[WN] Laarzen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fiachna

Laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 22:54

Ik reed eerst dressuur, maar ik ben erachter gekomen dat ik daar niks aan vind, dus ben ik western gaan rijden. Maar kan ik gewoon dezelfde laarzen aanhouden? Of zijn Western-laarzen noodzakelijk voor het westernrijden?

crazycactus

Re: Laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:14

Er zijn mensen die gewoon met hun dressuurlaarzen rijden, maar persoonlijk vind ik dat niet lekker zitten op die leren fenders. Wordt wel heel stroef.

Fiachna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 23:29

Nou ja. Dan denk ik dat ik er maar gewoon mee rij, en als het me niet bevalt.. Nou ja, dat zie ik dan wel. =P

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 09:19

Je kan prima je rijlaarzen aan Lachen

Doe dan wel je broek over de laarzen, want je hebt kans dat ze anders op je fenders afgeven. Tenminste, als je van die mooie rubberen hebt zoals ik Haha!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:57

Ik heb, toen ik net was overgestapt, een hele tijd met m'n "engelse" rijlaarzen gereden, met de broek erover. Maar ik draag nu zo'n lacerschoenen, is toch wel wat prettiger en handiger.
Bij de laarzen moest ik sowieso lange sokken aan, vreselijk zo'n laars tegen je blote been Knipoog , maar het was verder prima te doen.

Pingu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:17

Ik vind normale laarzen persoonlijk niet zo'n probleem Lachen

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:32

ik heb de eerste les met mijn (vrij nieuwe en erg dure Haha! ) kalfslederen dressuurlaarzen gereden, maar dat vond ik niet lekker zitten. Die staan dus alweer een paar jaar in de berging in een hoes zich te vervelen...

ik heb daarna een tijd op half-hoge vrij dikke laarzen zonder hak van de bristol gereden, en die zaten echt superlekker en waren niet duur. let er dan wel op dat je niet met een dikke rits op je been zit want dan rij je je been open. mijn laarzen hadden een dunne rits met stof aan de binnenkant dus daar had ik geen last van

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:40

Ik heb altijd van die kouwe voeten, dus ben maar eens op zoek gegaan naar warme laarzen. Heb ze gevonden en ben helemaal blij; de Mountain Horse rijlaars.
Afbeelding

Ik rij mijn ene Paint met engelse optoming, dus ook braaf met engelse rijbroek en met de andere Paint rij ik met westernzadel en doe dan de spijkerbroek gewoon over de laars heen. Helemaal perfect!