!ElCid maakt op gegeven moment de volgende opmerking:"Het is nl. een trieste ontwikkeling dat een groot aantal mensen zichelf trainer noemt en les geeft maar niet of nooit op wedstrijden verschijnt , en dan alleen in de beginnersklas "
Eerder boodt een trainer zich aan op Digiplaza, het eerst wat gevraagd werd was of zij wel eens op wedstrijden gepresteerd heeft.
We hebben het er al eerder over gehad over wanneer iemand een trainer is, maar waarom kan iemand geen goede trainer zijn als die persoon geen wedstrijden start
? Sommige mensen leven met paarden vanwege de lol en zijn niet op prijzen belust.Het gaat er toch om dat een trainer a) verstand heeft van waar hij mee bezig is en b) dit over kan brengen aan een paard-ruiter combinatie.
Er zijn namelijk ook Westernruiters die wel in de wedstrijdring presteren, maar absoluut niet goed hun kennis over kunnen brengen
.(Trainer is in dit verband iemand die een persoon trained om zijn paard goed te rijden. Dus niet iemand die een paard trained en vervolgens niet aan de ruiter sleutelt.)

) les gehad van een beredenpolitie-ruiter. Fantastische vent die mij de liefde en de lol (dat vooral) voor het paardrijden heeft bijgebracht. Hij was geen dressuurcrack maar iemand die heel goed met probleempaarden om kon gaan. En ook haarfijn kon uitleggen hoe je het moest aanpakken, zonder hem was ik nooit zo ver gekomen.
Ik hoop dat alle probleempaarden in de hemel een weg naar jou weten te vinden....... 
Dan kan ik zo enthousiast worden joh!

Verder zoeken dus.