[WN] 2 kleding vragen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

14cecile14

2 kleding vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 19:35

Aangezien ik mijn regelementen boekje kwijt ben 1 vraag en een vraag over de halter.

Wat zijn nou precies die kleding voorschriften voor de hunter? (kwa kleur) en waar koop je een hunteroutfit?

En ik ben op zoek naar een halter jasje. Alleen is er een speciale zaak waar ze het verkopen? waar heb jij de joune weg? en heb je een site waar halterpakjes opstaan? (het liefst in nederland of duitsland)

alvast bedankt!

crazycactus

Re: 2 kleding vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:39

Er staat voorgeschreven natuurkleuren. Dus groen, bruin, grijs, of zwart. Broek moet cremmig zijn, cap zwart of blauw (of die ook bruin mag weet ik niet).
Zadel moet of een springzadel of een veelzijdigheid die meer neigt naar spring zijn.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 19:44

crazycactus schreef:
Er staat voorgeschreven natuurkleuren. Dus groen, bruin, grijs, of zwart. Broek moet cremmig zijn, cap zwart of blauw (of die ook bruin mag weet ik niet).
Zadel moet of een springzadel of een veelzijdigheid die meer neigt naar spring zijn.

Mag het zadel zwart zijn? en het hoofdstel.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:45

Ja daar zijn dacht ik geen regels voor. Kan ook zo snel mijn AQHA boekje niet vinden...

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 19:50

crazycactus schreef:
Ja daar zijn dacht ik geen regels voor. Kan ook zo snel mijn AQHA boekje niet vinden...

En waar vind je een bijvoorbeeld groen jasje? weet je dat ook? (ik vraag weer veel)

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:12

een dresuur zadel mag niet????

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:20

Nee dat mag idd niet. Je moet ook in een verlichte zit rijden btw.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:22

Ga je hunteren cecile? Knipoog

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 17:40

horsea schreef:
Ga je hunteren cecile? Knipoog

Hoe kom je daar nou bij Clown

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:39

ik heb gehunterd in mijn paarse broek en heb er geen commentaar op gekregen, behalve dat ik heel consequent was in mijn kleurenkeuze Haha!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 11:05

Nog even 1 ding, bij de organisaties (aqha/apha/aphc) zijn er onderling wel wat kleine verschillen over wat wel mag en niet. Ligt er dus een beetje aan bij welke je wilt starten.

Citaat:
Uit het regelboek AQHA:
Saddle must be black and/or brown leather of traditional hunting ot forward seat type. Saddlepads schould fit size and shape, except when neccessary to accomodate numbers on both sides, for which a square pad or suitable attachment may be used. saddlepads and attachments shall be white or natural color with no ornamentation.

Over de kleding:
riders schould wear hunt coats of traditional colors such as navy, dark green, grey, black or brown. Maroon and red are impropper. Breeches are to be of traditional shades of buff, khaki, canary, light grey or rust. with high english boots or jodhpurs in black or brown. black, navy blue or brown hard hat is mandatory. a tie or choker is requierd. gloves, spurs of the unrowelled type and crops or bats are optional. Hair must me neat and contained.

Nou heb ik zelf 1 keer bij de aqha hunter gereden, en ik had een donkerblauwe jas met staalblauwe rijbroek aan, maar heb geen commentaar gekregen op de broek.
Wel nog volgende, er staat dat in geval van nummers op sjabrak, je een vierkante mag gebruiken. Ik heb begrepen dat dat niet vierkant is in de zin van de engelse sjabrakken die op de engelse wedstrijden worden gebruikt. Die zijn voor zover ik het weet niet gewenst. Iemand heeft vast nog wel een plaatje van welke wel bedoeld worden.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:35

susan schreef:
ik heb gehunterd in mijn paarse broek en heb er geen commentaar op gekregen, behalve dat ik heel consequent was in mijn kleurenkeuze Haha!

Ja dat was leuk Haha! !! En geweldig tof opvallend! Purple lady!