Na veel wikken en wegen hebben we uiteindelijk besloten Listo (afstammeling van Personalitys Listo) op proef te kopen.
Dus, VANDAAG was de grote dag! Vanaf de manege in Eede vertrokken we om 13h30 richting Sint-Truiden (Groot Gelmen). Het was maar liefst 160 km rijden, dus het werd een lange rit.
Daar aangekomen zag ik Listo opnieuw, en ik vond het weer knapper uitzien
Na een 3-tal kwartiertjes kletsen maakten we Listo klaar voor de rit. De transportbeschermers aan, en de lange staart gevlochten. Listo had nog maar 1 keer op de trailer gestaan, en dat was ongeveer een jaartje geleden dus we waren benieuwd... Hij ging erop alsof hij nog niks anders gedaan had! Heel keurig...
Tijdens de rit (die 2h30 duurde, aangezien we wat file hadden enzo) heeft hij zich niet bewogen op de trailer, hij was echt braaf. Terug aangekomen in Eede (ondertussen 18h30) kwam hij netjes van de trailer en ging hij in z'n nieuwe stalletje. Even later kon hij dan ook genieten van welverdiende brokken
Er gingen enkele mensen en kinderen naar hem kijken, en ze vonden 'm een lieverd. Dus da's alvast een goed begin...
Nu mag hij nog even wennen aan zijn nieuwe omgeving, en stalkameraadjes en morgen beginnen we te trainen. Eerst aan de longe, eens kijken hoe hij zich gedraagd. Want het is ondertussen al van deze zomer geleden dat ie onder zadel zat... Dus ik ben benieuwd wat dat gaat geven...
Maar goed, we zien wel! Ik ben alvast héél erg blij dat hij er is, en hopelijk klikt 't en kunnen we elkaar een leuke tijd bezorgen... En binnen een jaartje of 5-6 kan hij misschien fungeren als leerpaardje voor m'n dochtertje Sienna! Jaja, ik zie't al helemaal voor me (in m'n dromen
)!Zo, ik hou jullie op de hoogte van onze vorderingen
Groetjes!
[/edit]