Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

tones schreef:Mijn bijrijdster doet ook dressuur met mijn paard.
Omdat we allebei zo verschillend zijn, denk ik dat hij daar de link mee legt.
'Oh, daar heb je die drukte maker, ik moet dressuren"
en later, "daar heb je die dikke met dat zware zadel, we gaan wel aan het werk, maar een stuk relaxter"
Ben ook benieuwd hoe lang hij het verschil blijft snappen.
nielsd schreef:Past je veelzeidugheidszadel dan wel, dat hoort toch niet te schuiven?
Citaat:Ik denk dat t voor een paardje wel fijn is om te weten waar hij aan toe is
dirkje schreef:dressuur is geen western!! (het zadel IS echt niet het verschil)
gebiecht my eerlykheidshalve te zeggen dat velen dit wel denken
Mitje schreef:dirkje schreef:dressuur is geen western!! (het zadel IS echt niet het verschil)
gebiecht my eerlykheidshalve te zeggen dat velen dit wel denken
nee inderdaad is het wel duidelijk dat dressuur geen western is!!!
ikke schreef:Hhmmm, het kan wel, sterker nog, het kan heel goed. Tenminste, ik vindt Z2 dressuur EN op een nationaal niveau western rijden toch een heel aardig niveau. Dat niveau niet te combineren is, ligt dan dus duidelijk niet aan het paard..........
mikeyfreak schreef:ikke schreef:Hhmmm, het kan wel, sterker nog, het kan heel goed. Tenminste, ik vindt Z2 dressuur EN op een nationaal niveau western rijden toch een heel aardig niveau. Dat niveau niet te combineren is, ligt dan dus duidelijk niet aan het paard..........
begrijp ik het nou goed...dat je het beide op hoog niveau op een paard rijd???
mikeyfreak schreef:super! leuk om te horen!!
vooral omdat ik vaak te horen krijg dat je paard toch echt te dom is om 2 verschillende takken van de paardensport te beoefenen... sorry maar daar ben ik het echt niet mee eens....
er zijn toch ook paarden die dressuren op hoog niveau en ook springen op hoog niveau...
ik mijn ogen hetzelfde....

ikke schreef:Een paard dom?? Ja, er zijn domme paarden; maar er zijn ook domme mensen..........
De meeste domme paarden worden dom gehouden. Ik ken er bosjes die slimmer zijn dan hun baas en zeker slimmer dan sommig paardenvolk........

Maar er gaat veel geld in zitten voor alleen een begin. Zadel, hoofdstel, pad.. Die zijn niet goedkoop