[WN] Ademende en winddichte westernjassen of bodywarmers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

Ademende en winddichte westernjassen of bodywarmers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 16:32

Nu het weer er qua temperatuur er een beetje tussenin zit,
ben ik benieuwd of jullie ademende en winddichte kleding dragen/hebben.

Ik heb een lekkere warme bodywarmer en jas,
maar die ademen niet, met als gevolg dat je zo een doorgezweten rug hebt en
met de kou erop.....

Ik ben dus op zoek naar iemand die me een goede tip kan geven over kleding die
en winddicht is en waar je je niet het ongans in zweet als je je inspant.

Wie kan mij helpen?

Vera

Re: Ademende en winddichte westernjassen of bodywarmers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:43

Ik heb de jas van Mountain Horse, heerlijk jack! Lekker warm maar inderdaad op warmere dagen weer niet zwetend heet.
Aanrader!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:46

Ik heb geen specifieke paardenjas, maar een goretex jas uit een buitensportzaak. Die zijn echt ideaal. Waxjassen zijn wel goed waterdicht, maar ademen niet en zijn zwaar. Niet ideaal voor rijden dus. Ik heb ook vaak zo´n Walls vest aan, die zijn niet absoluut waterdicht maar wel lekker warm en ademend.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 18:43

Ik heb ook een jack van Mountain Horse. Niet helemaal western, maar waterdicht, warm en ademend Knipoog

edit: deze, maar dan in het donkerblauw Lachen
Afbeelding

De nieuwe kleuren zijn trouwens ook erg fijn Ja

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:44

Lange Waxjas?

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:59

Die jas van Mountain Horse lijkt me wel wat.
Hoe zit het eigenlijk met die kapuchonvesten van o.a. Old Sorrel,
zijn die ook ademend?

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:58

Ik heb voor nu een softshell jasje van Anky Haha! bepaald niet western maar wel geweldig! Heel dun, maar toch warm. Winddicht, ademend en het zit fantastisch!
Ook heb ik nog een vest van Pikeur, ook verre van western, dat ook waterdicht is. Ziet eruit als een gewoon vest, maar is net zo functioneel als een jas. Niet al te dik, dus ideaal voor nou.
Voor als het echt koud word heb ik mijn mountain horse jas. Echt de heerlijkste jas ooit!

Beide niet goedkoop, maar dan heb je wel wat! En het is super kwaliteit dus gaat jaren mee he Haha!

spinninggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:31

JoesPleasure schreef:
Die jas van Mountain Horse lijkt me wel wat.
Hoe zit het eigenlijk met die kapuchonvesten van o.a. Old Sorrel,
zijn die ook ademend?

yep, die zijn ademend ik heb er 3 en ben er reuze blij mee lekker warm en niet een zwetende rug. Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:55

Ik heb een lange (knielang) waxjas, maar die komt uit Schotland Clown
Ik vind het ideaal, zeker als het regent trek ik gewoon m'n laarzen aan, jas aan en je blijft helemaal droog! Hij is niet zwaar, en wind- en waterdicht. Echt warm is hij niet, maar hij is groot genoeg om er flink wat truien onder te stouwen Knipoog

Ben wel benieuwd naar die mountain horse jas Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:43

Ik heb deze zomer een jas van Equi-Theme gekocht, heerlijke jas. Ik wilde eigenlijk gaan voor een lange leren wax coat maar ik vind ze te duur. Zeker vanwege het werk op de manege, daar is zo'n jas gewoon te kostbaar voor. Nu heb ik eigenlijk precies zo'n zelfde alleen van een ander materiaal. Maar zeker niet van mindere kwaliteit. Hij heeft al zijn vuurdoop gehad, de eerste keer dat ik hem droog kwam het met bakken uit de hemel toen we aan het rijden waren. Alleen mijn sokken en de onderkant van mijn broek waren nat. De jas is winddicht, je hebt geen last van de regen want de naden zijn speciaal dichtgebrand waardoor de jas 100% waterdicht blijft, is lekker warm en hij zit lekker tijdens het rijden. Wat heb je nog meer nodig? En hij was niet eens zo duur ik vind €65 een koopje voor zo'n jas.

nastyexplosive

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:25

Miss_Montana schreef:
Ik heb deze zomer een jas van Equi-Theme gekocht, heerlijke jas. Ik wilde eigenlijk gaan voor een lange leren wax coat maar ik vind ze te duur. Zeker vanwege het werk op de manege, daar is zo'n jas gewoon te kostbaar voor. Nu heb ik eigenlijk precies zo'n zelfde alleen van een ander materiaal. Maar zeker niet van mindere kwaliteit. Hij heeft al zijn vuurdoop gehad, de eerste keer dat ik hem droog kwam het met bakken uit de hemel toen we aan het rijden waren. Alleen mijn sokken en de onderkant van mijn broek waren nat. De jas is winddicht, je hebt geen last van de regen want de naden zijn speciaal dichtgebrand waardoor de jas 100% waterdicht blijft, is lekker warm en hij zit lekker tijdens het rijden. Wat heb je nog meer nodig? En hij was niet eens zo duur ik vind €65 een koopje voor zo'n jas.

Deze jas klinkt wel erg geweldig, mag ik vragen waar je hem gekocht hebt (voor die prijs ook)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:51