groetjes Julia
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

nielsd schreef:Cassidy, kunnen die ijzers echte wonden opbrengen?
Natural_K schreef:nielsd schreef:Cassidy, kunnen die ijzers echte wonden opbrengen?
Nou opbrengen kan denk ik niet![]()
Aanbrengen wel... door die uitstekende takken kan een paard een ander paard lelijk raken, vooral als hij achteruit trapt!
Dat kan met een standdaard ijzer ook,dit is bovendien zwaarder en heeft een profiel dmv de nagelrits.
In america doen ze het zo.. een trainer belt de smid een week voor de wedstrijd, de ijzers komen er onder en direckt na de wedstrijd gaan ze er weer af. de tijd dat het paard de ijzers onder heeft gaat ie ook niet naar buiten. als ze willen trainen op de stops gaat dat hetzelfde.
Natural_K schreef:In america doen ze het zo.. een trainer belt de smid een week voor de wedstrijd, de ijzers komen er onder en direckt na de wedstrijd gaan ze er weer af. de tijd dat het paard de ijzers onder heeft gaat ie ook niet naar buiten. als ze willen trainen op de stops gaat dat hetzelfde.
maar 't is wel iets om te overwegen. Voordeel in de zandkuilen is wel dat Milena het daar makkelijker heeft dan de andere paarden; zij gaat op haar reet zitten en laat zich zonder enige twijfel zo naar beneden glijden. Is echt een spectaculair gevoel; kont zakt helemaal weg, en ze loopt alleen nog met d'r voorpootjes. Super! En dan lekker stijl naar beneden!
Sonja schreef:Ik moet er met bosritten wel echt rekening mee houden hoor, als ik Mileen mee neem. Nou ben ik niet zo van de gebaande padenmaar 't is wel iets om te overwegen. Voordeel in de zandkuilen is wel dat Milena het daar makkelijker heeft dan de andere paarden; zij gaat op haar reet zitten en laat zich zonder enige twijfel zo naar beneden glijden. Is echt een spectaculair gevoel; kont zakt helemaal weg, en ze loopt alleen nog met d'r voorpootjes. Super! En dan lekker stijl naar beneden!
Vandaar dat ik dat risico met m'n eigen beesten gerust durf te nemen.