[WN] Oudste westernstallen Nederland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shotime

Oudste westernstallen Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 00:58

Voor mijn opleiding moet ik een leidinggevende binnen een dierhouderijbedrijf intervieuwen en daarop een rapportage
baseren, het bedrijf moet minstens 15 tot 20 jaar oud zijn. Nu wil ik natuurlijk graag een westernstal doen, maar
die zijn er geloof ik niet zoveel binnen die leeftijdscategorie. Als bij uitzondering echt geen bedrijf van die leeftijd
gevonden kan worden mag er in overleg 5 jaar van de minimale leeftijd af, dus 10 jaar.

Dusss... ik vroeg me af. Weten jullie westernstallen die deze leeftijd halen?
Burgmeijer qh haalt het wel neem ik aan, maar zijn er nog meer te vinden? Pauls in Brunssum misschien ook wel?
Liefst wel stallen in Limburg/N-Brabant/Gelderland en net over de grens in Belgie kan eventueel ook.

Avast bedankt!

crazycactus

Re: Oudste westernstallen Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 04:13

De Circle A Ranch bestaat al zeker 18 jaar maar hoelang precies weet ik niet. Trainingsstal Madepolder is ook zeker al zo oud, en de Rosworld (voorheen Puszta Ranch) alhoewel dat nu niet alleen maar een westernstal is. De stal van Rieky Young is ook al ouder zeker 15 jaar. Net over de grens The Stardust Ranch van Patrick van Conincxloey, die heeft wel op verschillende plaatsen gezeten maar is nu weer terug op het oude nest. Verder komen er nu even geen stallen in me op, maar ja wat wil je om kwart over 4 in de ochtend... Knipoog hopelijk beginnen ze zo met de JR Reining in Oklahoma.

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 11:33

Dat zijn er toch al heel wat Knipoog bedankt!
Rosworld is geloof ik ook al een paar keer van eigenaar veranderd? dus dat kan dan sowieso niet...
Tenzij de huidige eigenaar met zijn hele bedrijf daarheen is vehuist.
Maargoed, d'r zitten er dus ook een aantal redelijk in de buurt Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:57

Paul's western stables is ongeveer 10 jaar oud. Zou dus misschien net nog kunnen.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 08:49

Blacks ranch in België
Ruth Zwart heeft die stal eerst gerund in amersfoort en is toen naar België gegaan.
Als je meer wilt weten, pb Emmelske hier op bokt even, die heeft daar een supertijd gehad.