[WN] Wie rijd er met een bosal en waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splash

Wie rijd er met een bosal en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 04:21

Gewoon uit nieuwschierigheid. Ik heb net een bosal gekocht voor mijn paard Jay. Ik wil haar eerst bitloos rijden voordat we overstappen op een snaffle (als dat al nodig is).
Waarom hebben jullie gekozen voor een bosal en wat waren of zijn jullie ervaringen? Rijden jullie met een mecate gemaakt van paardenhaar of gebruiken jullie katoenen training reins en waarom?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Wie rijd er met een bosal en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:29

Banjer en ik zijn aan het omschakelen naar bosal, onder begeleiding van onze instructrice.

Ik merk dat Banjer de bosal een erg prettige optoming vindt... ze loopt meer ontspannen, en ze kleppert ook lekker met haar onderlipje van ontspanning... Haha! ik ben nu aan het sparen voor een bosal... en er zullen (in eerste instantie) katoenen reins/mecate bij komen... simpelweg omdat dat voor ons het meest betaalbaar is... Bloos

en waarom? ik denk te merken dat Banjer aangeeft dat ze het bit soms niet prettig vindt... Lachen

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 18:20

Banjer schreef:
Banjer en ik zijn aan het omschakelen naar bosal, onder begeleiding van onze instructrice.

Ik merk dat Banjer de bosal een erg prettige optoming vindt... ze loopt meer ontspannen, en ze kleppert ook lekker met haar onderlipje van ontspanning... Haha! ik ben nu aan het sparen voor een bosal... en er zullen (in eerste instantie) katoenen reins/mecate bij komen... simpelweg omdat dat voor ons het meest betaalbaar is... Bloos

en waarom? ik denk te merken dat Banjer aangeeft dat ze het bit soms niet prettig vindt... Lachen

Ik heb een tweedehands bosal gekocht. Beter een goede tweedehands dan zo'n nieuw goedkoop flut ding. Maar ik heb geluk dat ik in Amerika woon. Hier zijn de meeste dingen toch goedkoper dan in Europa.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:15

Ik rijd mijn jonge paardjes als ze aan het wisselen zijn op bosal, vind het een goede manier om toch met oefenen verder te gaan!

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:33

Ik rijd Jona nu ongeveer 2 jaar op bosal. Ik heb eerst altijd met bit gereden, alhoewel Jona dat nooit leuk heeft gevonden. Toen we begonnen met grondwerk met een touwhalster merkte ik dat Jona veel beter reageerde met rijden op een touwhalster.
Toen we gingen lessen bij Silvia heb ik via Sil een bosal. Ik vind dat trainen met een bosal toch nog iets beter gaat dan met touwhalster en als ik een keertje een wedstrijdje wil proberen moet dat toch ook op bosal.
Ik heb een paardenharen mecate, 2e hands gekocht Haha!