Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) kwamen en mijn instructrice en ik erachter dat De Pony verschrikkelijk tegen mijn hand kwam, redelijk dribbelig werd enzo. Hij had het gewoon niet meer naar z'n zin. Toen hebben we, wat toen geheel nieuw voor mij was, voorwaarts neerwaarts gereden. De Pony wilde er best aan het begin tussenuit piepen, maar dan moest ik een subtiele (ja, echt subtiel!) ophouding geven en geruststellend toespreken. Na verloop van tijd ging hij erop reageren en zijn bewegingen werden weer langer en soepeler. Geweldig gevoel. Op een gegeven moment liep hij werkelijk ontzettend nagevelijk aan een lange teugel en ging hij vanzelf ook over naar een langzame verzamelde draf, niet uit elkaar vallend. En dat was het moment dat ik overstapte naar western.....
. 
maar je paard zal het bit moeten accepteren. Sluit eerst lichamelijke gebreken uit en check je harnachement, en los het vervolgens rijtechnisch op.
het is een Draver, en hij heeft 29 keer gekoerst op de baan, daarna is hij verkocht en ingereden, en een jaar later heb ik hem gekocht. Ik heb hem nu tien maanden
Voorderest is het egt een schat van een beest en we kunnen het heel goed met elkaar vinden, alleen onder het rijden dus die problemen. ik zal jullie adviezen opvolgen! Ik vind het iig allemaal een stuk logischer en diervriendelijker klinken, in plaats van een hulpteugel erop gooien. Ik weet eigenlijk vrijwel zekr dat het zadel goed ligt, maar ik zal ook even daar naar laten kijken, en naar zijn rug.
als klein meisje trok het mij al erg aan, ik heb ook op mijn andere paard (die nu met vervroegd pensioen is) een tijdje met westernzadel gereden die ik leende. alleen hier in de buurt is er eigenlijk geen mogelijkheid om westernlessen te krijgen, je kan zeggen dat 60% van de ruiters hier dressuur rijdt, de rest rijdt recreatief dressuur en maar heel weinig springen. beetje eentonig dus

AndreaTiamo schreef:Dankjulliewel voor alle reacties. Ik had idd al een paardentandarts langs laten komen (paar maanden geleden al) en die heeft er toen een wolftandje uitgetrokken. Hoe hij is ingereden?het is een Draver, en hij heeft 29 keer gekoerst op de baan, daarna is hij verkocht en ingereden, en een jaar later heb ik hem gekocht. Ik heb hem nu tien maanden
Voorderest is het egt een schat van een beest en we kunnen het heel goed met elkaar vinden, alleen onder het rijden dus die problemen. ik zal jullie adviezen opvolgen! Ik vind het iig allemaal een stuk logischer en diervriendelijker klinken, in plaats van een hulpteugel erop gooien. Ik weet eigenlijk vrijwel zekr dat het zadel goed ligt, maar ik zal ook even daar naar laten kijken, en naar zijn rug.
AndreaTiamo schreef:maar dressuur kan mijn probleem niet oplossen

AndreaTiamo schreef:Het probleem is dat mijn paard best wel vaak heel hoog loopt met zijn hoofd, en heel ongevoelig (of juist wel gevoelig??) is in zijn mond.
). Dat AndreaTiamo schreef:Ik weet niet veel over western, maar ik weet wel dat westernrijden erop is gebaseerd om het zo relaxt mogelijk te maken voor paard en ruiter
AndreaTiamo schreef:de harmonie tussen paard en ruiter. en natuurlijk hoe het paard zo lekkr losjes aan de teugel loopt.