Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik ben blij dat je een goed tehuis voor Rookie hebt gevonden!
)
, hij is tof he? En inderdaad, beiden hebben het karakter van Red Pebbles meegekregen.... En zoals nu bij Rookie te zien is, heeft hij ook het gangwerk van Pebbles meegekregen: zijn galop met een heerlijke sprong erin. Maar los van alle eigenschappen van papa is het gewoon werkelijk waar een geweldig paardje met een eigen ik en een eigen gevormd karakter waardoor ik terecht pijn in mijn hart heb dat hij weggaat....
Verkopen is vreselijk, maar jij bent niet de enige die rookie gelukkig kan maken, dat gaat de nieuwe eigenaresse ook zeker doen! En jij wordt hartstikke happy met Zowie! 

rookie schreef:Na lang wikken en wegen, twijfel, beslissen, wie, waarom, heb ik na het EK Aken Paints besloten mijn Rookie te verkopen. Vanaf NK Quarters ben ik aktief begonnen om Rookie aan te prijzen. Mijn financien lieten het niet meer toe twee paarden te houden.
Het was zo moeilijk....eerst de beslissing om één van mijn paardjes te verkopen en daarna de keuze...... wat heb ik vaak geswitched. Ik was er volledig van overtuigd dat ik mijn jaarling Zowie zou gaan verkopen, omdat ik Rookie tenslotte al 6 jaar heb, vanaf dat hij twee maanden was. Wilde haar alleen nog showen tijdens het NK Marienheem en het EK Aken Paints. Ze was zo lief, zo braaf. Ik wist het toen echt niet meer. Ook met dit paardje voelde ik dus een hevige band.
In ieder geval, na een verschrikkelijk emotionele strijd, die nog steeds in mij woedt, is Rookie gister verkocht aan een verschrikkelijk sympathiek persoon die veel van Rookie kan leren en waarvan ik (haast zeker) van overtuigd ben dat zij goed voor hem zal zijn. Zondag ga ik Rookie naar haar toe brengen.
Ik weet dat ik een goeie beslissing heb genomen, maar om nou te zeggen dat het makkelijk is je Vriend te verkopen....nee!
Voor wie niet weten wie Rookie is: http://www.mijnalbum.nl/Album=SHHKETG8
Mijn Bokt-naam zal altijd Rookie zijn en blijven en ik zal hem voor altijd in mijn hart en in mijn dierbaarste herinneringen sluiten.
Rook, you'll always be my Friend and I will love you forever, no matter where you are....
Lieve schat, laatst zei iemand..... "als er wat met je kind is, voel je jezelf geamputeerd..." Laat staan een beslissing te moeten nemen als deze.... Je weet dat ik vanaf het moment dat jij het tegen me zei, ik met je meevoelde!!! WEET
dat ik dat nog steeds en altijd zal doen!!! Jou beslissing en keuze heeft zowel voor mij als voor Rowy een hoop tranen opgeroepen, MAAR de wetenschap dat Rooksel goed terecht gaat komen, maakt een hele hoop goed!! Natuurlijk wensen wij Rooksels nieuwe 'vrouwtje' ontzettend veel plezier met dit geweldig lieve paardje!!!
Rinza schreef:Ik ben dus de koper... Je mag absoluut nog langskomen, want ik kan me het zo goed voorstellen, hoe je je voelt. Ik hoop echt dat ie het naar z'n zin heeft. Hij is daar niet alleen, je zal het zien. De stal is lekker ruim. Ik heb een tochtvrije stal uitgezocht. Ik beloof je ook dat ik mijn uiterste best doe om zo goed mogelijk voor 'm te zorgen. In ieder geval heeft ie mijn hart gestolen met z'n karakter. Ik moet nog zeker werken aan mijn rijkunsten. Maar daar helpt ie me bij.
Groeten Rinza