden en niet zo kwaad als hij werd gepresenteerd.
Leuk dat hij een goede plek heeft en dat hij weer wat opener wordt. Veel plezier samen

JB55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 16:49

Dank jullie wel! Voor mijn verjaardag heb ik een foto shoot van Tommy gekregen Cheese! Over een paar weken moet het wel kunnen, ik ga eerst maar wachten tot hij boskabouter-af is *LOL*
Ik rij nog niet veel op Tommy, mss 1 of 2 x per week of zo. Wel ben ik veel met hem bezig, los en aan de lijn. Het zure is er zo goed als vanaf en hij vindt het heerlijk om in de bak uit zijn dak te gaan en daarna lekker te werken. Oren naar voren en zelfs redelijk voorwaarts op mijn been zonder naar mijn been te happen OK dan!
Geef me nog een paar maandjes en Tommy kan weer gewoon lekker gereden worden Doei!

mandy88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:27

Echt heel grapig om te horen dat Tommy een `watje´ is!! ik ken hem ook nog van kalverhoek, enhet was echt een echte man!! hahah
echt leuk! veel plezier nog verder met hem!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:50

Ik las toevallig in een paardenblad dat paarden, op hun moeder na, 3 echte vriendschappen in hun leven hebben. Voor paarden op pensionstallen betekent dat dus dat ze vaak hun vriendjes verliezen Huilen , en weer nieuwe moeten vinden. Dan zijn de 3 echte vriendschappen, jammer genoeg, snel op.
Daardoor ontstaan dan inderdaad frustraties.
Een tip was om bij zo'n paard een, onbreekbare, spiegel ( buiten de box maar wel goed zichtbaar) op te hangen. Dan zie ze nl. altijd hetzelde vriendje omdat ze zichzelf niet herkennen.
Vind ik wel een hele goeie en ga ik straks ook doen bij onze jonge hengst, die wel eens alleen thuis zal moeten blijven. Kijken of het inderdaad werkt Haha! Knipoog