[WN] Mag een open ruiter mijn beginner paard starten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mag een open ruiter mijn beginner paard starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:24

Hallo,

ik heb een vraag, mag mijn lerares (open ruiter dus) mijn tinker starten. Mijn tinker en ik rijden in de beginners. Dit mag dan wel maar ben ik verplicht om amateur te starten als zij geplaatst wordt?
Mijn lerares zegt dat ik dan wel moet starten in de amateurs, maar iemand anders zegt van niet omdat ik de eigenaar ben van de tinker.

Weet iemand hier antwoord op?

gr [***]

ps, ik kwam niet uit de wran regelementen hierover.

piggeljay

Re: Mag een open ruiter mijn beginner paard starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:45

lees bij algemeen 308: dus als zij geplaatst wordt in de open dan moet jij amateur starten.
dus mocht Johanna 1x een plaatsing krijgen in een wran wedstrijd hang je en moet je over naar de amateurs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:51

Maar iemand van de wran zei 'dat ik wel mocht blijven starten in beginners omdat het mijn paard was'

Maar dat zal dan wel niet zo zijn, bedankt piggeljay.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:53

Smax rijd ook beginners en Sil rijd haar paard in de open... Sil heeft Max zelfs op het NK gereden, dus ik zie niet in waarom het niet mag.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:56

Maar Smax rijdt in intussen wel amateur Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:56

Dat bedoel ik nou, iedereen zegt wat anders Clown

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:11

Een beginner mag beginners starten op zijn eigen paard.
Stel jij koopt een topknol van 10 duizenden euro's staat op jouw naam, je laat hem trainen door toptrainers, mag je toch beginners starten.

In dezelfde regel staat: als eigen paard wordt tevens aangemerkt een paard die niet op jouw naam staat, maar in x aantal jaren ervoor nooit punten gehaald heeft in open of amateurklassen. Dus mag je een paard van een ander uitbrengen, mits die nooit punten gehaald heeft. Zou jouw trainer dan een punt halen in de open klasse mag je geen beginners meer starten.

Dus jouw trainer mag jouw paard gerust uitbrengen in de open (niet bij de amateurs) zonder gevolgen voor jouw beginnersstatus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:33

Oke bedankt!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:36

Wranglerbutt schreef:

Nu wel , maar van het voorjaar heeft ze nog gewoon beginners gestart.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 08:55

Als de Tinker op jou naam staat, dus jou paard is, mag je deze in mijn beleving gewoon laten uitbrengen door je trainer in de open klasse, zonder dat dit ten koste gaat van jou beginners status, ook als deze er punten mee zal halen.

In het regelboek staat nergens dat dit niet mag.

In het regelboek staat wel, dat als jij als beginner een paard wil uitbrengen van een ander, mag dit ook, mits het paard het huidige of voorgaande jaar punten heeft behaald.

In regel 308 wordt naar mijn mening bepaald dat tevens als eigen paard aangemerkt wordt, een paard dat noch in het huidige, nog in het voorgaande jaar geplaatst is geweest en enig onderdeel in de amateur of open klasse erkend door een westernorganisatie wran,ewu,aqha,aphc,nrha,fewi, etc
Deze passage begint daarom ook expliciet met, IN DE BEGINNERSKLASSE WORDT TEVENS ALS EIGENPAARD AANGEMERKT.

Met deze regel wordt in mijn beleving mogelijk gemaakt dat je als beginner BV een wedstrijd mag en kan gaan rijden op een manege paard of een paard van iemand anders, dat geen punten heeft behaald conform het gestelde, dat niet op jou naam staat.

Daarnaast kan bij het Wran bestuur, voor bepaalde omstandigheden ook nog een verzoek ingediend worden.

Maar nogmaals, dit paard is jou eigenpaard, staat ook op je naam, en mag je uitlaten brengen door je trainer, en die moet dit dan doen in de open klasse. Leuk voor jou trainer als deze met jou paard in de punten rijd, maar dit doet niks af aan jou beginners status, laat staan waarvoor regel 308 bestaat.

Vr Gr Peter Vet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:07

Ok bedankt allemaal, dan zou het dus toch mogen. Mooi!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:26

crazycactus schreef:
Wranglerbutt schreef:

Nu wel , maar van het voorjaar heeft ze nog gewoon beginners gestart.

Bloos yep en toen mocht het ook, dus NielsD geen zorgen maken Knipoog