Westernzadels??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Westernzadels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 17:31

Hallo,
We zijn op zoek naar een westernzadel voor onze Tinker die over 2 weken terug komt van de Veluwe Rach waar hij nu ingereden wordt.
Nu is ons vertelt dat deze drie zadels:
-Western Only
-Westwood
-Billy Cook 8905
erg goed zijn zeker voor een Tinker ,zijn jullie bekend met een van de zadels en welke zit het lekkerst of zo ,zijn er nadelen of voordelen over deze merken bekend.
Bedankt alvast.
Groetjes Brithany. Party!! Party!! Party!! Party!!


Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 19:31

deze zit erg lekker Knipoog en dat voor 1100 euro Sigaar oja het is een westwood.

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 20:37

Ik denk dat er net zoveel verschil in Tinkerruggen zit als in westernzadels, dus ik zou niet op deze 3 merken blijven hangen. Probeer alles uit wat je tegenkomt, wie weet wat er goed past.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:06

inderdaad ben het helemaal met sm eens. blijf niet op 3 merken hangen omdat iemand tegen je heeft gezegt dat dat de enige zijn die zouden passen.

hoezo zouden overigens alleen die drie merken op je tinker passen????

dan zouden nl alle ruiters die op tinkers rijden een zadel van dat merk moeten hebben. enne is dat zo??? nee dus.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:59

Niet elke tinker is bont, dus niet elke tinker heeft dezelfde rug. VOor westernzadels geldt volgens mij hetzelfde als voor engelse zadels: kijk, pas, vergelijk, pas, enz. Dus probeer misschien wel 20 zadels en ga niet op 1 merk af. Jij moet er lekker in zitten, en het moet op het paard passen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:00

germie schreef:
... Jij moet er lekker in zitten, en het moet op het paard passen.

Dit zie ik het liefst anders om Lachen

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:07

Mag ook hoor Sugarmiss, maar het is een combi. Die goedkope (soms ook dure) zadels kunnen goed op het paard liggen, maar de ruiter kan niet zitten, of andersom. En eigenlijk wil je beide hebben. Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 15:57

ik vind het beide belangrijk.
Als jij niet lekker zit op een zadel wat jou paard past is dat niet prettig voor je paard en andersom.
Pasvorm voor beide geld bij mij voor 100%

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Re: Westernzadels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:07

brithany schreef:
Nu is ons vertelt dat deze drie zadels:
-Western Only
-Westwood
-Billy Cook 8905
erg goed zijn zeker voor een Tinker ,zijn jullie bekend met een van de zadels en welke zit het lekkerst of zo ,zijn er nadelen of voordelen over deze merken bekend.
Bedankt alvast.
Groetjes Brithany. Party!! Party!! Party!! Party!!


Hoi,

de 'western only' ken ik niet..... de westwood zit best lekker en de billy cook ook (maar het ligt eraan welk type je hebt, ken ze niet allemaal, maar de meeste vindt ik wel lekker zitten).
Maar zoals de meesten al schrijven : ga gewoon eens verschillende passen en op rijden Knipoog

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 15:26

Kijk nooit naar een apart merk als je snel een western zadel wil Maar als je een zadel vind kijk eerst of ie op je paard goed legt. Een paarrd kan niets vertellen of i goed ligt of niet dat is het belangrijkste en kijk dan pas of jij hem lekker vind rijden en mooi vind eventueel. Niet op alle Quarters passen BOB AVILA"S !!!!!! Dus kijk nooit naar het merk. Het merk vertelt niet voor wat voor paard het is. Maar gewoon proberen kijk en proberen. BEn ook al een tijd bezig om een goed en knap zadel te vinden voor mijn drie jarige maar koop niets zomaar en ga ook niet van merken uit. Als het op mijnes past dan zit ie bij mij niet goed . Dus vandaar doe rustig aan

Euh,...?? Tsjah,...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers